• mkess

BIM-DECEMBER

pannkakan87 skrev 2015-11-18 22:24:03 följande:

Ja vi får hålla tummarna för oss båda två! =)

När har du äl eller bim? Jag har som sagt prec haft äl nu och har bim den 4e dec. Har prickat in rätt bra denna gång, fick glad gubbe igår så håller tummarna!

Nästa graviditet ska vi boka in ett tidigt ultraljud, runt vecka 8-9 för det var då för förra bebbe dog. Du då?

Spännande! Jag har ägglossning nu ungefär, så då ligger vi rätt lika då! Bäst att minst en av oss plussar nu!

Ja, vi kommer också gå på tidiga ultraljud med start v8 förmodligen. Känns dock sjukt jobbigt, så van vid dåliga besked. Önskar man råkade gå ända till v20 innan man upptäckte en grav så man slapp alla tidiga ultraljud!
  • mkess
    Lizzie09 skrev 2015-11-20 19:59:34 följande:

Här är en till som har eller har haft ägglossning nu i dagarna :) Kul att följas åt med er tjejer som man känner igen från andra trådar! :)

Jaa, vad roligt, hej! Kör ni på ältest, eller ligger ni och hoppas på det bästa?
  • mkess
    Lizzie09 skrev 2015-11-20 22:14:06 följande:

Vi ligger och hoppas på det bästa :) Hur gör ni? Börjar få ägglossningsflytningar nu, så misstänker att ÄL sker i natt eller imorgon! Cykeln har varierat lite mellan 28-32 dagar sedan missfallet, därför är jag lite osäker :)

Ja, vi kör samma sak här med! Använt ältester förut men tempar nu istället, så vi ligger som fasen till tempen stigit. Hade du testat att tempa förresten?

Jag trodde äl skedde igår, hade sjuka älflytningar i förrgår och lite hugg i en äggstock igår, men nu på eftermiddagen har jag upptäckt några sparsamma äggviteflytningar och magen värker som satan.. däremot känns tappen rätt stängd, så känns konstigt om ägglossningen sker idag? Tur att det är lördag iaf så man kan ta en drink och få lite feeling och köra en extra omgång utifallatt.
  • mkess
    Lizzie09 skrev 2015-11-21 22:19:36 följande:

Ja jag tempade precis innan- och när jag blev gravid sist. Tänkte prova den här månaden, men har varit sjuk i en vecka och har feber till och från, så har inte varit någon idé :) Använder du termometer med en eller två decimaler? Håller tummarna stenhårt för dig mkes, nu är det verkligen din tur! Jag hade ÄL-flytningar igår kväll och imorse, och nu har jag rejält värk runt äggstockarna. Har nog aldrig känt så mycket där vid ägglossning! Känns som dom ska flyga ut genom magen när jag hostar, haha! Fick till det med karln igårkväll, hoppas man lyckas få till det ikväll med ;) Kul att vi ligger så lika i cykeln nu! :)

Ajdå, nä, inte idealt att tempa då! Jag tempade nu trots att jag också varit sjuk till och från så min kurva ser rätt lattjo ut. Har kört med en termometer med två decimaler men tänker lägga tempandet på hyllan nu, känns inte som att det behövs längre när cykeln är så jämn.

Håller tummarna för dig med, du förtjänar din bebis nu! Jag tror det tar sig för mig i januari eller februari, har du någon magkänsla för när det tar sig för dig?
  • mkess
    Lizzie09 skrev 2015-11-23 09:31:12 följande:

Är på äl+2 och därmed på den låånga väntan till BIM.. Ni som ligger ungefär lika, när har ni tänkt testa?

Äger bara ett ensamt litet CB som ligger i en låda på bokhyllan som bara kommer tas fram när mensen är typ en vecka sen.

Du då?
  • mkess
    Lizzie09 skrev 2015-11-23 14:01:19 följande:
    Ja jag känner likadant som du, har rätt bra koll på ägglossningen så försöker hålla mig ifrån äl-tester och temp eftersom jag egentligen mest blir stressad av det.
    Tack! Var på första mötet i vår utredning idag så nu hoppas jag att vi får ordning på detta snart. Hoppas din magkänsla har rätt, vore ju fantastiskt! Nej jag har ingen magkänsla alls eftersom vi hållt på så länge :/ Har inte mycket hopp överhuvudtaget just nu..
    Låter bra att skippa allt som stressar! Så länge man ligger i runt ägglossningen så man inte behöver stressa över att man inte gjort tillräckligt istället bara. Gud vad skönt att ni fått börja med er utredning nu! Ni vet ju att ni kan bli gravida vilket är det allra viktigaste, så tror ni är väldigt nära att lyckas nu. Även om det kanske inte känns så.
    Jag vill typ att december ska vara över redan trots att den inte ens börjat än, haha. Har nämligen lite mensvärk redan på äl+4, varje gång jag har varit gravid så har inte mensvärken börjat förrän efter äl+7. Kollat igenom mina anteckningar och brukar i princip ha mensvärk direkt från äl de månader det inte tagit sig. Så extra seg väntan nu!
  • mkess
    GästenT skrev 2015-11-26 12:02:10 följande:
    Ah pecis! :) Men varför fick jag temphöjning idag? :S det får man väl när allt är över?
    Alltså en ensam hög temp betyder ingenting. Förmdligen kommer din temp gå ner imorgon igen för att sedan höjas efter ägglossning, eller så kommer den höjas ytterligare efter ägglossning. Hur ser din graf ut? Bild?
  • mkess
    GästenT skrev 2015-11-26 12:21:13 följande:
    Haha tack för att ni hjälper mig! Jag blir helt förvirrad! :) jag har världens märkligaste graf. Haha!! Hoppas du kan förstå mer än mig. ;D
    Så länge din temp inte är fortsatt hög i flera dagar så kommer ff fatta att du inte ägglossat ännu! Sen har du ju tempat ganska oregelbundet så det är inte konstigt att kurvan ser lite lattjo ut då. Har aldrig hört talas om någon som ägglossat dagen innan ett positivt ägglossningstest så tror inte du behöver oroa dig... men konstigare saker har väl hänt.  Försök tempa prick på din vanliga tid imorgon så ser det nog bättre ut?
  • mkess
    GästenT skrev 2015-11-26 14:49:25 följande:
    Haha. Ja! Hur känsligt är det egentligen med tider? Har testat vid 07 varje dag, en dag 08, ibland 07.30, 07.00, 06.30. Är det såpass känsligt att den studsar såpass av 1timme? :-O idag testade jag 09 direkt när jag vaknade. Så den kan jag försig förstå ifall det kan påverka. Jag kommer nog aldrig bli en hejare på att tempa! Jobbar skift med dygn så då är det så jäklans svårt! Ställer du klockan för att tempa eller går du upp ungefär samma tid varje dag?
    Vissa verkar få rätt jämn temp bara de tempar efter att ha sovit minst 3 timmar och prick när de vaknar, medans andra får jättehopp i sin temp när de tempar senare eller tidigare. Så jag tror absolut ditt hopp beror på att du tempade två timmar senare då! Och att du tillhör kategorin som bör tempa samma tid varje dag. Det är samma för mig, min temp stiger en massa när jag sovit längre. Jag brukar tempa när sambons väckarklocka ringer och nuförtiden vaknar våran dotter alltid den tiden så tempar efter henne även på helger. Har man inte barn man kan tempa efter får man nog ställa en klocka och sen somna om, om man vill vara jätteseriöst.
  • mkess
    GästenT skrev 2015-11-26 15:56:08 följande:

Haha nej tyvärr har jag inget barn att tempa efter! Men jag kanske kan låna någons nu medan vi försöker bli gravida! Jag har sovit så otroligt dåligt senaste 2veckorna, vet inte alls varför men då kanske det faktiskt är det som ställer till det? Funderar lite kring hur tillförlitliga mina tempar är just nu.. Haha.

Ja, alltså, det är ju bara att titta på vilka nätter du sovit dåligt och vilka morgonar du tempat tidigt/sent, så ser du säkert ett mönster. Måste dock säga att med tanke på att du fått absolut högst temp den morgonen du tempat senast så skulle jag satsa på att tempa samma tid om jag var du.

Bra, du får gärna ta min tvååring på mornarna!
  • mkess
    Symetrical skrev 2015-11-26 17:46:02 följande:

Att du alltid skall vara steget före mig!!!

#ingetliiiiv
  • mkess
    Trucker89 skrev 2015-11-27 08:33:22 följande:

Känner mig väldigt förvirrad. Jag borde ha haft äl typ 14/11 och vi hade sex varje dag runt de datumet. Vart helt säker på att jag hade äl då pga mollande värk å så. Har bim 5/12. Men igår kväll började jag känna värk i typ livmodern och de kommer å går ännu idag. Vad nu detta? Aldrig kännt något sådant här innan :/

Men hade du äl den 14:e så borde du väl ha bim runt den 28:e? Så kan både vara mensvärk eller växtvärk från en graviditet du känner!
  • mkess
    Trucker89 skrev 2015-11-27 09:37:43 följande:
    Nej vad svsmmlar jag.. 17 nov skulle äl vara. Fast då borde jag ju ha bim 1 dec. Undra hur jag nu räknat? Ja.. kanske får man hoppas lite då. Fått ökade flytningar också. Eller så är de något annat. Alltid haft problem med flytningar då jag ätit piller. Hur tidigt brukar ni göra test? :)
    Haha! Då lät det bättre! Ökade flytningar brukar jag ha när jag är gravid så tycker det låter som ett bra tecken. Jag har fått plus äl+9 som tidigast men skulle nog ändå rekommendera att vänta till bim för att undvika besvikelse.
  • mkess
    Trucker89 skrev 2015-11-27 10:21:55 följande:
    Får försöka va tålmodig en kusin föddes förra veckan å en kusin är beräknad i februari. Skulle vara kul om vi också skulle få.
    Vilket inte är det lättaste när man har symptom. Man får tänka att ju senare man plussar desto kortare blir väntan till man gått förbi v12... eller nåt...
  • mkess
    Cfmilla skrev 2015-11-27 15:13:40 följande:

Ungefär äl +7 känner inget alls... Någon annan som är ungefär samma??

Också äl+7 här! Om du vanligtvis brukar känna en massa och inte känner någonting nu så är det nog ett gott tecken! Jag har en massa flytningar, stickiga bröst och är hungrig som en tonårspojk, men har varit gravid så mycket detta år att jag inte riktigt kommer ihåg vad som är pms och vad som är gravsymptom. När ska du testa?
  • mkess
    Malin 845 skrev 2015-11-27 18:57:58 följande:
    Hoppar in med en fråga ang detta. Om man inte känner något är man gravid då? Är äl+6 och det molnar jättemycket samt att brösten ömmar (kan dock vara progresteronet). Är det så att har man inga symptom så är det bra?
    Nej, alltså, det beror ju på från person till person och graviditet till graviditet. Men brukar man vanligtvis få en massa symptom/pms när man inte är gravid, så kan det ju vara ett gott tecken om man inte får några symptom en månad. Och vice versa.
  • mkess
    Cfmilla skrev 2015-11-27 19:05:51 följande:
    Haha ja det kanske det är. Vem vet.. Har lite flytningar kanske... Men inget annat nej. Många MF?

Jag väntar till bim... Du då??
    Några, men tydligen otur bara! Så bara att ligga i.
    Duktigt! Jag vill egentligen inte testa alls, men har ett cb hemma som vill bli använt. Ska försöka vänta till den månaden mensen faktiskt är sen för en gångs skull! Har ni försökt länge?
Svar på tråden BIM-DECEMBER