• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • Ramiz
    Maräng87 skrev 2015-11-05 20:10:09 följande:

Haha, gjorde precis en liknande tråd (Bebis i Juni 2016) men hoppar gärna på din istället! Hoppas på en tråd utan allt tråååkigt tjafs! Bra initiativ!

Haha såg att du oxå gjorde en :)
  • Ramiz

Vad kul att vi blir ett gott gäng :)

Detta är mitt första barn å sambons tredje :)

Bf 6 juni :)

Har haft ett virrvarr med känslor som jag inte trodde att jag kunde få under en graviditet.. Har mått väldigt illa, har kräkts en gång, men är nära hela tiden..

Tycker överlag att det är en hysteri med ul så tidigt som möjligt, vilket jag själv förstår.. Men ligger jag inte i någon farozon el att något känns fel å bm inte tycker att det är någon fara så tänker jag inte hetsa upp mig på att jag får vänta med att göra ul i januari.. Visst är det lång tid, men det går nog rätt fort... :)

Vi har redan berättat för våra föräldrar å syskon :) Även om det är för tidigt så kände vi att det var dags å mest lämpat att berätta då :)

• Ramiz

Åhhh vad hade jag gjort utan isglass?

Har ni nått som ni tar till som funkar för illamående?

• Ramiz

Vad kul att se så många här inne :)

Är det fler som inte kan somna på kvällarna? Jag ligger vaken fram till 4-5 innan jag ens kan somna... Sen sover jag till 10-11... Men ändå har jag lika svårt å sova på kvällarna... Detta är riktigt frustrerande...

• Ramiz
    Äppeljuicen skrev 2015-11-07 16:34:40 följande:

Jag vaknar gärna mitt i natten iställey och kan inte somna om. När jag väl lyckats måste jag kissa. :')

Finns det något du testat för att somna lättare?

Ååhh det e ju oxå jätte drygt!

Nä, har testat det mesta, men inget som har funkat hittills :(
    Mamma Lotta skrev 2015-11-07 18:34:48 följande:

Hoppar in här med har bf 10el 11 juni med barn nr 8

Jag har skitsvårt att somna och förutom illamåendet så har jag de senaste dagarna haft svinont i ryggen

Välkommen å grattis :)

Usch din stackare! Illamående och ryggont e ju ingen höjdare :( Har du haft problem med ryggen tidigare?
    Gweny skrev 2015-11-08 09:28:18 följande:

Jag har likadant! Jättesvårt att somna, fast jag varit trött innan och småsovit i soffan.

Ja, så brukade jag göra innan graviditeten å hade inga svårigheter att somna sen på natten... Fattar inte varför det inte går lika bra nu...
  • Ramiz
    Mamma Lotta skrev 2015-11-08 17:49:15 följande:

Nja ibland har ryggen bråkat, men å andra sidan så kanske man inte ska tro att kroppen är som en 20 åring efter 7 tidigare graviditeterna och 42 åring nacken

Wow! Eloge till dig!

Ja, inte e vi 20 längre, även om hjärnan gärna vill tro det ;-P
    Tiana skrev 2015-11-08 18:03:19 följande:

Fars dag avklarad utan att vi försade oss. Nu ska vi bara bestämma oss när vi ska berätta för folk ;) jag kan tänka mig efter ons om allt ser bra ut, men sambon är mer försiktig och vill vänta lite till.

Hur tänker ni?

Vi har redan berättat för våra föräldrar. Vi ville gärna berätta facetoface å mina föräldrar kom nu under höstlovet till Sverige å nästa gång dom kommer är till påsk, så även om det är lite väl tidigt kände vi att det e bättre att ta det nu än då när det syns :)

Till kompisar har vi valt några få men sen tänker vi inte tala om utan dom får fråga/märka själv :) Vi har även valt att inte skriva ut det offentligt på fejjan/insta osv...
  • Ramiz
    Tiana skrev 2015-11-09 14:51:57 följande:

Okej, panik här nu. Bruna flytningar. Vet att det inte behöver betyda något, att det är helt normalt, men paniken är här ändå :(

Förstår det! Men är det brunt så är det gammalt..

Tänk positiva tankar nu :) <3
  • Ramiz
    TriciaN skrev 2015-11-09 09:55:43 följande:

Jag är nervös att allt inte är som det ska. Men det är bara för denna graviditeten har inte alls känts som förra.

Usch för illamåendet, samarin och åksjuke tabl har hjälpt mig :)

Ja, dom som vet säger ju att ingen graviditet är den andre lik.. Vad är det som känns annorlunda jämfört med sina tidigare?

Vad skönt att dom hjälper till mot illamående :)
    Kawinna skrev 2015-11-09 13:31:32 följande:

Håller med om att samarin är sjukt bra mot illamående! Tar alltid det när jag är magsjuk och då slutar jag oftast att kräkas på en gång :p

Hmm, jag borde nog testa samarin... Men minns i min ungdom hur jäkla beroende jag var av det.. Drack det som vanlig dricka... Har försökt nångång som vuxen att dricka, men det har slutat med att jag ligger å kräks å tror att jag ska dö ;-P
  • Ramiz
    Tiana skrev 2015-11-09 15:31:08 följande:

Tack Ramiz <3 Jag försöker, men det är inte lätt just nu.

Det är fullt förståligt! <3

Ta det lugnt, sätt på bästa skivan, lägg dig i badet, å bara koppla av å lägg en ansiktsmask å bara finns <3
  • Ramiz

Hahaha min mage e jämt svullen.. Lite till å jag ser inte mina fötter

• Ramiz

Alltså denna trötthet å foglossning from Hell kan ju bara ta å försvinna just nu... Ska ut å flyga imån å e rätt nervös på hur jag kommer att reagera.. Annars älskar jag att flyga å har inga problem med det :) Hinner oftast somna innan planet har lyft å vaknar upp strax innan landningen :)

• Ramiz
    Wildlings skrev 2015-11-17 13:37:43 följande:

Jag har för så väl. Tröttheten är ju omänsklig. Jag har inget minne av att jag var så trött med dom andra barnen. Det här med flygande har jag funderat på oxå. Jag ska också iväg och flyga snart och funderar över hur det kommer kännas.

När ska tröttheten avta? Kan inte minnas att nån jag känner var såhär trött...

Ja, ikväll vet jag.. Jag kommer å förbereda med seabands, åksjuketabletter å ingefära.. Sen får det bära el brista!
  • Ramiz

Har gjort en grupp, så ni som vill med på fejjan, skicka ett PM till mig här :)

• Ramiz
    TriciaN skrev 2015-12-27 21:21:34 följande:

Går inte skicka via appen men jag vill gärna vara med

Jag skickade ett PM till dig.. Hoppas att du kan läsa det :)
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016