Inlägg från: Anonym (amanda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (amanda)

BIM januari 2016

vill gärna hoppa in:) hade äl 21/12(dag 14) och har BIM 3/1. hade sex dag 9,11,13,14. är nu på cykeldag 20. har väldigt tunga och ömmande bröst men vet inte om jag bara inbillar mig, vet att jag brukar ha ont i dem men inte direkt tänkt på NÄR förut.. är på försök 1 med första barnet.

en fråga bara som jag hoppas nån kan svara på! jag tog ett äl-test 21/12 runt 10 på morgonen och då gav det fullt utslag. har hört att äl kommer inom 24-48 timmar. men redan på eftermiddagen fick jag ont i magen, vilket jag kopplade ihop med att jag har ägglossning. senare på kvällen (21.30) tog jag ett till test och då var det megativt. hade jag ägglossning umder dagen? och det där att äl kommer inom 24-48 timmar, är det från första stegringstestet? som i mitt fall kom på dag 12?

• Anonym (amanda)
    Sajocawa skrev 2015-12-28 05:00:35 följande:

Du hade nog ägglossning 12-24 timmar från det första positiva resultatet. Eller jag förstår kanske inte, hur många positiva test fick du? :) Värk i samband med ägglossning kan komma före, under eller efter så ganska värdelöst att gå på det ifall man inte har koll sen innan när men själv brukar få ont. Börja tempa istället!

här är testerna jag tog :) uppifrån är: dag 10, 11, 12, 13, 14(ca 10.00), 14(ca 21.30). på dag 14 på eftermiddagen fick jag lite värk i magen men stegringen började på dag 12.

• Anonym (amanda)

hej på er!

jag har BIM 3/1 och började redan igår (bim-4) känna lite hugg/molvärk i magen. eftersom jag inte tidigare försökt bli gravid har jag inte tänkt på om jag brukar ha det. något jag däremot vet säkert är att jag får molvärk en dag innan mens.

mina flytningar har fram tills igår varit tjocka och vita sen äl. igår när jag gick på toa var det bara blött, och ungefär samma sak idag. jag har känt av illamående, men inte mycket och det var ett par dagar sen. har haft lite halsbränna också sent på kvällen men det kanske berodde på att jag var uppe längre än jag brukar. och mina tuttar har jag haft ont i sen äl, vilket jag brukar. det jag dock inte känner igen är extremt känsliga bröstvårtor, nästan som stickningar. jag är på bim-3 och vet inte om jag ska ta ett test, har två hemma. det känns som att jag skulle bli besviken eftersom jag känner lite molvärk i magen (mens på g?). samtidigt känns det som att det skulle ha gått för lätt om vi lyckas på försök nummer två, men jag hoppas ju. någon som kan svara?

• Anonym (amanda)

tog precis ett negativt test, så då är väl mensen på g. bim-3 idag. men jag blir kvar i tråden med ny bim 29/1 :)..

• Anonym (amanda)
    frestelsen skrev 2015-12-31 14:56:07 följande:

De behöver det inte vara. Bim spelar ingen roll det är hur många dagar sen äl:) jag har 12 dagar mellan äl och bim och ägget kan fästa dag 10 och sen behöver hcg några dagar för att gå ut i kisset. Du har fortfarande möjlighet :)

mellan äl och bim är det 13 dagar, är på dag 10 nu!
  • Anonym (amanda)

hej. på nyårsafton hade jag stor värk i magen och tänkte att jag kunde ta ett gravtest för att skynda på mensen med ett negativt test vilket jag fick. alltid när jag får sådan molvärk brukar jag få mens dagen efter, men det kom inte. imorgon är bim och jag blev lite förvånad och tånkte om mensen var tidig, vilket den ej brukar vara. men nu såhär dagen innan bim känner jag mig 'tjock i halsen' lite obehaglig känsla. ska vänta tills imorgon med ett test, men är det vanligt att man får ett minus på äl+10 men ett plus på äl+13?

• Anonym (amanda)

min mens kom idag på beräknad dag:) så du kan stryka mig från bim 3/1 och lägga till mig 29/1 istället!

lycka till tjejer så kommer jag tillbaka om ca 2 veckor!! hoppas på många plus:)

• Anonym (amanda)

negativt test på BIM.. hoppar över till bim februari!

• Anonym (amanda)
    ollieboll skrev 2016-01-29 20:26:45 följande:

Sådär såg mitt test oxå ut idag, hade bim igår..... Riktigt segt o vänta, vill ju veta nu ;)

min mens kom igår:)
Svar på tråden BIM januari 2016