• Nillaa

Positiva junibebisar 2016

TriciaN skrev 2015-11-08 18:47:46 följande:

Någon som ska göra kub test snart :)? Nervös?

Hej,
    Vi ska göra KUB nästa vecka, men nej, känner mig inte speciellt nervös för testet, mer spänd på att få se vad som finns där inne. :) 

Var på inskrivning 29/10 och provtagning en vecka senare. Min BM ville inte lyssna på när jag hade äl så enligt hennes beräkningar går vi in i vecka 12 idag (enligt henne blir bf i maj), enligt mina egna beräkningar är vi 5-6 dagar efter, men det rätar gissningsvis ut sig nästa vecka. 

Är ganska avvaktande i de här forumen, men följer er med jämna mellanrum - Nillaa, 33 år, första barnet, bor centralt i Göteborg.

Vi hörs! 
  • Nillaa
    Akire-84 skrev 2015-11-10 11:43:47 följande:

Hoppar in här jag med. Är gravid med barn nr 3 och beräknad 22 juni. Så spännande! Våra barn är 4 och 6 år. I em ska jag på vul, hoppas att få se ett tickande hjärta! Jag har problem med migrän, någon som vet vad man kan ta emot det som gravid?

Följer gärna eventuella svar/tips/rekommendationer gällande migrän. 
  • Nillaa
    Pyretsmamma82 skrev 2015-11-24 11:56:18 följande:

Kub klart... vet inte om jag är så glad. 
    Pyret va 11,8 cm lång och hjärtat tickade på som det skulle. 

Jag och sambon tyckte att hon mätte konstigt när det gällde nackspalten... de första 2 resultaten var mellan 0,8-1,2 och det tredje som hon knappade in i beräkningen var 1,88 men då såg det ut som hon mätte nere vid axeln. Fick 1:145 på DS och 1:4043 på de andra två. 

Skickades remiss för FVP eller MKP. Vet varken ut eller in just nu. 

Hej!
    Vad tråkigt att du känner dig missnöjd - gör som någon annan skrev - ring och be om ett nytt om det inte känns bra.

Jag reagerar mest på i ovan inlägg att ditt pyre är 11,4 mm. Vårt mätte bra 4,8 och jag vet ju att du ligger efter mig några dagar. Visserligen är det ju en vecka sen vårt Kub, men ändå. Vad fick du för datering?

Kram!
  • Nillaa
    Pyretsmamma82 skrev 2015-11-24 16:58:01 följande:
    Tack!

Jag fick 12+0 alltså v 13. Så jag blev framflyttad. 
    Ska ta och ringa imorgon och fråga. Men det kan bero på blodprovet också. Jag vet inte, fick ingen vidare förklaring. Hoppas bara att de ringer från Östra och har en tid snart så att vi får veta hur vi ska gå vidare. 

Kram
    Bra! Jag blev flyttad bakåt och är på 12+4 idag enligt kub.
    Menade ju också 48 mm inte 4,8. :)
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016