BIM januari 2016
Någon här som provat apiforce (bidrottninggele) tidigare? Jag tänkte testa denna månaden, fram till äl!
Någon här som provat apiforce (bidrottninggele) tidigare? Jag tänkte testa denna månaden, fram till äl!
Välkomna hit alla nya!
2016 blir vårt år!
Jag skulle behöva hjälp med att räkna ut min cykel och ev ett BIM datum i januari. Är lite oregelbunden men får gå på nåt:
24/11 Första mensens dag
15/12 ÄL
28/12 Första mensens dag (5v cykel?)
Svarar på min egna fråga.. hahahah
Är mim menscykel på 35 dagar? Låter onormalt långt?
Att ÄL skedde den 15/12 är högst troligt om mensen kom idag 28/12? - exakt efter 14 dagar.
TÄNKER JAG RÄTT? säg till om jag är ute och cyklar med min cykel HAHA men har ett utomkvedshavandeskap i bagaget och behöver lära mig kroppen....
Du hade alltså 34 dagar lång cykel, ägglossning på dag 22 och 12 dagars lutealfas. Ny beräknad ägglossning blir alltså 18/1 och BIM 31/1. Men tänk på att ägglossning kan komma tidigare så jag tycker du ska börja med äl-tester i god tid för att inte missa :)
Tack Sajocawa! Snäll du är som förklarar :) det betyder mycket för mig.
Hur ser din cykel ut? I vilken fas är du i nu?
Ja jag hade äl-tester förra månaden men ändå är det svårt att läsa av strecken tycker jag ;) kanske får börja tempa varje morgon nu i 2-3 veckor? Kram
Följdfråga..
Om ägglossning sker tidigare ändras lutealfasen då? Eller hur ska jag räkna? :)
Hoppas fler sitter på samma frågor här inne så att det inte blir för mycket tjat från mitt håll ;)
Jag väntar på BIM som är på torsdag redan! Ska försöka med ett test i övermorgon, då är jag på äl+9, och det var då jag plussade svagt förra gången :) har en ovanligt stark känsla för denna månad faktiskt.. Men ja, omöjligt att veta egentligen så det återstår att se.. :p
Haha ja, vi skulle egentligen inte försöka denna månad då jag börjar plugga i januari och vill åtminstone hinna börja innan jag blir gravid, tog bara äl-tester för att veta när vi INTE skulle ha sex, men när det positiva testet kom kunde jag inte hålla mig ändå, vill ju så gärna ha en till liten bebis. Så är jag gravid blir jag superglad, och är jag inte gravid känner jag att det är lika bra för skolans skull! Det är skönt att ha en anledning till att inte bli FÖR besviken om mensen kommer..
Nu är vi äntligen inne på vår månad. Så nu hoppas jag på månha plus i den här tråden! :)
Vilken är eran mens första dag? Är det när de små brun/röda flytningarna kommer eller är det när den kraftiga mensen slår till?
För mig blev det 3 dagar med lite skvätt.. Vet inte hur jag ska räkna :(