• My102

BIM-DECEMBER

glittersol skrev 2015-12-13 16:29:23 följande:

Ni kan ta bort mig från listan, fick mensen i fredags, gör allt jag kan för att inte bryta ihop här hemma.

Börjar bli nervös, kommer det någonsin gå vägen? Är det något fel?

Det borde tagit sig, fan så mycket har vi inte sexat sen man var unga

Jaja går inte göra mer än att bita ihop, försöker att inte vara bitter men det är fan svårt!

Funderar på om man ska prova rosenrot, munkpeppar eller bisolvon men man vill ju inte heller riskera att fucka ut allt.

Hoppas ni andra plussar snart!!! <3[/

[quote=76112927][quote-nick]glittersol skrev 2015-12-13 16:29:23 följande:[/quote-nick]Ni kan ta bort mig från listan, fick mensen i fredags, gör allt jag kan för att inte bryta ihop här hemma.

Börjar bli nervös, kommer det någonsin gå vägen? Är det något fel?

Det borde tagit sig, fan så mycket har vi inte sexat sen man var unga

Jaja går inte göra mer än att bita ihop, försöker att inte vara bitter men det är fan svårt!

Funderar på om man ska prova rosenrot, munkpeppar eller bisolvon men man vill ju inte heller riskera att fucka ut allt.

Hoppas ni andra plussar snart!!! <3

Förstår hur du känner! Är inne på 7 försöket nu, skillnaden denna månaden jämfört med dem andra är att vi ligger i, varannan dag cirka 4-5 dagar efter mensens slut. Ska bli intressant å se om det blir någon ändring. Förut har det varit mer glest och mer inriktad på ÄL perioden, men är inte så säker på när jag har den så det är bara å köra. Har inte känt ÄL på ett tag men nu förra veckan kände jag lite mol å stickningar så vi får se.

Jag vet att det är skit svårt men deppa inte ihop, er (vår) tur kommer att komma! Håll ut och ha kul under tiden!
  • My102

Det här blir spännande. Tror jag hade ÄL ons-lörd förra veckan, sista mens började 25 nov.

Fick hem ÄL stickor i fredags och har testat negativt sönd, måndag och idag.

Jag känner ryggvärk ibland och ont i nedre delen av magen.

Undra om det kan va nåt på G!

• My102

Hur länge är man fertil efter ÄL? Jag hade mens smärtor stick ons-lörd, tog inte ÄL test. Sen inget lördag/sönd, måndag eftermiddag började det igen, och igår tisdag så hade jag skit ont! Kändes som att nåt hade fastnat på vänster sida! Lyckades somna och vakna utan smärta, pjuh.

Igår tog jag ÄL test, grav.kollens, litar inte på det men det kom fram ett rött streck i alla fall.

Jag vet inte när jag hade ÄL men eftersom smärtorna är som bortblåsta idag så undrar jag om jag fortfarande kan vara fertil om det var ÄL igår?

• My102

ÄL +12 eller +6.. Oregelbunden mens. BIM allt ifrån 20-31 december :P

Igår kväll började klia i blydgläpparna, tänker kanske svamp? Har har haft det tidigare och smorde med salva i flera veckor, fortsatte å klia å efter besök hos BM kunde hon inte se svamp ?! Vad kan de va? I vilket fall så har jag eksem i övrigt så den känsliga huden kanske gick bakut efter så mycket svamp salva..

Meeeen till saken hör att jag att jag har börjat fått vita flytningar! Brukar reagera när jag har det så det är knte så ofta. Därav första tanken på svamp. Döremlt har jag en annan salva som kör med mot eksem och det lindrar..konstigt nog. Så jag tänker att flytningarna inte beror på svamp..skit jobbigt när eet kliar ju!

Jag har läst att fler har vita flytnjngar efter ÄL..spännande :) . Kommer och testa måndag/tisdag..annars väntar jag till julafton jag med :)

• My102
    Symetrical skrev 2015-12-21 08:37:49 följande:

Känner väl igen det där med mörkare underliv som tidigt gravtecken, samt extremt svullen i hela underlivet! Kan inte de färgade flytningarna ha varit en nidis då..? Vilken dag är du på efter äl?

Hm, svullen i underlivet, kan du förklarade närmare? :P tror nämligen att jag är svullen..har ingen annan förklaring till detta fenomen :/
  • My102
    Symetrical skrev 2015-12-22 06:45:28 följande:

Såklart! Jag kände det först och främst när jag var inne och rotade efter tappen, att jag var så trång att jag knappt kom in med två fingrar. Sen efter ytterligare några dagar märkte jag att hela yttre könsorganet med blygdläppar och allt kändes svullet när jag duschade och tvålade in mig där nere. Ursäkte för intim info, men svårt att komma runt.

Det är lugnt :) jag trodde först det var svamp eftersom det faktiskt gjorde lite ont när jag satt hårt och vid vissa trosor som är halv string som sitter åt mer..men jag har än inte behövt använda någon svamp kräm än, det kan efter en hel dag med såna här trosor tex klia lite men sen gå över..det är svullet precis vid "ingången" haha, som blodfyllt! Riktigt knepigt :/ lite irritersamt om inte annat :P är inte direkt sugen på sex om jag säger så..är inte nån grav på gång så är jag glad att ÄL är över :) Jag kan inte se någon färg skillnad på blydgläpparna i alla fall.
  • My102
    Symetrical skrev 2015-12-22 11:07:35 följande:

Något av det första som händer efter att ägget implanteras är att det blir ökad blodförsörjning till underlivet, varför det blir både svullet, mörkare och kan klia lite.

Bådar gott för din del, tycker jag.

När skall du testa?

Vaaaa? Det hade jag ingen aning om att det var grav symtom..blydgläpparna har jag hört men inget annat. Jag har rätt knepig hud i övrigt så det kan ju va de också, vill inte hoppas för mycket :)

Jag testade med CB plus i går kväll kring halv tio men visade ingenting. Tror isåfall jag var på ÄL+6, -+ någon dag. Jag har inte tempat eller tagit ÄL test så det är ren chansning egentligen, har oregelbunden mens. Men det är tisdagen förra veckan som jag senast hade hiskeligt ont i ägg stockarna. Det började Tors-fre veckan innan..

Jag ska ett test imorgon bitti, väldigt tidigt men OM det visar något så har jag möjlighet att ta kontakt med min läkare angående min levaxin dos innan storhelgerna. Jag är skraj att jag ska hamna i obalans om jag skulle vara gravid.

Andra "symtom" som jag känner av är nästäppa och att jag är varm, tussig helt enkelt, främst kvällstid, antigen förkylning på G eller nåt annat, började igår. Peppar peppar
  • My102
    Symetrical skrev 2015-12-23 07:02:35 följande:

Låter onekligen som att det kan vara något där, bara för tidigt för att ge utslag på gravtest.

Nytt test idag på morgon urin, blankt. Lever som vanligt över julhelgen med hopp! :)
  • My102

Jag har dem senaste dagarna, sen i söndags ubgefär, fått tempo höjning på kvällarna enbart, känns som man börjar bli sjuk men dagen efter så är det som vanligt för att sen bli "tussig" på kvällen igen. Jag tror ÄL var 14-15 dec. Jag har normal temp på 36,1-36,2. Så jag har väldig låg temp i vanliga fall. När jag tempade tidigare i veckan på kvällen så var tempen på 36,8! Jag känner vääldigt vär när jag blir lite varm.

I övrigt äter jag levaxin som kanske kan ha en inverkan på min låga temp eller temp höjning på kvällen?

Är det fler som äter levaxin? Har ni fått utslag på ÄL eller GRav test från morgon INNAN medicinen är tagen?

Jag tog ÄL test förra veckan med inget utslag på morgon men senare på dagen efter jag hade tagit medicin så fick jag utslag. Det kanske inte spelar någon roll men undrar om någon har varit med om det?

• My102

BIM när som helst, väldigt trött dem senaste två dagarna, kan va julledighet som slår till eller så är min levaxin nivå "fel". Har idag börjat fått riktigt ont i tuttarna som jag brukar få några dagar innan mens, tuttarna känns större än vanligt också, större än vid mens tom! Men jag tror inte det gick vägen denna gången heller :/

• My102

Jag hittade grav test längst in i skåpet och även om

Det är mitt i natten så testade jag såklart..dumma dumma dumma.. Tok negativt såklart! Bara att invänta mensen..

• My102

Jag behöver råd! Min sista ÄL smärta kände jag av den 15 december, den började kännas 9-10 december. Men den 15 gjorde det RIKTIGT ont och sen kände jag inget mer.

I någon dag nu har jag periodvis känt av samma smärta/mensvärk.

Jag är på dag 34-35 i cykeln, lite längre än vanligt men förra månaden hade jag 36 så än är det inom "normal" gränsen. (Oregelbunden mens)

Visar det negativt på Grav test nu så är det kört va? Jag tänker att det kanske borde ha visat plus vid det här laget om det gick vägen?

Jag är osäker på BIM.

• My102
    Sajocawa skrev 2015-12-29 08:03:19 följande:

Kört är det ju verkligen inte, det har ju bara gått två veckor.. Dessutom verkar du inte heller säker på när du hade äl ens. Du kanske ska köra ned tester nästa gång för att kunna räkna ut hur lång lutealfas du har :)

Är lutealfas alltid densamma? Har tidigare kört ÄL tester.
  • My102
    Sajocawa skrev 2015-12-29 08:13:45 följande:

Den brukar oftast vara konstant, men kan säkert diffa någon dag hit eller dit. Vet du ungefär hur lång den var förut när du testade med äl-tester?

Ja då var den 14 dagar, inkl dagen jag fick positivt ÄL test och dagen för mens. 13 dagar om jag tar bort dagen för mens.

Så mensen borde vara här nu. Den kanske ha börjat men jag har inte märkt det än.
  • My102
    Sajocawa skrev 2015-12-29 09:03:23 följande:

Då kan vi ju hoppas på det bästa! Utebliven mens är ju ändå ett lovande tecken :) när ska du testa igen om mensen inte dyker upp?

Det blir på torsdag morgon nästa gång. Jag går bara efter ÄL smärtor denna månaden, även om graviditetskollens ÄL stickor knappt av gav ifrån sig något streck kring den 16-17 december. Jag började inte ta ÄL stickor förrän 14-15 dec och fick ÄL streck då men inte super starkt men jag har svårt att lita på graviditetskollen :/ så jag bortser ifrån dem.
  • My102
    Beebii skrev 2015-12-29 10:07:25 följande:

My102 samma för mig här med äl stickorna, inget starkt utslag men tänker att det ju kan komma mitt på dagen eller kvällen och att jag som bara testar en gång om dagen missar själva ögonblicket för äl då.

Ska oxå testa på torsdag! Då är det troligen tidigaste chansen för att testa efter äl. Ca 12 dagar efter.

Jag har en difus mensvärk sporadiskt, just nu känns mensen som låångt borta. Är allmänt vääldigt känslig, brukar inte vara såhär känslig..är nog rätt tuff annars :P. Men jag gråter för minsta lilla (har ett ansträngande jobb psykiskt) har mått väldigt illa idag..vet inte om det beror på att mitt jobb är tufft eller något annat. Kanske är det mens humör/mående på ingång.

känner du av någonting?
  • My102

Hopp, mensen kom idag! :( så besviken! Trodde verkligen att det var vår månad! Mensen kom 5 dagar sent..jag har skit svårt att lista ut mysteriet med min menscykel..är aldrig det samma! :(

Nu skålar jag i cider! Och försöker se positivt

Grattis till alla plus, till er andra. Syns i januari tråden och hoppas det blir vår tur!

• My102
    pärlsnäcka skrev 2015-12-30 20:51:48 följande:

Grattis! :) :) :)

Vadå knasig mens? Jag trodde min hade kommit men det blöder aldrig på ordentligt liksom.. har haft små brun/röda flytningar i 3 dagar. Antingen är det väl ett förstadie till en kraftig blödning eller nidblödning som vissa gravida får vid BIM?

Någon annan som kan de här med nidblödningar? :)

Har någon mensvärk med blödningarna?
Svar på tråden BIM-DECEMBER