Inlägg från: Äppeljuicen |Visa alla inlägg
  • Äppeljuicen

Positiva junibebisar 2016

Ja, jag tänkte att jag hakar på i den här tråden istället också.

Jag är i alla fall 24 år, har en 26:årig sambo och bor i Göteborg. Vi blev oplanerat gravida i slutet av sommaren men fick mf i v.8 i september, nu sitter vi här gravida igen i förhoppningsvis v.9.

Idag har varit värsta gravid dagen imo. Vågor med sjukt illamående med kliande och ömmande tuttar på det.

• Äppeljuicen
    UK Jennie skrev 2015-11-06 15:33:23 följande:

Hade glomt det dar med kliande brost - det hade jag ocksa, i forra graviditeten (kommer inte ihag nar). Inte annu den har gangen, det kommer val

Haha, det är helt sjukt! Första dagen för mig de kliar på det här sättet. Måste se hemskt ut när jag går omkring på jobbet och river mig på brösten.
  • Äppeljuicen
    UK Jennie skrev 2015-11-06 16:19:10 följande:

Asch, hur manga ganger har man inte satt killar klia sig i skrevet? Nan gang kan det val vara var tur

Sant! Fast på det hela så kliar troslappen på mina gravidtrosor så blir en hel del pillande vid linningen. :')
  • Äppeljuicen
    Tiana skrev 2015-11-07 09:48:15 följande:

Fy vad ledsen jag blev i natt när jag drömde att jag fick värsta störtblödningen! Tog ett bra tag att inse att det bara var en dröm. Hoppas verkligen att dessa drömmar släpper efter inskrivning och tidigt ul på onsdag.

Åh gud, har själv haft mardrömmar i början där jag vaknade och inte kunde sluta gråta. Tycker att drömmarna sol gravid känns mycket verkligare. Hoppas du drömmer om bebis istället hädanefter. :)
  • Äppeljuicen
    Ramiz skrev 2015-11-07 15:51:31 följande:

Vad kul att se så många här inne :)

Är det fler som inte kan somna på kvällarna? Jag ligger vaken fram till 4-5 innan jag ens kan somna... Sen sover jag till 10-11... Men ändå har jag lika svårt å sova på kvällarna... Detta är riktigt frustrerande...

Jag vaknar gärna mitt i natten iställey och kan inte somna om. När jag väl lyckats måste jag kissa. :')

Finns det något du testat för att somna lättare?
  • Äppeljuicen
    Tiana skrev 2015-11-07 20:31:07 följande:

Det hade verkligen varit så mycket skönare att drömma om :) Har haft molvärk nästan hela dagen idag så det var nog därifrån drömmen kom ä

Ja :( även om man inte känner sig speciellt orolig så gnager det nog lite ändå. Också haft molvärk hela dagen nästan, det är tur att jag inte har det varje dag i alla fall.
  • Äppeljuicen

Hahaha, självklart drömde jag om mf i natt. :'D även om det inte var speciellt kul så är det rätt lustigt med tanke på att jag sa att jag drömde i början av grav.

Har överlag sovit rätt dåligt nu när min sambo varit bortrest över helgen.

Mamma Lotta: tur att det bara var en dröm men my God vilken ångest man kan ha när man vaknar.

• Äppeljuicen

Åååh! Känns så otroligt kul att man kommer framåt. Nu får vi ett ultraljud på onsdag för att beräkna hur långt gången jag är. Mitt MF började samma dag som inskrivningen förra gången och nu är jag längre gången. Känns så otroligt skönt!

• Äppeljuicen
    Gweny skrev 2015-11-13 16:05:51 följande:

Äppeljuisen>> det gjorde mitt mf också! Så denna gång blir det inskrivning lite senare. Skönt ni får komma på ul!

Mariechen>> välkomnen. Har också haft en tuff start, så lite jobbigt. Väntar 3e med.

Ja verkligen. RUL är bokat i Januari också och allt känns mer verkligt nu. vår bm verkar jättebra dessutom, det tycker jag inte dom andra har varit.

Idag är jag så himla glad för oss alla!
  • Äppeljuicen
    mariechen skrev 2015-11-18 09:04:17 följande:

igår var jag på nytt vul. Det verkar äntligen som att blödningen som började i v. 7 slutat. Det finns ingen ny blödning bara rester kvar i livmodern från den gamla. Halleluja.

Skulle få ny medicin mot mitt illamående, zofran, läkaren skrev ordinationen men glömde skriva e-receptet. Hon är inte i tjänst idag och ingen annan läkare på gynmottagningen verkar villiga att skriva receptet trots att ordination och bedömning finns i journalen. Avdelningschefen har tagit på sig att hitta en lösning. Jag hade behövt medicinen igår.. blir så less....

Annars är det inskrivning på mvc idag för oss. Har inte velat göra det innan iom blödningarna.

Åh vad skönt! Hoppas det håller sig. :)
  • Äppeljuicen
    zasu skrev 2015-11-25 10:45:09 följande:

Var på UL idag. Skulle ha varit 10+3 idag men visade sig att jag haft MA vid 8+4. Känns helt knäckande. Får hoppas att blödningarna sätter igång annars blir det med hjälp av tabletter ef helgen. Lycka till alla!

Tråkigt :( hoppas ni får en ny skatt snarast.
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016