Inlägg från: Mammamiia10 |Visa alla inlägg
  • Mammamiia10

BIM januari 2016

Hej! Hoppar gärna med denna månaden ist. Fick min mens idag, så bim blir 18/1. Tredje försöket på tredje barnet! Hoppas verkligen på tredje gången gillt!!

• Mammamiia10

Tror min bim är tidigare än 18/1 tror den är 15/1. Har sedan igår väldigt stark, brännande mensvärk som strålar ut i ljumskarna o låren vilket jag inte har annars innan mens. Nåt känns annorlunda än vanligt.. Känns som med tidigare graviditeter, denna mensvärk.. Man kan ju alltid hoppas.

• Mammamiia10
    Cfmilla skrev 2016-01-07 16:17:48 följande:

Äl +5 lotionsflytningar är det ända jag känner. Möjligtvis liiiiiiite knappt kännbar aktivitet i tjejmagen. Hmm tror nog inte att det tagit sig denna månaden heller. Bim nästa lördag, någon annan som har bim runt 15.e??

Jag tror jag har bim den 15/1, men inte riktigt säker när jag hade ägglossning för jag kände aldrig av den denna gången alls..

Haft en väldig mensvärk sen 2 dagar tillbaks..Känns faktiskt som att det skulle kunna va nåt?

När kommer du testa?
  • Mammamiia10

Cfmilla: spännande!! hoppas du har en liten i magen brukar du känna så annars en vecka innan bim?

Är lite sur på mig själv för att jag troligtvis har räknat fel när jag haft ägglossning har oregelbunden cykel på 34-40 ( men har haft 34 de senaste månaderna) dagar ungefär. Så att jag misstänker att jag hade min ägglossning antingen 5,6 eller 7 när jag hade sån mensvärk.. O vi hade sex 30/12-5/1 bara för att jag räknade fel o tog mensvärken som gravsymtom! Knäpp man är!!!

Kan bara hoppas att några spermier levde kvar nån dag eller dagar... Men det känns som liten chans att det skulle va så... Bim isf är runt 19,20 januari...

• Mammamiia10
    vanjastina skrev 2016-01-12 20:24:56 följande:

Hur stora är chanserna att bli gravid om man prickar ÄL egentligen? Någon som har koll på sådant här? Vore intressant att veta. Hade sex 1,5 dygn innan ÄL så jag hoppas att det finns en chans här..

Undrar detsamma, tror vi prickade in 1-2 dagar innan ägglossning.... Bim isf om 8-9 dagar..

Tror dock inte det tog sig denna gången heller.. Har sån pms redan...

Hur känner du? När har du bim?
  • Mammamiia10

Vanjastina: jag är på äl +7 tror jag.. Vet inte vad jag ska tro.. Enda stunden känner man massor o när man inte tänker på det känner man inget.. Så jag tror att jag känner efter för mycket. När man bara väntar går ju tiden så fruktansvärt långsamt.. O sen blir man så besviken om man testar o får minus.. Nästan bättre o vänta tills mensen kommer bara.. Om man har det tålamodet alltså.. Haha..

• Mammamiia10
    vanjastina skrev 2016-01-13 16:42:07 följande:
    Förstår hur du menar. Jag har absolut inget tålamod, ÄL +7/8 imorgon och funderar redan på att ta ett test även fast det garanterat är för tidigt! Knäpp man är :p
    Haha samma här. Längre än till imon kommer jag inte kunna låta testet va plussade nämligen med sonen på bim -6 o det är jag på imon.

Men jag har inga förhoppningar. Är det blankt kan jag slappna av lite så mensen kan få komma o jag kan sluta fundera på vad alla symtom beror på.. Då beror de ju bara på att mensen är påväg..

Får se om du testar då med?! Hihi
  • Mammamiia10

En dum fråga: men är det nån som har testa innan bim med ägglossningstest? O hur har testet då sett ut?? Bara en undran.. Mitt som jag tog idag bara för skojs skull visar så här men det kanske är helt normalt...

• Mammamiia10
    Cfmilla skrev 2016-01-14 07:57:41 följande:

När har du bim?

Troligtvis om 6 dagar, så vet att det är tidigt än. Men plussade sist 6 Dagar innan mens.. känner på mig att det inte är nåt denna gången heller.. Du då? Tagit nåt mer test??
Svar på tråden BIM januari 2016