BIM januari 2016
Jag har bara läst lite här. Har BIM 22/1.
Enligt ett par läkare jag har pratat med tidigare är chansen för att ägget blir befruktat och fäster 30% om man prickar ÄL.
Jag har bara läst lite här. Har BIM 22/1.
Enligt ett par läkare jag har pratat med tidigare är chansen för att ägget blir befruktat och fäster 30% om man prickar ÄL.
Hej allihopa,
Jag har BIM den 14, alltsa om tva dagar och jag borjar bli lite nervos. Min lakare trodde att jag kanske hade PCO sa jag testade mig innan jul, men blodprovet kom tillbaga negativt. Ska dock ha ultraljud den 19e for att dubbelkolla att allt ar ok. Alltsa sant ultraljud dar dom sticker in en grej...ser ej fram emot det, men vet ju att det ar nodvandigt saklart.
Denna gang forsokte jag att inte tanka sa mycket pa AL osv. Jag visste ju pa ett ungefar nar det var, men skippade AL stickorna eftersom de kants lite stressande.
Ar det nagon annan som gjort ett santdar ultraljud? Kanns det obehagligt?
Var hos läkaren idag och det såg ut som ägget fortfarande inte hade släppt! Det var en stor äggblåsa vid vänster äggstock (den sida där det har ömmat i en vecka). Jag räknade att jag skulle haft ÄL i helgen som var. Känns som det blir en lååååång månad nu...
Det här med graviditetstest... När det är streck kan det ju bli sådär svaga streck. Ett + är ju ändå ett + även om det är svagt. Om man då har ett digitalt test som visar + eller -, visar det + då om det skulle vara sådär "svagt" så att säga?
Och där var det rosa på papperet! Fattar inte vad kroppen håller på med! Efter vad vi såg på VUL i onsdags borde det vara typ 5 dagar efter ÄL bara! Hur skulle ägget ens haft möjlighet att fästa?! Hade behövt något positivt nu :( är ju bara första riktiga försöket efter vår änglason, men hoppades så mycket!
Nu var det rött... :'( men kroppen verkar ju då bete sig helknäppt! :( hade så önskat och längtat så vi kunde få något positivt.
Sett till ultraljudet borde detta betyda att det varit max sex dagar från ÄL till mens... Då kan ju inte ägget hinna befruktas och fästa! Cykellängden stämmer dock med vad jag haft tidigare... Men har testat med stickor vid tidigare graviditeter och då har jag haft ÄL ca dag 15-16...