• ostpaj

Positiva junibebisar 2016

Hej alla glada! :D

Hur mår ni?

Jag mår bra! Gick in i v.8 igår. Idag hade jag på mig mammabyxor för första gången. glömt hur sjukt sköna de är. Klämmer ingenting någonstans och man kan ändå se mänsklig ut :p

Hoppas ni och era små mår gott!

• ostpaj
    Ramiz skrev 2015-11-05 21:33:11 följande:

Vad kul att vi blir ett gott gäng :)

Detta är mitt första barn å sambons tredje :)

Bf 6 juni :)

Har haft ett virrvarr med känslor som jag inte trodde att jag kunde få under en graviditet.. Har mått väldigt illa, har kräkts en gång, men är nära hela tiden..

Tycker överlag att det är en hysteri med ul så tidigt som möjligt, vilket jag själv förstår.. Men ligger jag inte i någon farozon el att något känns fel å bm inte tycker att det är någon fara så tänker jag inte hetsa upp mig på att jag får vänta med att göra ul i januari.. Visst är det lång tid, men det går nog rätt fort... :)

Vi har redan berättat för våra föräldrar å syskon :) Även om det är för tidigt så kände vi att det var dags å mest lämpat att berätta då :)

Väntar också på vanliga ultraljudet. Vet inte när det blir. Har inskrivning 30e. Gjorde kub med förra, förstod då inte att det var ngt "äldre" brukar göra men hoppar det den här gången. Gav ju ändå inte ngt =/

Visst är det på den vanliga ul man får en bild? :D
  • ostpaj

Dessa hormoner...

Jag gråter 3 ggr om dagen. Ibland pga irritation, iblandav lycka och iibland för att jag blir så rörd av ngt fint. Önskar iofs att jag alltid kunde vara såhär känslig, för jag grinar ju också för att saker och ting blir vackrare.

Men man skulle kunna välja sina tillfällen...

Herregud, för ett par dagar sen var jag på en hlr-kurs och utbildningsledaren berättade om tacksamma människorsom hon i stort sett räddat livet på.

Och där ssätt jag och grinade... :'D

• ostpaj

Jag berättade för mina chefer på jobbet, så de kan spara mig de tunga lyft som brukar förekomma:)

Sen kändesdet som att jag bedrog min mamma på ngt konstigt sätt. Vi pratar varje dag och ses flera ggr i veckan, så att mina chefer visste och inte hon kkändesinget bra. Så jag gav henne eett kort som var skrivet till mormor och avslutades med "vi ses juni 2016" varpå hon utbrister "jag visste det!" eeh, okej. Hur?

Sen har jag redan hunnit berätta för en vän, för hon visste att vi försökte. Men den störredelen av familjen får en julklapp.

Känns som att jag hunnit berätta för halva världen, nu som jag skriver.

Går in i v. 9 i veckan. Går fort äändå tycker jag =/

• ostpaj
    Akire-84 skrev 2015-11-10 11:43:47 följande:

Hoppar in här jag med. Är gravid med barn nr 3 och beräknad 22 juni. Så spännande! Våra barn är 4 och 6 år. I em ska jag på vul, hoppas att få se ett tickande hjärta! Jag har problem med migrän, någon som vet vad man kan ta emot det som gravid?

Jag har också bf 22! :)

Fast jag tror den kommer 20e ;)
  • ostpaj

Hej tjejor! Inne här och läser lite då och då men skriver sällan ngt.

Går in i v. 10 idag! Helt fantastiskt! Så fort det gått hittills. Börjar sjunka in nu att jag är gravid. Förut kom jag på mig själv 3 ggr om dagen, "justja! Jag är gravid!" :D

Tänk att det redan gått 25% av tiden. Ska komma ihåg det de sista veckorna som brukar snigla fram, att oooooj va fort det går. :D

Längtar till vara hemma hela sommaren, mysa med lilla bebisen medan jäntan badar i sin lilla pool på våran soliga uteplats!

• ostpaj

Oooh, har plattshoppat massa bebiskläder idag. Det är som att fönstershoppa, fast på surfplattan :D

Hittar massa fint unisex, ljust, koftor, bodys med ugglor. Åååh vad jag vill köpa!

• ostpaj

Är i v. 15. Känns daglig sprattel sen prick vecka 14. Andra barnet. Ganska kul. Undra vad han sysslar med :)) (övertygad om att det är en han. Ska inte kolla kön). Har rul och andra bm-samtalet 1 februari. Råkade bara bli båda på samma dag.

Fick se den lilla iofs redan i måndags. Åkte akut till gynakuten pga magsmärtor med bebisen mådde bra och magsmärtorberodde på mina tarmar och inte den.

T.o.m jag som är lugn som en filbunke hann bli orolig.

Svar på tråden Positiva junibebisar 2016