EmManny skrev 2015-12-10 15:18:22 följande:
Hej!
Det symtomet har jag aldrig hört talas om. Fråga din bm. Alltså hormonerna kan ju verkligen röra till det i kroppen. Tänker spontant att det måste vara något slags utrensningssymptom men jag är absolut inte medicinskt kunnig så jag gissar bara!
Själv har jag ett för mig nytt symptom som jag inte hade i förra graviditeten. På natten när jag sover på rygg och har händerna på magen så domnar de bort. De måste ligga lägre ner. Har tid nästa fredag så då ska jag fråga om detta. Kan det vara möjligt att man har så lågt blodtryck att man får sockerdricka i händerna bara för att de ligger uppe på magen när man sover? Kan inte heller lägga upp armen på kudden. Det blir samma konstiga effekt.
Jag har samma med händerna, är även lite svullen om fingrarna när jag vaknar och har ibland svårt att få på min ena ring. Brukar som tur är gå över efter en stund!
Min förra graviditet fick jag något som heter karpaltunnelsyndrom där en nerv i handleden kläms av omgivande vävnad och därför domnar händerna. Hade även väldigt ont, framförallt på morgonen och det tog också en bra stund på morgonen innan jag kunde böja på fingrarna. Sov med handledsskenor och kompressionshandskar... Varmt och obekvämt! Hoppas att det inte blir samma denna gång!!