Inlägg från: Mamma Lotta |Visa alla inlägg
  • Mamma Lotta

Positiva junibebisar 2016

Ramiz skrev 2015-11-07 15:51:31 följande:

Vad kul att se så många här inne :)

Är det fler som inte kan somna på kvällarna? Jag ligger vaken fram till 4-5 innan jag ens kan somna... Sen sover jag till 10-11... Men ändå har jag lika svårt å sova på kvällarna... Detta är riktigt frustrerande...

Hoppar in här med har bf 10el 11 juni med barn nr 8

Jag har skitsvårt att somna och förutom illamåendet så har jag de senaste dagarna haft svinont i ryggen
    Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • Mamma Lotta

Apropå drömmar så drömde jag att maken hade ångrat sig och ville att jag gjorde abort, det var en väldigt obehaglig dröm! Tur det bara var en dröm

• Mamma Lotta
    Ramiz skrev 2015-11-08 13:18:14 följande:

Ååhh det e ju oxå jätte drygt!

Nä, har testat det mesta, men inget som har funkat hittills :(Välkommen å grattis :)

Usch din stackare! Illamående och ryggont e ju ingen höjdare :( Har du haft problem med ryggen tidigare?Ja, så brukade jag göra innan graviditeten å hade inga svårigheter att somna sen på natten... Fattar inte varför det inte går lika bra nu...

Nja ibland har ryggen bråkat, men å andra sidan så kanske man inte ska tro att kroppen är som en 20 åring efter 7 tidigare graviditeterna och 42 åring nacken
  • Mamma Lotta
    Tiana skrev 2015-11-08 18:03:19 följande:

Fars dag avklarad utan att vi försade oss. Nu ska vi bara bestämma oss när vi ska berätta för folk ;) jag kan tänka mig efter ons om allt ser bra ut, men sambon är mer försiktig och vill vänta lite till.

Hur tänker ni?

Ramiz skrev 2015-11-08 18:45:28 följande:

Wow! Eloge till dig!

Ja, inte e vi 20 längre, även om hjärnan gärna vill tro det ;-PVi har redan berättat för våra föräldrar. Vi ville gärna berätta facetoface å mina föräldrar kom nu under höstlovet till Sverige å nästa gång dom kommer är till påsk, så även om det är lite väl tidigt kände vi att det e bättre att ta det nu än då när det syns :)

Till kompisar har vi valt några få men sen tänker vi inte tala om utan dom får fråga/märka själv :) Vi har även valt att inte skriva ut det offentligt på fejjan/insta osv...

Det är jobbigt när huvudet känner sig 28, men kroppen säger ; näää 42!!

Tack för era fina ord! Älskar mina barn <3

Detta blir det sista, kroppen säger ifrån och jag vill orka vara en bra mamma!
  • Mamma Lotta
    UK Jennie skrev 2015-11-08 18:02:26 följande:

Ar sa himla impad - vilket proffs du ar

Var ju detta inlägg jag skulle citera

Tack för fina ord!
  • Mamma Lotta
    gruvan skrev 2015-11-13 23:03:05 följande:

Idag fick några kollegor veta om graviditeten. Vi skulle dricka glögg och äta middag tillsammans och jag tackade nej till alkoholen och åt sushi med bara avokado. En kollega frågade då eftersom hon även lagt märke till en liten bula under mina stora tröjor (är rätt slank annars så magen är inget man lägger märke till i vanliga fall). Jag har så svårt för att ljuga, speciellt nu när vi ändå har kommit en bit. Är i v 11 så jag valde att berätta. Kul och rätt skönt också. De blev så glada för vår skull! Samtidigt var jag noga med att säga OM det går bra eftersom vi fått mf tidigare vilket dessa kollegor vet. Om två veckor är det kub och ser det bra ut då tror jag att jag kommer kunna släppa den här oron och faktiskt tro på att det kommer gå bra. Jag längtar så mycket till dess!

Du vet att det är ok att äta sushi bara den är nygjord? Jag har ätit mycket sushi denna graviditet och förra var det typ det enda jag kunde äta.. Tänkte så du inte missar något som är gott och ok att äta lycka till på ditt kub!
  • Mamma Lotta

Jag var på UL idag för att fastställa graviditetsvecka och den stämde på dagen så nu inväntar jag moderkaksprov den 1 december. Pyret var en livlig en och hjärtat slog så fint! V 10 (9+6)

• Mamma Lotta

Att man skulle känna rörelser tidigare ju fler barn man har stämmer inte på mig, jag väntar nr 8 och har känt som tidigast i v 17 mende flesta runt v 20!

• Mamma Lotta
    fiskenova skrev 2015-12-05 13:36:16 följande:

Mamma Lotta,  har du fått svar på mkp ännu? Jag har tid 14e och vill bara att det ska vara gjort och ha svaret NU...

Jag får svar troligen på tisdag
  • Mamma Lotta
    EmManny skrev 2015-12-10 15:18:22 följande:

Hej!

Det symtomet har jag aldrig hört talas om. Fråga din bm. Alltså hormonerna kan ju verkligen röra till det i kroppen. Tänker spontant att det måste vara något slags utrensningssymptom men jag är absolut inte medicinskt kunnig så jag gissar bara!

Själv har jag ett för mig nytt symptom som jag inte hade i förra graviditeten. På natten när jag sover på rygg och har händerna på magen så domnar de bort. De måste ligga lägre ner. Har tid nästa fredag så då ska jag fråga om detta. Kan det vara möjligt att man har så lågt blodtryck att man får sockerdricka i händerna bara för att de ligger uppe på magen när man sover? Kan inte heller lägga upp armen på kudden. Det blir samma konstiga effekt.

Det låter som karpaltunnelsyndrom kolla med din bm finns skenor att låna
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016