Inlägg från: fiskenova |Visa alla inlägg
  • fiskenova

Positiva junibebisar 2016

Hej! Jag är gärna med i en positiv bebistråd också. Jag är 40 år, gravid i vecka 7+0 med syskon till en snart sexåring. Har två bonusar på 13 och 16 också. Är sjukt illamående och trött sedan två veckor tillbaka, läääängtar till vecka 12! Beräknat BF 26 juni.

• fiskenova
    Dance dance dance skrev 2015-11-06 16:52:31 följande:

Äh jag hoppar också på denna tråden istället. Efter 1,5 års försök är jag nu äntligen gravid med första barnet. Bf är 2 juni men jag tror egentligen att det är lite senare än så pga min knepiga cykel.

Jag har mått vansinnigt illa de senaste tre veckorna så idag fick jag lergigan comp utskrivet och hoppas att det ska ge mig ett lite värdigare liv framöver. Jag tycker alltid att det känns lite sådär att ta läkemedel och särskilt med en liten i magen, men nu går det bara inte längre. Hoppas så att de hjälper!

Hur fick du det utskrivet, av läkare eller bm? Var du tvungen att gå dit?
  • fiskenova
    Ramiz skrev 2015-11-06 16:24:34 följande:

Åhhh vad hade jag gjort utan isglass?

Har ni nått som ni tar till som funkar för illamående?

Ingefärsgodis (köpt i asiatisk affär), bananer och bröd. Och sova ordentligt, blir värre när jag är trött...men jag köpte Piggelin häromdagen också :).
  • fiskenova
    Dance dance dance skrev 2015-11-06 17:29:54 följande:
    Bm rekommenderade mig att kontakta min husläkare för det skulle gå snabbare än att vänta på en läkartid på barnmorskemottagningen. Tror jag hade kunnat få det över telefon om det inte var för att jag aldrig träffat min husläkare tidigare. Läkaren verkade iaf inte tycka att det var några konstigheter att jag skulle få det utskrivet och nämnde att hon själv hade ätit det under alla sina tre graviditeter. :)
    Tack för svar! Är så rädd för veckan som kommer, när jag måste gå upp tidigt och flyga två dagar i rad...är åksjuk redan i vanliga fall.
  • fiskenova
    Dance dance dance skrev 2015-11-06 20:29:25 följande:
    Åh jag förstår. Jag gruvar mig för en lite liknande sak nästa vecka när jag ska åka tåg någon timme och sedan måste vara skärpt och träffa massa folk.
    Har du testat med postafen? Jag tycker att det har funkat lite men inte tillräckligt. De gånger jag har fått bäst resultat så har jag tagit en tablett tiiidigt (inatt klockan 3!) för att sen sova vidare några timmar. Jag hoppas att lergigan comp ska vara lite omedelbarare.
    Precis, jag måste också vara skärpt och prata inför folk. Postafen gör mig otroligt sömnig så jag vågar inte ta det heller...men kanske så tidigt som du föreslår.
  • fiskenova

Mamma Lotta,  har du fått svar på mkp ännu? Jag har tid 14e och vill bara att det ska vara gjort och ha svaret NU...

• fiskenova
    Mamma Lotta skrev 2015-12-05 23:25:44 följande:
    Jag får svar troligen på tisdag
    Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
    Åh håller tummarna!
  • fiskenova
    TriciaN skrev 2015-12-09 13:06:48 följande:

När ska huvudvärken avta? Känns inte okej att ta alvedon varje dag.. Nä nu vill jag bara njuta och slippa känna mig som en dålig medmänniska

Har också ont i huvudet! Bläh. Hoppas de där "spökveckorna" kommer snart.
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016