Inlägg från: sebbejonte |Visa alla inlägg
  • sebbejonte

BIM-DECEMBER

GästenT skrev 2015-12-08 11:08:20 följande:

Jaha. Fast jag hade nog också undrat varför det tog sig så fort alla andra gånger men inte nu med en annan karl. Man tänker förmycket och analyserar! Men allt är säkert helt normalt mellan er. 3 försök är ju i genomsnitt ingenting.

Nej jag har aldrig varit gravid innan. Hade nästan vart skönt om man blivit det så man vet att kroppen fungerar som den ska iallafall!

Ja haha man gör ju det. Kan ju ta upp till ett år så jag ska egentligen inte grina för tre försök men som du skrev, jag undrar ju varför...

Ja man vill ju gärna veta att kroppen fungerar.

Vi får hoppas att vi bara testat för tidigt, att mensen inte kommer i helgen.

Har du några symtom?
  • sebbejonte
    GästenT skrev 2015-12-08 11:20:36 följande:

Haha jag har aldrig pendlat så mycket mellan hopp och förtvivlan som jag har gjort nu dom senaste månaderna när vi försökt bli gravida. Haha. Är egentligen en "äsch-det-löser-sig" människa. Men nu har en helt ny sida visat sig! :-P

Nä jag har inga symptom alls, och har inte haft någon månad sen vi började försöka. Man kan ju ändå tycka att man borde ha inbillat sig lite symptom. Men nepp! Inte ens det!

Hur har det varit för dig? Har du några symptom den här månaden?

Jag är ju också sån egentligen men jag har velat ha fler barn sedan min yngsta var 1 år och han fyllde 8 nu :/ har inte träffat rätt karl förrens nu.

Ja jag har sjukt ont i brösten men det hade jag förra månaden också (ibland har jag det innan mens o ibland inte) däremot är jag väldigt irriterad och gråtfärdig och det är inte likt mig. Plus att jag de sista dagarna varit väldigt trött.

Men jag sa till min sambo att om jag inte är gravid denna månaden så har jag nog ta mig tusan fått pms :/
  • sebbejonte

Alltså vad är detta?!??? Precis ätit min lunch på jobbet och får springa på toa pga illamående där jag klöks 5-6 ggr.

Saken är att jag varken klöks eller kräks. Sist jag kräktes var snart 9 år sedan då jag vart gravid med yngsta sonen. Inte ens vid magsjuka kräks jag.

Visst jag kräktes inte nu utan klöktes bara men jag gör inte det.

Hoppas jag var för tidigt ute i morse bara och att jag faktiskt får mitt plus denna månad

• sebbejonte
    bamboobaby skrev 2015-12-08 13:52:23 följande:

Det är som om att det är jag som skrivit det du skriver:) Mina två tidigare blev också till vid bara önskan på en bebis och vi har aldrig varit med om att "försöka" flera gånger tidigare så nu på försök nummer 3 börjar nojan och oron komma fast jag är medveten om att det nog är rätt normalt. Har också BIM i helgen men jag känner att det inte är någon bebis på g och jag tog ett test igår men det var spegelblankt. Hoppas ju trots allt att det bara var för tidigt.

Ja vad knäpp man är som oroar sig, det hjälper ju knappast till kroppen att bli gravid :O

Jag känner mig gravid men det gjorde jag ju förra månaden också så det är väl bara inbillning säkert.

Åh andra sidan kommer jag inte ihåg hur det känns haha mina söner är ju 8 och 12 så det är ju ett tag sen
  • sebbejonte
    GästenT skrev 2015-12-08 16:01:30 följande:

Jag trodde att du hade skrivit fel men ser nu att du skrivit både klöks och kräks. Vafasiken är klöks??? Haha

Hulka är ett annat ord ja ;)
  • sebbejonte
    Symetrical skrev 2015-12-08 16:23:25 följande:

Japp, klökas är skånska för att få kväljningar/hulka.

Skånska? Jag är iallafall smålänning :P
  • sebbejonte
    bamboobaby skrev 2015-12-08 17:25:09 följande:

Det är ju väldigt hoppfullt att du känner dig gravid :) Jag känner mig inte gravid och det gjorde jag inte förra månaden heller. Första månaden vi testade kände jag mig vrålgravid men inte då heller var jag gravid haha

Försöker att inte tänka på det allt för mycket men det är sååå svårt.

Vilken dag har du BIM?

Hjälper nog inte att jag känner så. Köpte ett cb på hemvägen och tog hemma o det var blankt så det är nog kört. Jag har Bim på fredag, ev lördag.

Du då?
  • sebbejonte
    GästenT skrev 2015-12-08 17:35:43 följande:

Haha tack! Då hänger jag med! va hade du för andra symptom? Känns ju jättespännande att du har symptom!!

Själv börjar jag känna mig "trött" i tjejmagen och har svag svag mensvärk så antar att mensen är pågång i dagarna!

Har ju superont i brösten, är så trött och nu idag detta tillfälliga illamående. Men tog ett cb nu i eftermiddag o det var blankt så jag är nog bara skengravid :(

Hoppas att din mensvärk är växtvärk :)
  • sebbejonte
    GästenT skrev 2015-12-08 17:43:42 följande:

Fast är det inte lite som att spela på lotto när man tar ett gravtest typ bim-3-4 mitt på dagen? Verkar vara rätt ovanligt att plussa mitt på dagen såpass tidigt. Ta inte ut något i förskott pga det!

Ja det kan man alltid hoppas! Men jag får en känsla av att mensen är pågång... Jag vet inte varför. Beställde fler äl-test idag tills nästa omgång. såååå lite hopp har jag.

Jo det kanske..jag har nog hakat upp mig på att jag plussade bim-4 med andra sonen o tänker att jag ska göra det nu också

Hoppas inte mensen kommer
  • sebbejonte
    bamboobaby skrev 2015-12-08 18:19:19 följande:

Hoppas det bara att det är för tidigt att testa. Med min dotter testade jag på -5 och det var blankt men på -4 fick jag det svagaste strecket en sticka någonsin haft. Jag har BIM på lördag men känner lite lätt mensvärk som jag brukar innan mens.

Ja usch jag får helt enkelt ha tålamod. Är inte så bra på att vänta bläää
  • sebbejonte
    Symetrical skrev 2015-12-08 18:45:40 följande:

Haha. Okej! Ja, men vi verkar ha lite liknande uttryck i Skåne, Blekinge, Halland och Småland.

Ja jag har nog dessutom en blandning av Småland, Blekinge och nu lever jag dessutom med en stockholmare :P
  • sebbejonte

Bim -2-3 o äl+12 idag. Struntade i att testa imorse. Vill inte ha fler blanka test.

Jag har såna humörsvängningar, skällde ut min sambo i morse för han drog upp mitt täcke lite. Stackarn, han kunde ju inte veta att jag var varm. Han försökte ju bara vara snäll.

Jag har inte alls så ömma bröst längre, det är jättekonstigt?!!!!! När jag har ömma bröst inför mens försvinner inte det förrens dagen efter jag börjat blöda?!!

Kan det vara så att kroppen varit i pms-läge och nu har ägget fäst o då ändras det till gravid-läge?

• sebbejonte

Grattis till alla plus.

Har Bim imorgon men mensen kommer nog. Blankt test imorse också.

Har troligtvis fått tillbaka min pms som varit borta i flera år...så jävla arg, sur och ledsen jämt, och trött, så trött.

• sebbejonte
    Lilla Luna skrev 2015-12-10 12:13:44 följande:

Jag blir så lycklig över alla plus! Tänk vad många som får ge en så fin julklapp till familj och vänner. :) i julas fick vi den julklappen av brorsan, så mysigt!

Jag fick också den julklappen av min förra jul. Hade ju varit så kul att kunna ge samma julklapp tillbaka
  • sebbejonte
    sebbejonte skrev 2015-12-10 13:08:10 följande:

Jag fick också den julklappen av min förra jul. Hade ju varit så kul att kunna ge samma julklapp tillbaka

Av min bror alltså :P
  • sebbejonte

Någon som kan ta bort mig från listan? Bim idag och mensen kom som en klocka i natt. Jag hoppar över till bim januari lista om det finns.

Lycka till alla andra.

Svar på tråden BIM-DECEMBER