Inlägg från: Maräng87 |Visa alla inlägg
  • Maräng87

Positiva junibebisar 2016

Haha, gjorde precis en liknande tråd (Bebis i Juni 2016) men hoppar gärna på din istället! Hoppas på en tråd utan allt tråååkigt tjafs! Bra initiativ!

• Maräng87

Följer ditt exempel JennieUK :)

Väntar också andra barnet, har en dotter på 3 år. Bf 7/6 och är i vecka 9+1. Gjorde privat vul idag där allt såg fint ut! Vilken lättnad!

• Maräng87
    UK Jennie skrev 2015-11-05 20:37:18 följande:
    Harligt!

Da har vi ganska lika situation  Har ni berattat for er dotter? Vi tankte ta med var till UL. Lite risky eftersom man ju inte vet om allt ser bra ut - men vi har tankt saga att vi ska se efter om det ar en bebis i min mage, sa om det inte ser bra ut kan vi sage att det var tyvarr ingen bebis dar den har gangen... Men forhoppningsvis (och det tror jag!) ar ju allt bra, och da ska det bli sa kul att ha med henne Hon alskar sjukvard och ar sarsklig intresserad av UL som hon sett i bocker men aldrig pa riktigt, sa det blir en upplevelse for henne!
    Vad mysigt det låter! Vi berättade ganska tidigt då jag mått så himla illa och inte varit alls som vanligt. Som tur var verkar det ju ha varit ett ok beslut nu när vi sett att allt ser bra ut :)
  • Maräng87
    ostpaj skrev 2015-11-05 20:40:34 följande:

Hej alla glada! :D

Hur mår ni?

Jag mår bra! Gick in i v.8 igår. Idag hade jag på mig mammabyxor för första gången. glömt hur sjukt sköna de är. Klämmer ingenting någonstans och man kan ändå se mänsklig ut :p

Hoppas ni och era små mår gott!

Älskar mammabyxor! Köpte ett par för två veckor sedan då mitt illamående gör att vanliga byxor som sitter åt inte funkar!
  • Maräng87
    UK Jennie skrev 2015-11-05 20:55:26 följande:
    Ah - hon maste vara overlycklig! Kan inte barga mig tills vi ska beratta for var lilla storasyster
    Ja, hon är glad :) Fast först sa hon nej, för hon trodde att hon måste börja skolan om hon blir storasyster <3 Hon är dock väldigt bestämd på att det måste bli en lillasyster, men det återstår ju att se (förhoppningsvis) på rul!
  • Maräng87

För mig funkar det hyfsat att äta regelbundet, typ varannan timme vilket är ganska jobbigt :S

• Maräng87

Jag ringde till gyn och fick lergigan comp utskrivet via en läkare som den bm jag pratade med i sin tur pratade med. Lätt som en plätt tillskillnad mot min första graviditet då jag inte fick någon hjälp.

• Maräng87

Vi har berättat för familj och närmsta vännerna som visste att vi försökt ett tag. Vi har svårt att vara hemliga helt enkelt ;) Är i v 10.

• Maräng87

Fick tillbaka min gravidkudde från min syster häromdagen, åh så skönt det är att sova med den! Mitt illamående har blivit mkt bättre, men är värst på kvällen vilket är både skönt och lite tråkigt.

I morgon går jag in i v 11 och har inskrivning hos bm :)

• Maräng87

Angående att illamåendet alltid finns där.. Igår såg jag en mamma med bebis i bärsele och min första tanke var: usch hur ska jag orka ta hand om och bära runt på en bebis när jag mår illa hela tiden ;) Då har illamåendet gått lite för långt.. Kom dock snabbt på att illamåendet ju KOMMER att gå över förr eller senare! Min man tyckte jag var lite knäpp när jag berättade, men samtidigt tror jag att han kanske förstod lite bättre hur påverkad man faktiskt blir av detta ständiga illamående :)

Svar på tråden Positiva junibebisar 2016