Positiva junibebisar 2016
Hej.
Jag väntar andra barnet med bf 8 juni. Storebror är 2 år nu men kommer vara nästan 3 när bebisen kommer.
Jag är i v 9+1 och har redan gjort tre vul. Fick mf i juni och när jag var i v 6+0 fick jag liknande blödningar som vid mitt mf och fick därför en tid samma dag. Då fick vi se en hinnsäck som var så stor som den borde vara vid den tidpunkten i graviditeten och inget tecken på blödning. I v 7+2 fick jag en till blödning, lite större än den förra, och fick komma till gynakuten. Då syntes tydligt huvud, kropp och ett tickande hjärta! Läkaren tyckte det såg ut som att moderkakan höll på att bildas över själva öppningen mot slidan och då är det tydligen vanligt med blödningar. Förhoppningsvis följer moderkakan med uppåt när livmodern växer så det hoppas jag på nu. I onsdags, v 8+6, fick jag ett uppföljnings-vul och fick då se det lilla hjärtat ticka igen och fostret mättes till 2 cm. Nu hoppas jag verkligen att det fortsätter vara lugnt för jag vill inte oroa mig hela tiden. Det som väntar närmast är kub-ul i v 13.
Jag mår väldigt illa, värre än när jag väntade mitt första barn. Dygnet runt, hela tiden. Har fått medicin utskriven som hjälper rätt bra men jag blir lite trött av den. Så det är rätt kämpigt på jobbet men jag har berättat för chefen och närmsta kollegorna som stöttar och förstår. Sonen vågar jag inte berätta för än då jag skulle tycka det var svårt och jobbigt att förklara att bebisen dött om det blir mf. Speciellt när man själv är mitt uppe i sorgen. Det är väldigt svårt att släppa den oron eftersom det inte var så länge sen det hände och jag har haft blödningar nu. Kanske berättar vi efter kub eller så väntar vi tom till efter ul i v 19-20. Vi får se vad som känns bäst då.
Kul att få hänga med er!