Inlägg från: UK Jennie |Visa alla inlägg
  • UK Jennie

Positiva junibebisar 2016

Hej! Jag ar garna med har har foljt den andra traden men hamnade i rejalt 'brak' trots att jag bara forsokte ge lite rad! Men jag insag efterat att man ska introducera sig nar man borjar hanga pa en trad - och det gjorde jag aldrig, men det gor jag nu! Jag vantar andra barnet, med bf 6 juni sa jag ar 9+3 nu. Vi bor i England, har far man UL i v 12 och 20, sa jag har mindre an 3 v kvar, langtar! Storasyster ar 3.5.

• UK Jennie
    Maräng87 skrev 2015-11-05 20:33:03 följande:

Följer ditt exempel JennieUK :)

Väntar också andra barnet, har en dotter på 3 år. Bf 7/6 och är i vecka 9+1. Gjorde privat vul idag där allt såg fint ut! Vilken lättnad!

Harligt!

Da har vi ganska lika situation  Har ni berattat for er dotter? Vi tankte ta med var till UL. Lite risky eftersom man ju inte vet om allt ser bra ut - men vi har tankt saga att vi ska se efter om det ar en bebis i min mage, sa om det inte ser bra ut kan vi sage att det var tyvarr ingen bebis dar den har gangen... Men forhoppningsvis (och det tror jag!) ar ju allt bra, och da ska det bli sa kul att ha med henne Hon alskar sjukvard och ar sarsklig intresserad av UL som hon sett i bocker men aldrig pa riktigt, sa det blir en upplevelse for henne!
  • UK Jennie
    Maräng87 skrev 2015-11-05 20:43:04 följande:
    Vad mysigt det låter! Vi berättade ganska tidigt då jag mått så himla illa och inte varit alls som vanligt. Som tur var verkar det ju ha varit ett ok beslut nu när vi sett att allt ser bra ut :)
    Ah - hon maste vara overlycklig! Kan inte barga mig tills vi ska beratta for var lilla storasyster
  • UK Jennie
    Maräng87 skrev 2015-11-05 21:18:48 följande:
    Ja, hon är glad :) Fast först sa hon nej, för hon trodde att hon måste börja skolan om hon blir storasyster <3 Hon är dock väldigt bestämd på att det måste bli en lillasyster, men det återstår ju att se (förhoppningsvis) på rul!
    Haha, min sager ocksa att hon vill ha en lillasyster (alltsa hon sager det fastan hon inte vet att jag ar gravid), som ska heta (surprise, surprise) Elsa.... Det varsta ar att jag och min man hade tankt oss namned Elsa om vi fick en dotter till - tills Disney kom och snodde det namnet! Nu kanns det inte sa aktuellt langre...
  • UK Jennie
    Äppeljuicen skrev 2015-11-06 15:17:37 följande:

Ja, jag tänkte att jag hakar på i den här tråden istället också.

Jag är i alla fall 24 år, har en 26:årig sambo och bor i Göteborg. Vi blev oplanerat gravida i slutet av sommaren men fick mf i v.8 i september, nu sitter vi här gravida igen i förhoppningsvis v.9.

Idag har varit värsta gravid dagen imo. Vågor med sjukt illamående med kliande och ömmande tuttar på det.

Hade glomt det dar med kliande brost - det hade jag ocksa, i forra graviditeten (kommer inte ihag nar). Inte annu den har gangen, det kommer val
  • UK Jennie
    Äppeljuicen skrev 2015-11-06 15:49:16 följande:
    Haha, det är helt sjukt! Första dagen för mig de kliar på det här sättet. Måste se hemskt ut när jag går omkring på jobbet och river mig på brösten.
    Asch, hur manga ganger har man inte satt killar klia sig i skrevet? Nan gang kan det val vara var tur
  • UK Jennie
    UK Jennie skrev 2015-11-06 16:19:10 följande:
    Asch, hur manga ganger har man inte satt killar klia sig i skrevet? Nan gang kan det val vara var tur
    Satt? Sett menar jag. Har jag bott for lange utomlands??
  • UK Jennie
    Gweny skrev 2015-11-06 16:22:45 följande:
    Jädra disney!

Min dotter heter Elsa i 2a namn, men är 11 år och är ifrån min gammelmormor som hette så. Vi blev 5 generationer kvinnor, så var lite fint att hedra så med namnet.
    Absolut - pre-Frozen hade jag inte tvekat! Jattefint namn
  • UK Jennie
    Mamma Lotta skrev 2015-11-08 17:49:15 följande:
    Nja ibland har ryggen bråkat, men å andra sidan så kanske man inte ska tro att kroppen är som en 20 åring efter 7 tidigare graviditeterna och 42 åring nacken
    Ar sa himla impad - vilket proffs du ar
  • UK Jennie

Mitt illamaende (som inte alls var sarskilt illa, men liksom alltid fanns dar, forutom nar jag at) forsvann i stort sett nar jag jag var 8+6. Tills igar kvall (v.10+1) da jag lagt mig och kande mig helt spyfardig! Min reaktion var 1. Hurra, jag ar fortfarande preggo! 2. Urk. Mannen fick hamta fika och da blev det battre  

• UK Jennie
    Loujo skrev 2015-11-11 18:32:18 följande:

Åå vad spännande och underbart för er som gjort ultraljud och sett att allt är som det ska :) Längtar så till vårt första ul den 23/11, hoppas så innerligt att allt ser bra ut.

Nån mer som har sjukt svullen mage? Morgon/fm är helt okej men på kvällarna ser det ut som jag svalt en ballong, haha.

Jag har ocksa UL den 23e! Och har ocksa svullen mage. Ar gladare over en av dessa likheter an over den andra...
  • UK Jennie
    Loujo skrev 2015-11-12 07:33:14 följande:
    Haha, jag föredrar också den ena likheten liiite mer än den andra ;)
    Hur gick det idag?? Vi fick se en liten livlig krabat! Jag grat jattemycket
  • UK Jennie
    Loujo skrev 2015-11-23 13:02:13 följande:
    Åå vad underbart för er, vilken lycka att allt såg bra ut <3

Vi har tid kl 15.00, är så nervös och förväntansfull på samma gång :)
    Da ar det snart dax nu! Stort lycka till!
    Wildlings skrev 2015-11-23 13:41:48 följande:
    Åh lycka till.
    UK Jennie skrev 2015-11-23 12:15:26 följande:
    Hur gick det idag?? Vi fick se en liten livlig krabat! Jag grat jattemycket
    Åh vad härligt att allt såg bra ut.

Jag har tid för ultraljud i morgon. Jag är så nervös så det är inte sant. Det är inte så lätt att fokusera på att jobba idag. Tankarna snurrar.
    Ja jag ar sa glad att jag hade UL pa morgonen - hade nog varit svart att jobba! Lycka till imorgon
  • UK Jennie
    Loujo skrev 2015-11-23 17:49:46 följande:

Det gick jättebra, vi fick också se en livlig liten krabat. Lättnaden och känslan när man såg det lilla hjärtat slå går inte att beskriva, det blev så mycket mer verkligt. Blev tillbakaflyttad till 10+3 så det var för tidigt för kub (ungefär som jag själv trott, har så lång menscykel), så nu har vi ett till ultraljud bokat 7/12, inte mig emot :)

Lycka till imorgon wildlings, det kommer säkert gå strålande! :)

Sa roligt! Grattis!! Sjalv har jag gatt omkring med ett leende pa lapparna hela dagen
  • UK Jennie
    Akire-84 skrev 2015-11-23 21:26:21 följande:

Roligt för er som gjort ul! Är det kub ul ni gjort?

Har i England kallas UL i v12 dating scan, eftersom det ar da bf faststalls. Det erbjuds till alla gravida. Men man mater aven vatskespalten i nackgropen, om foraldrarna vill, som sedan kombineras med blodprov (liksom kub).
  • UK Jennie
    zasu skrev 2015-11-25 10:45:09 följande:

Var på UL idag. Skulle ha varit 10+3 idag men visade sig att jag haft MA vid 8+4. Känns helt knäckande. Får hoppas att blödningarna sätter igång annars blir det med hjälp av tabletter ef helgen. Lycka till alla!

Neeej!!! Jatteledsen for er skull. Lycka till nu och hoppas pa att fa se dig pa FL snart igen <3
  • UK Jennie
    Gweny skrev 2015-12-02 10:41:10 följande:

Gick bra idag på vul och den lille rörde sig massa runt! Sån lycka! Första gången var h*n 4 celler stor på skärmen(IVF) och nu sprattlande armar och ben. Helt fantastiskt.

Grattis - harligt!! 
  • UK Jennie

Kul med fler magbilder! Man har ju liksom inte haft nagot att visa upp forran nu  

Alla ar jattefina!

Svar på tråden Positiva junibebisar 2016