• Kawinna

Positiva junibebisar 2016

Hej! jag hoppar in här med :)

Väntar andra barnet, storebror är åtta månader. Hade graviditetsdiabetes sist och tror jag redan fått det denna gången.

Ska till barnmorskan på fredag för inskrivning :)

• Kawinna
    Wildlings skrev 2015-11-06 11:38:01 följande:

Vad är tecken på att man kan ha fått det. Jag har inte haft några problem med dom andra men kom på häromdagen att jag vet inte alls vad man ska titta efter för symtom.

Jag hade inga symtom utan låg högt i socker vid inskrivningen. Nu har jag en egen maskin hemma så har testat mig själv lite då och då sedan jag blev gravid.
  • Kawinna

Håller med om att samarin är sjukt bra mot illamående! Tar alltid det när jag är magsjuk och då slutar jag oftast att kräkas på en gång :p

• Kawinna
    Ramiz skrev 2015-11-09 15:17:29 följande:

Vad skönt att dom hjälper till mot illamående :)Hmm, jag borde nog testa samarin... Men minns i min ungdom hur jäkla beroende jag var av det.. Drack det som vanlig dricka... Har försökt nångång som vuxen att dricka, men det har slutat med att jag ligger å kräks å tror att jag ska dö ;-P

Haha då kanske det inte kommer hjälpa för dig då :p
    Ramiz skrev 2015-11-09 15:53:04 följande:

Det är fullt förståligt! <3

Ta det lugnt, sätt på bästa skivan, lägg dig i badet, å bara koppla av å lägg en ansiktsmask å bara finns <3

Det lät nog väldigt skönt för oss alla skulle jag tro :)
  • Kawinna

Vi har berättat för våra familjer nu, bara mina syskon kvar :) är lite tidigt men känns ändå skönt.

• Kawinna

Åh, vill också se att det faktiskt är något där inne! Hoppas verkligen att jag får ett tidigt ul :)
    Ni som tittat har ni bokat privat eller inom landstinget? Har alla gjort vul?

• Kawinna

Okej, då förstår jag :) jag hoppas att jag får det för att datera hur långt gången jag är. ..

• Kawinna

Har börjat med gravidbyxorna nu också! De är ju så bekväma ;)

Imorgon blir det först glukosbelastning sedan inskrivning! Ser inte fram emot det... mår så illa på morgonen tills jag äter något så misstänker nästan att första spyan kommer imorgon efter det där sötslisket som måste drickas.

• Kawinna

Var på ul idag! Såg först inget hjärta så blev sjukt orolig men sedan såg vi något tickande :) och den lilla räkan på 28 mm låg och sprattlade lite! Blev flyttad två veckor bakåt så är nu tydligen bara i v. 9.

• Kawinna
    Gweny skrev 2015-11-29 09:43:37 följande:

Går in i.v13 idag. Första milstolpen nådd.

Ska på vul på onsdag.

Varför ska du göra vul när du är så långt gången? :)
  • Kawinna

Jag skulle inte oroa mig för feber när du vet att det är en förkylning :) om du hade haft uvi med feber hade det ju varit värre. Hoppas du /ni kryar på er snart !

• Kawinna
    Dance dance dance skrev 2015-12-01 11:01:50 följande:
    Ja hur har ni i tråden gjort med smärtstillande läkemedel och liknande under graviditeten? Undviker ni helt så länge det går eller? Jag tycker det är lite dubbla budskap när man läser. Jag tog sammanlagt två panodil förra veckan när jag hade feber, hoppas det inte påverkade något negativt.
    Har tagit Alvedon när jag varit gravid. Vet att det varit uppe för diskussion men än så länge har de inte ändrat några riktlinjer så jag går på det :)
  • Kawinna
    andlag skrev 2015-12-10 08:22:14 följande:

Hej tjejer!

Nu har jag följt er ett par veckor så jag känner att det är dags att skaffa konto och hoppa in i gruppen. Väntar andra barnet, bebis beräknas komma 9/6, storebror är 7 så det va länge sen jag var gravid sist och inget är sig likt..

Känns som att jag precis har vaknat ur en dimma av illamående, trötthet och orklöshet. Är fortfarande känslig mot lukter och kräks fortfarande ibland men det värsta är nog över.

Nu ska ni få höra på den märkligaste gravidsymtomen jag har, i hopp om att någon annan vet vad det kan handla om, folk höjer bara på ögonbryn och tror att jag skojar när jag berättar.. Jag svettas knallrosa svett, alltså inte lite missfärgning utan åt fuchsia hållet.

det va min sambo som klagade över att jag missfärgat min sida av lakanet med ngt som vi misstänkte var hudkräm från börjat, vi har luskat och försökt hitta förklaring till detta i flera veckor nu utan framgång, bytt lakan, inte använt ngt på huden, tänkt på vad jag äter, bytt sida av sängen men ändå.. var jag än sover och vad jag än har på mig,fläckar jag ner med chockrosa. Någon som känner igen detta?

Men gud vilket annorlunda symtom! Låter häftigt men kanske inte så kul att ha själv... har du frågat bm om det? :)
    TriciaN skrev 2015-12-10 12:27:16 följande:

Tack för allt ert stöd! Min plantenta ligger och skaver mot livmodern därav blödningarna. Detta måste de göra uppföljning på 8v innan BF för det går inte föda så vaginalt om plantentan ligger kvar där den är nu.

Skönt att det såg bra ut med bebis :) kommer de ha extra koll på dig nu då?
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016