• SSK13

BIM-DECEMBER

Ett clearblue digital kostar bara 91.20 kr på graviditetskollen nu med deras black weekend-rea. Rätt stor skillnad mot Apotekets 128/129 kr.

Jag köpte lite ÄL-stickor så jag inte behöver snåla. Kan ju ta ett tag att hitta ÄL.

Tips bara :)

• SSK13
    FruFrau skrev 2015-11-30 08:27:52 följande:

Hej! Har nu läst hela tråden och undrar om någon kunde slänga ett litet öga på mitt graviditetstest från Rfsu? Vet inte när mitt BIM är riktigt, 1/12 eller 2/12.. :)

Grattis! Du är gravid!
  • SSK13
    sowe81 skrev 2015-11-30 08:28:47 följande:

Jag tror jag är gravid (igen) blir 5e försöket nu med syskon. Nu ska det gå hela vägen!!!

Ja man kan se svaga streck! När har du BIM? Grattis!
  • SSK13

Grattis alla plussare! Verkar vara bra utdelning hittills!

Själv är jag fortf på ÄL-jakt efter MF/MA. Två veckor sen blödningarna började och har nog slutat blöda nu.

Rund ring på cb digitalas ÄL-test. Önskar verkligen att ÄL kommit inom någon vecka!

• SSK13
    annacnummertre skrev 2015-12-01 11:07:48 följande:

här är det rejäl stegring på G, även på gravidkollens sop-tester, haha ;)

inte fullt utslag eller glad gubbe än dock, men vi ställde klockan och hade världens mest automatiserande ligg imorse, haha. vad gör man inte?

i vilken vecka fick du mf?

jag fick ju i vecka 5 den 16:e november, slutade blöda den 20:e ungefär, och nu verkar ju min ÄL vara på G. 

men mina gravtest var också helt blanka den 17:e november så.. hade dina blivit det än?

håller tummarna för dig!

Jag var i 7+5 men graviditeten hade stannat i v 5. Blödde tills igårkväll. Inte kommit mer när jag torkat mig så jag hopppppas verkligen det har slutat nu. Så 14 dagars blödningar. De startade den 17/11, så bara en dag efter dig. Fast du blödde ju inte så länge, kanske för att ditt kom ut direkt. Mitt låg ju kvar i 2-3 veckor.

Oj hade du helt blanka test en dag efter blödningarna startade? Mitt blev väl helt blank kanske den 29/11, alltså 12 dagar efter blödningarna startade.

Lite olika förlopp trots samma starttid. Jag tänker att jag borde ha ÄL inom 1-3 veckor.
  • SSK13
    annacnummertre skrev 2015-12-01 11:56:14 följande:

Nu jäklar ;)

Hade negativt ÄL-test imorse, men kissade nu innan lunch och fick såhär :)

Vad tog du för test imorse? För cb ska man ju använda morgonurin på och många andra

billigare tester ska man kissa mellan 10-20 på. Men du hade ju stegring redan innan så det är bara att gå loss i sängen nu!
  • SSK13
    pannkakan87 skrev 2015-12-01 16:51:20 följande:

Jag testade negativt imorse :( Bim på torsdag dock så avvaktar och testar igen på fredag om inte mensen kommit.

Jag testade fyra dagar innan och fick negativt. Sen på BIM svagt positivt. Dagen efter starkt :) Det är ju bara 56 % som får positivt fyra dagar före förväntad mens på cb iaf. Jag hade inte gett upp hoppet!
  • SSK13

Hade jag inte testat med ÄL-stickor hade jag trott att jag hade ägglossning nu. Har molande värk över äggstockarna, började igårkväll. Har fortf lite över ena sidan. Det har jag alltid tolkat som ÄL-symtom och förut har det stämt också. Skulle jag räkna missfallet som mensens första dag skulle jag haft ÄL igår.

Men både cb digital och billiga stickor visar noll tillstymmelse till ÄL. Antar att man kan få molande värk utan ÄL också då men "tur" jag kollar med stickor annars hade jag bara

kört sex nu dessa dagar kanske och sen väntat på BIM när jag i själva verket inte har haft ÄL.

• SSK13
    emmarebeccas skrev 2015-12-03 20:56:20 följande:

Jag behöver tips!! Är på bim-7 idag, har haft molvärk, ökad aptit och feberkänningar till och från i ca. 4 dagar. Idag kom även ett illamående.. Har pcos och tanken att det skulle kunna vara tvillingar slog mig... (Högre halter av hcg, därför känningar så tidigt) skulle detta kunna stämma? Otroligt sugen på att prova ett test imorgon trots att det antagligen blir negativt. Vad tror ni?

Ingenting är omöjligt men så tidigt är hCG inte så högt ändå. Ägget/äggen har ju nästan precis fäst sig vid detta laget.
  • SSK13
    annacnummertre skrev 2015-12-04 11:52:03 följande:

Har du provat rosenrot? Tyckte det hjälpte mig jättemycket när cykeln krånglande och jag inte hade så jättetydlig ÄL.

Ta hand om dig <3

Och kom ihåg att ni är två om att göra barn, det är inte automatiskt ditt fel att det inte blir något!

Tänk om män bara kunde komma 2-3 dagar i månaden? Och de skulle hålla koll på det genom att kissa på stickor och se om det var dags eller inte. Jag skulle vilja se hur bra de pallade den pressen, haha ;)

Haha vilken rolig jämförelse! :D
Svar på tråden BIM-DECEMBER