Inlägg från: annacnummertre |Visa alla inlägg
  • annacnummertre

BIM-DECEMBER

sebbejonte skrev 2015-12-03 08:55:05 följande:

Har en fundering. Förra månaden hade jag ont i brösten ca en vecka efter äl fram till mensen kom.

Nu har jag haft ont i brösten sedan igår men är bara på äl+6 idag (5 igår då) borde ju vara gör tidigt för graviditetssymtom men för tidigt för mens eller? För ägget har väl knappast hunnit fästa ifall vi lyckats?

Vissa månader har jag ont i brösten innan mens, andra inte så det är inget givet tecken på mens.

Hade inte ont i brösten med första sonen men med andra haha. Gud vad man tänker en massa.

Jag får ömma bröst när jag har ÄL faktiskt :S
  • annacnummertre
    sebbejonte skrev 2015-12-03 11:42:38 följande:
    Jaha?!? Hade jag ingen aning om att man kunde ha haha

Fast mitt ömmande har ju kommit efter ägglossning? Nä fattar ingenting.
    inte jag heller, men det kom efter att jag fött mina två barn.... fick smärtor vid ÄL på ett helt annat sätt än förut, och massa andra känningar. 
  • annacnummertre
    sebbejonte skrev 2015-12-03 11:58:25 följande:
    Ja jag fick ägglossningsvärk efter jag fött barnen vilket jag aldrig haft förut. Men kanske är någon konstig efterdyning haha
    jamen typ, haha :) 
  • annacnummertre
    Fian88 skrev 2015-12-03 14:36:58 följande:

Nu tror jag att jag haft äl! Igår fullkomligt rann det flytningar ur mig (ursäkta infon), får aldrig klassiskt äl-sekret utan dessa var rinnande och vita, även molvärk och en konstig känsla över livmoder och äggstock. Får se efter proverna nästa vecka om jag verkligen fått äl, håller tummarna!:)
    Vi fick till det i söndags och igår, hoppas verkligen att det räcker! Någon som vet hur snabbt simmarna kan simma upp? Tänker att om ägget släppte igår och vi hade sex igår, hinner dom då?:-P

Det undrar jag med!!
    När är det bäst att ha sex? Innan eller efter ÄL?
    Jag borde haft ÄL i natt, är deet någon idé att ha sex ikväll?
  • annacnummertre
    Agnessa skrev 2015-12-03 16:59:52 följande:

Skriver igen i hopp om svar!

Hejsan :) Det här är vårt 2a försök med 1a barnet, och jag undrar, måste man ta ÄL-test fast att man alltid haft regelbunden mens? Eller är det mer för dem som har oregelbunden?

Nej du måste inte, men det underlättar att veta vilka dagar man ska ligga lite extra ;)
  • annacnummertre
    lillverra skrev 2015-12-03 19:53:52 följande:

Jag funderar på när man senast kan testa för att få svagt positivt grav test.

Hade äl i tisdags. Har molande verk där nere till och från, och vill verkligen veta om det beror på att ägget håller på vandra ner.

När kan man tidigast känna grav täcken efter äl?

Har testat ÄL+9 som allra tidigast. Kände dock inga tecken alls då, men var gravid.
  • annacnummertre
    karrop skrev 2015-12-04 10:15:44 följande:

Tror jag ska våga köpa mig ett graviditetstest idag. Tempen håller sig fortfarande högt. Men samtidigt blir man så himla besviken om det skulle vara negativt. Vilket märke är bäst?

Tycker CB är bäst :)
  • annacnummertre
    GästenT skrev 2015-12-04 11:42:37 följande:

Usch. Måste bara få kräka ur mig. Försök 5, ca 1 vecka kvar till bim. Har inget som helst hopp om att det blev något, för denna månad och förra så har min kropp vart jätteskum. Jag är torr, sen äl, senare bim än på flera år. Säkert stress som påverkar. Men jag längtar så otroligt mycket och ännu mer min sambo. Han är helt lyrisk varje dag och sååå hoppfull medan jag bara går och väntar på att göra honom besviken genom att säga att det inte blev något. Känns så jäklans orättvist. Vi är unga, det borde vara superlätt att bli gravid.. Det är ju det enda man har blivit varnad för sen man var liten. Nu är man 25 och vill bli gravid och inte lyckats efter 6månader!! 3 st i våran umgängeskrets har blivit gravida senaste tiden, utan problem, iprincip första försöket. Känns så tungt att se min sambos längtan och besvikelse månad ut och månad in.. jäklans skitdag!!!

Har du provat rosenrot? Tyckte det hjälpte mig jättemycket när cykeln krånglande och jag inte hade så jättetydlig ÄL.
    Ta hand om dig <3

Och kom ihåg att ni är två om att göra barn, det är inte automatiskt ditt fel att det inte blir något!

Tänk om män bara kunde komma 2-3 dagar i månaden? Och de skulle hålla koll på det genom att kissa på stickor och se om det var dags eller inte. Jag skulle vilja se hur bra de pallade den pressen, haha ;)
  • annacnummertre
    GästenT skrev 2015-12-04 12:00:35 följande:
    Tusen tack va gulliga ni alla är! Har sett att fler har skrivit om rosenrot! Från och med när ska man ta det? Börjar fundera på att beställa hem allt man kan! Haha.

Haha. Jaaa jag har också tänkt på det.. Han behöver bara lalla med, ha sex när jag säger NU och sen är det jag som ska tempa och hålla koll på äl! :-P Han är dock otroligt snäll och försöker att hålla kvar mig på jorden nu när jag börjar bli frustrerad och stressad. Jag är nog också lite av ett kontrollfreak när det gäller mig själv och min kropp, och nu helt plötsligt så kan jag inte planera och bestämma själv. Det är tufft! Speciellt när man längtar!
    Rosenrot äter du första mensdagen till ÄL :) Hoppas du slipper använda det nu då, när hade du BIM? :)

Haha, ja så är min man med. Jag beordrar vilka dagar och han kör på stackaren :P Han känns också så himla lugn hela tiden. Jag nojar och kan bli nedstämd, men han är så positiv hela tiden. Det är ganska skönt. Även förra månaden när vi fick MF så var han positiv. Han blev också ledsen, men han tröstade och peppade, så det känns jättebra. 
  • annacnummertre
    GästenT skrev 2015-12-04 12:23:26 följande:
    Kanon! funderar på om man ska beställa hem till veckan för säkerhetsskull. Så det finns hemma! Mina förhoppningar denna månad är ju ganska små. Haha. Jag skulle ha haft bim kring 2-3dec men äl blev sen så jag räknar med 11-12 december typ. När har du bim?

Han låter som en toppen kille din karl! Påminner mycket om min! Dom är otroligt bra att ha vid tuffa tider, och annars också såklart! :) Beklagar missfallet! :-/ Förstår om det måste ha vart tungt! Hoppas hoppas ni lyckas nu innan jul!
    Ja, annars finns rosenrot på ICA Maxi och alla Life-butikerna också, brukar inte vara dyrt faktiskt :)
    Jag hade ÄL i onsdags kanske? BIM borde vara 14-16 december. 

Ja, det var jobbigt men ändå nyttigt på något vis. Har ju två barn sen innan och har inte behövt uppleva MF innan, för mig var det de absolut hemskaste som kunde hända, och nu har det hänt, och visst var jag ledsen, men man klarar det också. NU har jag genomliddit det på något vis...

Haha, jamen precis, han är verkligen den lugna och sansade av oss, turligt nog ;)
Svar på tråden BIM-DECEMBER