• Loujo

Positiva junibebisar 2016

Hej! Hoppar också in här :)

Är inte så aktiv själv med skrivandet men tycker ändå att det är så kul att följa dessa trådar. Både jag och min sambo är 25 år och vi väntar första barnet. Enl. bm som räknar på sista mens så är jag nu i v. 10 (9+4), jag själv är ganska säker på när jag hade äl och tror att jag är i v.9 (8+4). Mår väldigt bra förutom extrem trötthet, lider med er som är så illamående :(

Vi har varit på både hälsosamtal och inskrivning. Där jag bor får alla göra kub så redan den 23/11 får vi vårt första ul genom det, då ser vi ju också vilken vecka vi är i. Så otroligt spännande, längtar efter att få se vårt lilla hjärtegryn!

Hoppas detta förblir en varm och trevlig tråd, då kanske jag blir lite mer aktiv :) Kram och grattis alla <3

• Loujo

Åå vad spännande och underbart för er som gjort ultraljud och sett att allt är som det ska :) Längtar så till vårt första ul den 23/11, hoppas så innerligt att allt ser bra ut.

Nån mer som har sjukt svullen mage? Morgon/fm är helt okej men på kvällarna ser det ut som jag svalt en ballong, haha.

• Loujo
    UK Jennie skrev 2015-11-11 21:31:55 följande:

Jag har ocksa UL den 23e! Och har ocksa svullen mage. Ar gladare over en av dessa likheter an over den andra...

Haha, jag föredrar också den ena likheten liiite mer än den andra ;)
  • Loujo

Här jag bor får alla göra kub, så konstigt att det skiljer så.

• Loujo
    Tiana skrev 2015-11-20 16:46:17 följande:

När lönen landar nästa vecka måste jag ut på bh-jakt! Hittills har det gått bra men nu börjar det kännas lite väl instängt. Ett helt underbart problem :D

Åh jag fick göra just det förra helgen, superkul "problem" :D Måste tipsa om ett superskönt vardags/mysalternativ: cubus.com/sv/7161127_F583, inte världens sexigaste men superbra pris (3 för 2) och framförallt såååå sköna nu när man kan vara öm :)
  • Loujo
    UK Jennie skrev 2015-11-23 12:15:26 följande:

Hur gick det idag?? Vi fick se en liten livlig krabat! Jag grat jattemycket

Åå vad underbart för er, vilken lycka att allt såg bra ut <3

Vi har tid kl 15.00, är så nervös och förväntansfull på samma gång :)
  • Loujo

Det gick jättebra, vi fick också se en livlig liten krabat. Lättnaden och känslan när man såg det lilla hjärtat slå går inte att beskriva, det blev så mycket mer verkligt. Blev tillbakaflyttad till 10+3 så det var för tidigt för kub (ungefär som jag själv trott, har så lång menscykel), så nu har vi ett till ultraljud bokat 7/12, inte mig emot :)

Lycka till imorgon wildlings, det kommer säkert gå strålande! :)

• Loujo

Åå vad underbart med fler lyckade ultraljud med tickande små hjärtan <3

• Loujo
    Pyretsmamma82 skrev 2015-11-24 11:56:18 följande:

Kub klart... vet inte om jag är så glad. 

Pyret va 11,8 cm lång och hjärtat tickade på som det skulle. 

Jag och sambon tyckte att hon mätte konstigt när det gällde nackspalten... de första 2 resultaten var mellan 0,8-1,2 och det tredje som hon knappade in i beräkningen var 1,88 men då såg det ut som hon mätte nere vid axeln. Fick 1:145 på DS och 1:4043 på de andra två. 

Skickades remiss för FVP eller MKP. Vet varken ut eller in just nu. 

Hmm.. Jag hade nog ärligt talat om jag kände som du uttryckt mitt missnöje kring testet och bett om ett nytt UL med ny BM innan vi gick vidare med andra prover. Kanske inte går att få nytt, men försöka kan man ju :)
  • Loujo
    zasu skrev 2015-11-25 10:45:09 följande:

Var på UL idag. Skulle ha varit 10+3 idag men visade sig att jag haft MA vid 8+4. Känns helt knäckande. Får hoppas att blödningarna sätter igång annars blir det med hjälp av tabletter ef helgen. Lycka till alla!

Åhnej! Massa varma styrkekramar!
  • Loujo

Kände just ett jättekonstigt fladder, känns så orimligt att det skulle vara bebisen redan nu i vecka 13 (12+0). Men magisk tanke att det kanske, kanske var lilla skatten jag kände. Längtar tills jag känner "på riktigt" :)

Hur ser ni ut nu, börjar ni få någon bebismage? Jag börjar ana en pytteliten mage på morgonen innan jag hinner svälla upp i tarmar oså. Fortfarande väldigt svullen till och från.

På måndag har vi vårt andra UL, längtar!!!

• Loujo
    Villhaenbebbe skrev 2015-12-04 14:39:27 följande:

Hej! Hoppar gärna in här! Va med i den andra junitråden men var så sjukt dålig stämning så jag gick ur :(

Jag är 24, gravid oväntat med 2:a barnet, har en kille på 8 månader :)

Var på VUL igår och fick veta att jag är i vecka 14!

Välkommen :)
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016