• Lizzie09

BIM-DECEMBER

mkess skrev 2015-11-23 10:35:57 följande:
    Äger bara ett ensamt litet CB som ligger i en låda på bokhyllan som bara kommer tas fram när mensen är typ en vecka sen.

Du då?
    Jag har fyra billiga tester hemma så tänkte försöka hålla mig till dessa och inte köpa några fler denna cykel, men hur det sen går är en annan femma. Haha! Ska försöka hålla mig till den 1-2 december iallafall
  • Lizzie09

Min BIM har blivit framflyttad till 5/12, ÄL kom några dagar sent. Om någon skulle vilja ändra i listan :)

• Lizzie09
    NollÅtta skrev 2015-11-23 15:34:25 följande:
    Jag har bim 1 dec och tänker testa på bim-5. Har extra känsliga stickor hemma.

Anväde likadana stickor med sonen , fick då plus på bim-5 och med dottern såg jag plusset på bim-4
    När en politiker säger att vi sitter i samma båt så var på din vakt, för det betyder att det är du som skall ro
    Oh det är ju snart, spännande! :) håller tummarna!
  • Lizzie09
    smulis85 skrev 2015-11-25 10:56:22 följande:

Hej alla!
    Är på äl+4 idag och detta känns redan kört för mig. :( är redan skengravid :( har haft molande i tjejmagen sen äl och igår kändes det som om mensen skulle komma vilken minut som helst. Blir helt förvirrad. Mår lite smått illa också.

Någon mer som reagerat så första gången de försökt bli gravid?

Ja de första månaderna i bebisverkstaden var jag skengravid varenda månad, hehe. Tog flera försök innan det försvann :) Man hoppas så mycket och man vill verkligen bli gravid, så kroppen spelar lätt många spratt..
  • Lizzie09
    eveloppan skrev 2015-11-25 18:58:38 följande:

Hoppar in i tråden :) 
    Jag och min sambo planerar barn och detta är vårt första försök. Hade ÄL troligen i helgen 21/11 och BIM planeras till 6/12...så jobbig väntan.
    Men har mått väldigt illa i några dagar och börjar bli vääldigt onormalt trött.
    så hoppas på ett + snart

Kul, då ligger vi lika med äl :) Vill inte vara någon glädjedödare, men det är omöjligt att känna symtom redan 4 dagar efter ÄL, då har ägget inte ens fäst än (det tar ungefär 4-10 dagar) :) Sen tar det ytterligare några dagar för kroppen att producera så mycket hcg att man får symtom :) Hoppas dock att du får ett plus sen!
  • Lizzie09

På tal om något helt annat än graviditet, hur har ni det där ni bor tjejer, stormar det hos er? :)

• Lizzie09
    albedo skrev 2015-11-29 23:34:36 följande:

Kan ju klämma in en relevant fråga också... Var så trött idag, somnade nästan sittandes och efter att varit ute däckade jag i några timmar och vaknade kvart i sex. Tog tempen innan jag gick ut och låg då på 36,4. Uteslöt då möjligheten för bebis det här försöket då morgontempen låg på 36,7-8. Tempade dock igen när jag vaknade på kvällen och då hade jag 36,7 eller 36,9, kommer inte ihåg. Tempen var iaf högre än när jag varit vaken i fler timmar. Är bara på äl+3 så utesluter ju graviditetssymtom och inplantationsdipp. Vet ju imorgon om tempen börjar gå ned eller håller sig hög men funderar ändå om det är uteslutet med bebis.

Du ska ju ta tempen varje morgon bara, ungefär samma tidpunkt, efter minst 4 timmars sammanhängande sömn för att kunna gå efter tempen :) Temperaturen kan ändras mycket under en dag beroende på vad man gör och sådär, därför ska den alltid tas på morgonen innan man gått upp ur sängen :)
  • Lizzie09
    albedo skrev 2015-11-29 23:26:43 följande:
    Nästan. ;) Var ute med hundarna tidigare ikväll och då var det uppehåll men nu har det vräkt ned till och från. Åska var det också innan vi gick ut, lite ovanligt så här års.
    Oh vad mysigt, älskar åska och oväder :D Jag bor på Öland och här har det börjat blåsa rätt rejält nu! Ölandsbron är delvis avstängd just nu men blir nog helt avstängd när som :)
  • Lizzie09
    smulis85 skrev 2015-11-30 11:27:15 följande:

Oooo va roligt grattis till alla som fått plus!!!!

Själv går jag mellan hopp och förtvivlan.
    Har ibland ont i brösten mellan äl och bim men nu gör de lika ont som när man var tonåring och brösten började växa.

Så klart jag tog ett nytt gravtest äl+9 som är helt blankt. :( hur orkat folk med detta? Är bara min första månad med försök men kommer bli knäpp om jag måste ha en till sån här månad. Kan inte tänka på nått annat.

Vi har försökt i mer än ett år (var dock gravid i våras men det slutade tyvärr i ma) och jag tycker fortfarande att varje månad är lika jobbig.. Skillnaden är nog att jag i början hade väldigt mycket hopp vid varje försök, nu känner jag mest hopplöshet.. Nu har vi iallafall påbörjat vår utredning så jag hoppas att vi kommer få hjälp snart :)
    Hoppas det inte kommer dröja länge för dig att bli gravid! :)
  • Lizzie09

Är på äl+9 och när jag stod i duschen på förmiddagen fick jag ett plötsligt hugg och molvärk i livmodern som höll i sig ett tag, en stund senare upptäckte jag en ljusbrun flytning. Vågar man hoppas lite smått på att ett eventuellt ägg fäste och att det var en nidblödning tro?..

• Lizzie09
    smulis85 skrev 2015-11-30 13:02:07 följande:
    Häller tummarna för dig att de var det så du snart får ett plus! :)
    Angdev skrev 2015-11-30 13:02:22 följande:
    Det är mycket möjligt en liten nidis :)
    Åh, hoppas hoppas..!

• Lizzie09
    Tedrickarn skrev 2015-11-30 16:26:06 följande:

Jag hoppar in här :) Det blir 2:a försöket på barn nr 3. Hade äl någon gång mellan 25-27. Beräknad BIM 11-13, så vi säger väl 14/12 för att vara på den säkra sidan :pp

Vad pysslar ni med för att fördriva tiden mellan äl -bim? Någon som tittat på mönster eller kanske till och med syr eller stickar något till tilltänkta knodden?

Stort grattis till er som plussat! :)

Välkommen! Just nu fördriver jag tiden med jobb, plugg och köksrenovering :) När jag blev gravid i april i år så började jag virka på en stor, fin filt och hade det som tidsfördriv för att få veckorna att gå. Det slutade tyvärr i ett ma och jag la undan filten samma dag, har knappt klarat av att titta på den sedan dess. Men den kommer jag börja virka på nästa gång vi lyckas :)
  • Lizzie09

Har haft en annorlunda molvärk till och från hela dagen sedan det högg till i livmodern imorse och det kom en liiten brun flytning. Håller tummarna så hårt att det är pga något väldigt positivt!

• Lizzie09
    Angdev skrev 2015-12-01 20:29:39 följande:

Ni som har BIM den närmsta veckan, vad har ni för symptom? Man ska ju inte analysera men inser att det är helt omöjligt :)
    Har haft en del illamående, främst på kvällarna. Svullen om tjejmagen, ont i ländryggen samt ilningar i livmodern.
    Hade inga symptom med sonen så detta är helt nya grejer för mig om jag nu (förhoppningsvis) är gravid.

Är på äl+10, har BIM på lördag. Har ett annorlunda tryck och ilningar i livmodern till och från, har mycket flytningar (brukar knappt ha några alls dagarna innan mens) och så har jag tappat matlusten. Fick ett rejält hugg i livmodern igår och fick en liten brunaktig flytning strax efter det, hoppas på att det kanske kan ha varit ägget som fäste! Funderar på att testa mig imorgon, men det kanske är för tidigt om det nu var ett ägg som fäste igår?
  • Lizzie09
    Angdev skrev 2015-12-01 22:31:31 följande:
    Förstår att du är sugen på att testa. Har du billiga test som man kan "slösa" utan att det gör för stora hål i plånboken så kan du börja så smått. Om inte så hade jag väntat. 
    Själv har jag 2 st som ligger och väntar. 1 Lloyds "testa tidigt" och 1 CB med veckoindikator. Dessa vill jag absolut inte slösa i onödan så jag ska göra mitt yttersta för att hålla mig iaf tills dagen innan BIM. Plussade BIM-2 med sonen.
    Jag fick nyss hem billiga tester med posten så var tvungen att testa direkt, haha. Var rätt utspädd urin, men jag tycker nästan att jag anar något svagt på testet och har aldrig fått spökstreck på detta märket innan. Vågar dock inte hoppas alls, efter måånga försök vågar jag inte hoppas på något förrän det är tydligt ;) Har tre cb plus och ett digitalt som bara ligger här hemma och väntar på att få användas (hade tänkt ta dom om jag får svagt på något billigt graviditetstest) :)
  • Lizzie09

Äl+11 idag. Har mycket tryck, tyngd och drag i livmodern som påminner väldigt mycket om när jag var gravid sist, hoppas hoppas!

• Lizzie09

Här kom mensen två dagar för tidigt, så jag får tacka för mig i denna tråd.. :(

Svar på tråden BIM-DECEMBER