Inlägg från: mariechen |Visa alla inlägg
  • mariechen

Positiva junibebisar 2016

Kan man hoppa in här.

Väntar tredje barnet med bf 2/6. Har varit en tuff start på graviditeten och det känns som att man har klippkort på gyn-mottagningen. Men vi håller tummarna för att det trots allt ska gå vägen.

• mariechen

[quote=76000055][quote-nick]Akire-84 skrev 2015-11-13 19:51:52 följande:[/quote-nick]Måste bara kolla om det är nån mer här som känner sig deppig? Mitt humör är katastrof just nu, känner mig arg på allt och alla och har inte lust med nånting. Känns som mina hormoner spelar mig ett spratt. Vill/borde ju vara lycklig nu så jag blir så frustrerad och besviken på mig själv.. Är bara i vecka 9 med tredje barnet, hoppas att det vänder snart.[/

Har känt mig halvt förtvivlad mellan varven men kan härleda det till mitt fysiska mående. Konstant illamående, som inga tabletter bitit på sen V 6, och en förlamande trötthet. Att aldrig känna att man orkar eller vill, att man är en belastning för familjen. Ja det gör inte under för humöret. Sen toppade vi det med konstanta blödningar i tre veckor... Jag känner mig som en tickande bomb. Men man får ta några djupa andetag och påminna sig om att det går över, att det blir bättre. För det blir det även om det känns tungt just nu.

• mariechen

igår var jag på nytt vul. Det verkar äntligen som att blödningen som började i v. 7 slutat. Det finns ingen ny blödning bara rester kvar i livmodern från den gamla. Halleluja.

Skulle få ny medicin mot mitt illamående, zofran, läkaren skrev ordinationen men glömde skriva e-receptet. Hon är inte i tjänst idag och ingen annan läkare på gynmottagningen verkar villiga att skriva receptet trots att ordination och bedömning finns i journalen. Avdelningschefen har tagit på sig att hitta en lösning. Jag hade behövt medicinen igår.. blir så less....

Annars är det inskrivning på mvc idag för oss. Har inte velat göra det innan iom blödningarna.

• mariechen

har varit på inskrivning idag, vi ska också göra kub och passade på att fråga om könet TriciaN och fick svaret att det inte gick.

Har fått en suverän bm. Hon som jag haft med de andra barnen har gått i pension men den här är helt klart minst lika bra. Det som inte är så bra är mitt blodtryck. Nu hade jag ju iofs med mig min sjuka snart 4-åriga dotter men att ha ett vilande blodtryck på 146/101 är inte acceptabelt. Blir in på måndag igen och fortsätta utreda. Är mitt 3:e blodtryck på raken som ligger över 95 i undertryck.. 4:e personen i rad som pratar om sjukskrivning.. blir så stressad. Jag pluggar, att bli sjukskriven finns inte med på min horisont och är inget jag ens vill fundera på förrän ALLA andra alternativ är prövade och uteslutna.. RUL är bokat till den 11 januari.. Nu känns det äntligen som att man kan börja njuta av den här graviditeten, dags att lägga oron bakom sig. ÄNTLIGEN!!!

Hur går det för er andra? många som fortfarande mår illa? mitt vill verkligen inte släppa greppet om mig.. för att inte tala om den utmattande tröttheten..

Svar på tråden Positiva junibebisar 2016