• Hansson88

BIM januari 2016

Hej.

Hoppar in här.

Blev gravid i BIM oktober-tråden, fick missfall. Nu är vi inne på 2a försöker, tror jag, efter missfallet. Hade ägglossning på julafton och en förbannad svampinfektion men vi fick till det dagen innan. Hoppas hoppas!

Enligt p-tracker har jag BIM den 13 Jan, enligt Nc har jag BIM den 11 Jan och enligt WomanLog har jag BIM redan den 3 Jan.

Jag har som vanligt inga symptom på varken graviditet eller mens.

Jag fick i förrgår en rejäl tempdipp och igår och idag var tempen hög igen.

Jag är på ÄL+8 idag.

Kring min ägglossning får jag alltid superkänsliga bröstvårtor men efter missfallet får jag inte det längre. Jag brukar kunna lokalisera ägglossning genom tempning och mina boobisar men det går ju inte längre.

Hur går det för alla er? Har ni några symptom?

• Hansson88
    SSK13 skrev 2015-12-31 14:05:59 följande:

Jag blev också gravid i BIM-oktobertråden och fick MA! Vad trist att det var fler det gick likadant för :/ Härligt att ni är igång igen. Då har du haft en mens emellan nu?

Min mens har precis slutat så ÄL någon gång nästa vecka tror jag.

Ja. Ibland vill det vara inte gå vägen.

Men vi får inte låta sorgen bli större än längtan. Vi får hålla ihop och peppa. Men det är så lätt hänt att man räknar vilken vecka man skulle varit i osv.

Ja. Jag är inne på tredje försöket redan. Tror jag, eller andra. Gyndoktorn sa att jag kunde börja försöka igen direkt efter jag slutat blöda efter missfallet. Allt såg fint ut. Usch, vilken mörk tid det var.

Jag vill aldrig mer vara med om ett missfall. Jag beundrar kvinnorna som går igenom detta om och om igen och inte ger upp eller låter sorgen ta över. Vilka superkvinnor!

Jag känner tyvärr inte av något alls. Varken mens eller graviditet. Vi prickade visserligen förlossningen men jag fick en svampinfektion lagom till dagen efter ägglossningen.

Hur går det för dig? Tempar du? Ägglossningstest, vilken metod använder du dig av?
  • Hansson88
    Beebii skrev 2016-01-02 08:49:12 följande:

Godmorgon trodde jag hade bim 3 eller 4 januari och har haft spottings i 3dgr som kunde varit nidis. Men nu på morgonen startade mensen så ingen bebis. Nu ska vi inte göra något försök på några månader så får vi se om det blir vårbebis istället. Oerhört svårt då kroppen skriker efter att bli gravid efter mf ... ska fortsätta tempa och hålla koll på cykeln så får vi se om jag lyckas hålla mig Ogravid med hjälp av det. Kommer nog börja med vitaminer iaf. Hoppas kroppen ställer in sig på att samarbeta! får se om vi ses framöver!

Jag tog en liten paus efter vårt missfall. Jag slutade tempa och kolla senret, Ägglossningstest osv. Sen kände jag det där suget igen efter redan en månad och köpte hem ett stort paket med Ägglossningstest och köpte basaltermometer ost för vanlig.

Nu, gravid!

Jag behövde denna pausen för att stressa ner och hitta balans igen.

Jag började tempa samma dag som mensen tog slut. Jag köpte även clearblue's Ägglossningstest med dubbel hormonindikator. Fick aldrig fast gubbe. Min erfarenhet av clearblue är värdelös. Inte ens graviditetstesten har visat positivt trots att jag varit spränggravid.

Jag litade på kroppen och det fungerade bäst.

Behöver ni en paus så ta en paus. Känn efter och lyssna på din kropp och själv.

Missfall är en enorm sorg och det tar tid att hitta tillbaka till balansen. .

Kram på dig!
  • Hansson88
    ensamärstark skrev 2016-01-03 11:38:35 följande:

Som jag trodde . Ena från igår o andra nu på morgonen.

Helskumt.

Jag tycker mig se.

Kissa en gång till nu. Försök klämma fram. Det är fortfarande koncenterat kiss som kommer. Även om det bara kommer pyttepyttelite så räcker det.

Ta ett nytt test.

Grejen är att hcg-strecken kan vara ge falska negativa, aldrig falska positiva.

Det innebär att om du fått utslag på testet så har du. Så finns det gravidhormon i sitt kiss.

Lycka till!!!!
  • Hansson88
    HCS skrev 2016-01-10 20:26:07 följande:

Bim på tisdag. Äl+10 idag. Fick svagt svagt streck idag på stickan. I morgon blir det cb. Håll tummarna!

Hej! Hur går det??!!!
  • Hansson88
    vanjastina skrev 2016-01-11 07:48:42 följande:

Äl +4, dagarna går ju sååå segt ;p När skulle man kunna ana något på en sticka tro? Äl +9 kanske? Tror inte att jag kan hålla mig längre än så, haha.

Jag plussade på äl+8. :)
  • Hansson88
    eg90 skrev 2016-02-02 10:59:45 följande:

Min beräknade mens i januari var den 26e. Alltså för 7 dagar sedan.

Gjorde ett digitalt test där det visade EJ gravid.. som en käftsmäll i ansiktet :(

Men du. Kasta dina clearblue. Alla test på marknaden visade att jag var gravid, utom clearblue. Köp ett annat!!!!!! Clearblue är värdelösa!
Svar på tråden BIM januari 2016