• eid

BIM januari 2016

Hej,
    Min mens kom igår (5 dagar sent), så nu hoppar jag över från december-tråden.
    Vore tacksam om någon kan lägga till mig på listan! BIM är 25/1 och det är vårt 7e försök. Håller tummarna! :)

• eid
    sebbejonte skrev 2015-12-30 10:26:03 följande:
    Har lagt till dig :)
    Tack! :)
  • eid
    ensamärstark skrev 2015-12-30 22:13:11 följande:

Idag kom mina ÄL och gravtester hem från testlagret, brukar ha ÄL någon gång mellan dag 17-19 så vi får se om det blir så även denna månad.

Har tidigare fått diagnosen PCO men vid det tillfället fick jag bara mens mellan1-3 gånger per år. Nu senaste året har jag dock fått regelbunden mens varje månad av någon anledning

Hopps att januari blir våran turmånad. Jag räknar med ÄL den 13 jan.

Förresten har glömt skriva att det är tredje barnet fast har de andra två med en annan.

Hur länge sedan var det du diagnostiserades för PCO? Jag fick också diagnosen för ca 8-10 år sedan (av 2 olika gynekologer, uppsökte en privat gyn efter diagnos och fick bekräftat). För fem år sedan flyttade jag och gick till ny gyn, han undersökte mig och sa att han inte såg några PCO-tecken, detta fick jag bekräftat nu i november av en annan gynekolog.

Har regelbunden mens sedan jag slutade med minipiller för ett år sedan. Det verkar alltså som min PCO har "försvunnit" (om den nu kan göra det). Har du fått bekräftat att det inte syns PCO genom VUL? Förlåt för mitt utlägg och utfrågning, tycker bara det är spännande att höra om vi har en liknande situation! :)
  • eid
    201405 skrev 2015-12-31 16:31:46 följande:
    Jag har alltid haft regelbunden mens men när jag gjorde vul för en 2 år sedan såg man att jag hade pco äggstockar med många ägg då. Kan det påverka chansen att bli gravid även om jag har regelbundna cyklar och har äl varje månad? (alla tecken visar det iaf)

Har funderat på att ringa gyn och be om ett vul och få förklarater vad det innebär, går de med på det tror ni?

Gott nytt år!
    Har du och din sambo försökt bli gravida länge? Som jag skrev tidigare i tråden har jag fått PCO diagnos, men vid de senast gjorda undersökningarna säger de att det inte syns några tecken på det. Jag och min sambo har försökt sedan slutet av sommaren, men mer "fokuserat" sedan oktober. Har du använt ägglossningstester eller liknande? :)
  • eid

Jag har en fundering gällande att försöka bli gravid och träning. Jag tränar rätt hårt 4-6 gånger i veckan, någon som vet om det kan påverka "bebisverkstaden" negativt? 

• eid
    pärlsnäcka skrev 2016-01-04 22:06:40 följande:
    Tror bara att det är positivt! Ju bättre fysisk kroppen har desto lättare kan graviditeten bli.. iallafall vad gäller stark rygg och övrig kondition :) fortsatt träna hårt är mitt råd tills du plussar, dvs lev som vanligt tills plusset. Samma med alkoholen. Sen har jag hört att mångsidig träning är bra MEN INGA TUNGA LYFT. Kramisar
    Super! Tack för ett bra svar- känns som man börjar analysera alla påverkbara moment i sitt liv när det inte riktigt funkar som man vill. Som du skriver hoppas och tror jag att en stark kropp i bra kondition underlättar graviditeten:) Kram 
  • eid
    pärlsnäcka skrev 2016-01-06 09:28:42 följande:

Hej goingar :)

Vad innebär tempning? Låter som ett billigare alternativ till äl tester. När var hur ? Tack :)

Jag började tempa i mitten av december, så är fortfarande helt ny med det (finns en tråd som heter Tejpar/Fertility Friend) där ett gäng har stenkoll! :)

Hur som helst tar du temp varje morgon direkt när du vaknar (gärna samma tid varje dag), sedan för du in temperaturen i en app- ex Fertilty Friend. En tempkurva/graf skapas och man kan med hjälp av grafen få koll på när ägglossning sker (kanske bör säkerställas med ägglossningstester). Fram till ägglossning har man en lägre kroppstemperatur (BBT) efter ägglossning fram till BIM ligger BBT lite högre.

Är som sagt inget proffs, men man ser ganska tydligt på graferna och det känns som ett enkelt sätt att lära känna sin kropp! :)
  • eid
    Vanligaste skrev 2016-01-23 01:42:17 följande:

www.ladda-upp.se/bilder/ybfjovwjgpnq/

Hej!

Hade bim idag eller närmst kommande dagarna. Tog ett test idag och tycker mig se svagt +. Finns bild i länken!

Jag tycker att jag kan se en svag linje, ser bra ut :) Håller tummarna för att det är rätt och isåfall stort grattis!!!
Svar på tråden BIM januari 2016