Inlägg från: Pyretsmamma82 |Visa alla inlägg
  • Pyretsmamma82

Positiva junibebisar 2016

Hej! Här hoppar jag in. Verkar mycket trevligare!

Väntar mitt första barn, är 33 och min sambo är 36.
    Har mått väldigt illa och varit orkeslös. Hoppas på att det vänder snart. Är i v 10, 9+2. Sover dåligt, vilket kanske märks eftersom jag skriver detta kl 04:10 ;).

Trevligt men en vänlig grupp!

• Pyretsmamma82
    Äppeljuicen skrev 2015-11-07 16:34:40 följande:
    Jag vaknar gärna mitt i natten iställey och kan inte somna om. När jag väl lyckats måste jag kissa. :')

Finns det något du testat för att somna lättare?
    Jag somnar och gärna tidigt, innan 21, men sen vaknar jag vid 02 och somnar ibland om vid 04 men ibland ligger jag vaken till klockan ringer. Känner inte direkt att jag sovit klart vid 02. Nu på helgen försöker jag gå och lägga mig senare men nu är jag helt slut och vill inget annat än att krypa ner i sängen.
  • Pyretsmamma82

Ja väldigt. Hade min inskrivning i v7. Är nu o v10. Ska tillbaka och lämna lite mer prover den 19/11 och KUB den 24/11.

• Pyretsmamma82

Ska göra KUB 24/11 men är inte speciellt nervös. Vill mest se pyret. 

Idag mår jag fruktansvärt illa. Dåligt med sömn inatt också så jag antar att det spelar in ganska mycket. Tillbaka till skolan efter praktik imorgon och det känns inte alls motiverande. Heldag imorgon och jag vet inte hur jag ska orka gå upp. 

• Pyretsmamma82
    zasu skrev 2015-11-19 20:29:38 följande:
    NIPT kan kosta allt mellan 7000-11000 kr. I Stocholm så kan man få det gratis om KUB:en visar sämre än 1/200. Bor i Göteborg och här får man göra det privat för 9900 kr. KUBen är dock kostnadsfri hos bm.
    Jag får betala 1600:- för KUB och jag bor i Göteborg. Det är bara gratis för kvinnor över 35 år i Gbg.
  • Pyretsmamma82

KUB-ul imorgon. Är så nervös!

Härligt för er som sett era små idag. Längtar massor!

• Pyretsmamma82
    Cleo1 skrev 2015-11-24 07:28:16 följande:

Lycka till! Har mitt kl 9

Lycka till! Har mitt 10:45.
  • Pyretsmamma82

Kub klart... vet inte om jag är så glad. 
    Pyret va 11,8 cm lång och hjärtat tickade på som det skulle. 

Jag och sambon tyckte att hon mätte konstigt när det gällde nackspalten... de första 2 resultaten var mellan 0,8-1,2 och det tredje som hon knappade in i beräkningen var 1,88 men då såg det ut som hon mätte nere vid axeln. Fick 1:145 på DS och 1:4043 på de andra två. 

Skickades remiss för FVP eller MKP. Vet varken ut eller in just nu. 

• Pyretsmamma82
    Loujo skrev 2015-11-24 14:02:40 följande:
    Hmm.. Jag hade nog ärligt talat om jag kände som du uttryckt mitt missnöje kring testet och bett om ett nytt UL med ny BM innan vi gick vidare med andra prover. Kanske inte går att få nytt, men försöka kan man ju :)
    Ja, funderar på att ringa min riktiga BM imorgon och fråga.
  • Pyretsmamma82
    Nillaa skrev 2015-11-24 16:50:43 följande:
    Hej!
    Vad tråkigt att du känner dig missnöjd - gör som någon annan skrev - ring och be om ett nytt om det inte känns bra.

Jag reagerar mest på i ovan inlägg att ditt pyre är 11,4 mm. Vårt mätte bra 4,8 och jag vet ju att du ligger efter mig några dagar. Visserligen är det ju en vecka sen vårt Kub, men ändå. Vad fick du för datering?

Kram!
    Tack!

Jag fick 12+0 alltså v 13. Så jag blev framflyttad. 
    Ska ta och ringa imorgon och fråga. Men det kan bero på blodprovet också. Jag vet inte, fick ingen vidare förklaring. Hoppas bara att de ringer från Östra och har en tid snart så att vi får veta hur vi ska gå vidare. 

Kram
  • Pyretsmamma82
    Nillaa skrev 2015-11-24 17:10:03 följande:
    Bra! Jag blev flyttad bakåt och är på 12+4 idag enligt kub.
    Menade ju också 48 mm inte 4,8. :)
    Ja... känner mig osäker på alla siffror nu när jag börjar tänka efter 114 mm låter helt ologiskt i mitt huvud. 

Är inte riktigt jag just nu. Men ska försöka ta mig upp ur hålet som jag krupit ner i och inte ta ut något i förskott. 
  • Pyretsmamma82
    zasu skrev 2015-11-25 10:45:09 följande:

Var på UL idag. Skulle ha varit 10+3 idag men visade sig att jag haft MA vid 8+4. Känns helt knäckande. Får hoppas att blödningarna sätter igång annars blir det med hjälp av tabletter ef helgen. Lycka till alla!

Beklagar! Tänker på dig! 
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016