• nepe

BIM januari 2016

soofa skrev 2016-01-02 07:53:13 följande:

Ta ett äl-test och se vad det visar. Tror man kan ja fertilt sekret ganska många dagar innan äl, men låter ju onekligen som att du kommer ha det innan cd 23 i alla fall. De två senaste månaderna har jag haft äl redan på cd 12 så nog går det alltid. :)

Jag har slutat med äl-test då det i kombination med tempning stressade min kropp helt ur balans.. Så försöker lära känna min kropp ändå, men tack för tipset! :)  Jag håller tummarna att äl är på gång och ligger i i fall att (bokstavligt talat) haha :P 
  • nepe
    Cfmilla skrev 2016-01-02 11:23:01 följande:

Hehe yes!!! Att man kan bli så glad över en

Positivt äl test! Woohooo och igår låg vi två gånger, idag lär vi få till det med, hoppas att vi lyckas i morgon med! (Åker till fjällen så kan bli lite svårt)

ååh förstår det! Jag har aldrig fått positivt ältest så jag skulle också vara överlycklig :P
  • nepe

Jag har väntat med att skriva upp mig på BIMlistan då cykeln varit så oregelbunden på senaste men äsch, jag skriver in det NC säger. Den 29/1. Vill gärna vara med Sebbejonte :) 6:e försöket, 1a barnet.

• nepe
    sebbejonte skrev 2016-01-05 10:39:47 följande:

Jaha imorgon är dagen D. Min mens brukar alltid komma på natten. Får se om den kommer imorgon.

Min månad har varit lite annorlunda mot vad den brukar, vet inte om det kan bero på att jag började äta folsyra och d-vitamin för ca 3 veckor sen.

Jag brukar få ont i brösten strax efter äl som sitter i tills mensen kommer. Mensvärken brukar komma när jag sätter in första tampongen.

Denna månaden fick jag ont i brösten på äl+11 och mensvärk har jag haft sedan äl+10...väldigt konstigt.

Hoppas testen jag tog som visade negativt häromdagen bara var för tidigt och att mensen inte kommer imorgon

Håller mina tummar!!
  • nepe
    Lilla Luna skrev 2016-01-06 10:40:05 följande:

Jag vet inte vad jag känner just nu. Hopplöshet, eller så. Äl 30/12 enligt app. Hade sex 29/12. Sen inget mer. Äl liknande flytningar 4-5 dagar efter. Gjorde ett tappert försök men det gjorde så ont så vi kunde inte ha sex. Sambon ville inte ens avsluta själv och bara komma i mig, även fast jag ville för att öka chanserna. Var precis som att han stötte i tappen när vi försökte. Inte varit med om det innan..

Min sambo är expert på att tappa sexlusten när jag har äl även fast han inget vet. Så denna månad har jag inget hopp. Bara invänta mensen. Sen skiter jag i allt som har med äl och bim att göra. Bort med apparna och allt. Jag blir bara ledsen. :/

Jag känner med dig! kan du prata med din sambo om detta? Har du fortfarande ont? :(
  • nepe
    vanjastina skrev 2016-01-07 20:58:27 följande:

Det känns som det inte kommer att bli ngt denna månad heller. På cykeldag 12 fick jag fertila flytningar och hade det även cd 13 och 14. Igår på cd 15 kändes det ngt "torrare" så trodde äl skett men sen har jag haft rikligt med äl flytningar idag med. Hade sex cd 10, 12, 14 och 15 (vid 01.00 på cd 15). Men nu reser sambon bort så kommer inte kunna ha mer sex denna månad och äl har ju uppenbarligen inte varit ännu eftersom jag fortfarande rikligt med äl flytningar så känns inte som vi tajmat äl bra alls :/ Så jävla sugigt.

Det är ju ganska lätt att blanda ihop sperma och äl-flytningar.. Det kan inte vara det? :)
  • nepe

åh vad allt känns helt fruktansvärt jobbigt just nu. Jag hade BIM sista januari och vaknade i natt av att mensen var här. Över 2 veckor tidig med andra ord. Det gör ont och är mycket blod så det är inte tal om någon nidis.
    Mest ledsen är jag för att jag skulle få börja med ägglossningsstimulerande denna månad då det inte gick i december pga dåliga öppettider hos gyn. det ska man börja äta dag 3-5 och jag har min tid hos gyn måndagen den 25e. måste mao vänta ytterligare EN månad till för att ens få börja med tabletterna. ååh jävla skit-skit-kropp. Jag blir galen och bara så fruktansvärt ledsen. :'(
    Hoppas att i alla mår bra fina ni.

• nepe
    Cfmilla skrev 2016-01-16 11:27:10 följande:
    Men åh!!! Stackars fy va jag tycker synd om dig. Us jag hoppas att det funkar sen iaf!
    tack<3
  • nepe
    klaraanders skrev 2016-01-16 23:41:30 följande:

Nu fick jag mens nästan exakt två veckor för tidigt. Vad kan det betyda?

Samma här! För mig betyder det att kroppen är knäpp tror jag :P Förra månaden var min cykel 42 dagar, denna 24.. :/
  • nepe
    vanjastina skrev 2016-01-18 12:27:51 följande:

Jag är helt skakis nu - ser ni??? Har jag plussat??

Jag ser!
  • nepe

åh, jag älskar personalen på "min" fertilitetsmottagning!! Hade ju tid där om en vecka men fick två veckor tidig mens så skulle missa min första kur ägglossningsstimulerande med den tiden.. Men icke! Jag fick receptet per telefon idag för det var så nyligen jag var där på undersökning :D Så idag tar jag första pillret av Letrozol.. Någon som har provat det tidigare? :)

• nepe
    AnaC skrev 2016-01-18 22:08:16 följande:

Samma här! Har haft sjuka menssmärtor i helgen.. Har aldrig känt så här förr! Vi har försökt i över två år..lycka till när du testar! Jag har BIM på tor men tänker testa imorgon;)

Spännande! Håller tummarna! :D
  • nepe
    AnaC skrev 2016-01-19 08:59:20 följande:

Jag är med barn!!!!:) tror inte det är sant! Efter nästan 2,5 år:D

Supergrattis!!!!
  • nepe
    Elih skrev 2016-01-19 19:30:04 följande:

Plussat
    Behnizen 8:e försöket, andra barnet
    Ejoma 5:e försöket, första barnet
    Hansson88 2:a försöket efter MF
    Rajgräs 2:a försöket, tredje barnet
    Linda b1986
    Kstadtjej87 5:e försöket, första barnet
    Lillverra 4:e försöket, andra barnet
    Kaninen 3:e försöket
    Vanjastina
    AnaC

BIM LISTA:
    1/1 Kissekatten2014 5:e försöket
    Lizzie09 första barnet
    2/1
    3/1
    4/1 201405 2:a försöket, första barnet
    Klaraanders TYVÄRR EJ GRAVID
    5/1
    6/1 Melliis första försöket, andra barnet
    Anonym (förväntansfull) 1:a försöket, första barnet
    Anonym (hoppas)
    Anonym (en tanke)
    smulan­12 TYVÄRR EJ GRAVID
    7/1 Emmarebeccas 2:a försöket
    Jossjoss fjärde försöket
    SamsonS 5:e försöket, andra barnet
    8/1 8airam8 3:e försöket, tredje barnet
    Frestelsen TYVÄRR EJ GRAVID
    9/1 Lillis26 5:e försöket efter MF, första barnet
    10/1 Stardust2016
    11/1 Fian88 4:e försöket efter MF, andra barnet TYVÄRR EJ GRAVID
    Livias 3:e försöket efter MF TYVÄRR EJ GRAVID
    Sandri­sen92 TYVÄRR EJ GRAVID
    12/1 Soofa TYVÄRR EJ GRAVID
    Nilsanna
    Anonym (Längt­anefte­rnr2)
    13/1 Anonym (längt­an efter nr 3)
    Mininiss
    Joseph­inää försök 5 första barnet.
    14/1 Trucker89 2:a försöket, första barnet TYVÄRR EJ GRAVID
    Lilla Luna första barnet TYVÄRR EJ GRAVID
    Vantarpaettmirakel 2:a försöket efter MA, första barnet
    15/1
    16/1 Finurligafiluren 1:a försöket, andra barnet
    Agge83 2:e försöket, tredje barnet
    17/1 Arvius91
    Esls TYVÄRR EJ GRAVID
    18/1 Mammamiia10 3:e försöket, tredje barnet TYVÄRR EJ GRAVID
    Elena-mikaela, 15:e försöket, andra barnet
     Anonym (Funde­rsam)
    19/1 Arissa 2:e försöket TYVÄRR EJ GRAVID
    Mammam­iia10
    Testar­test
    SofieK­ristin
    Flurri­burr
    20/1 Cfmilla 3:e försöket, första barnet
    Du_är_en_saga 5:e försöket, första barnet
    Testartest
    21/1 HCS
    22/1 ALSI
    MittNy­aJag
    Babydr­eamer
    23/1 Strongisthenewme 4:e försöket, första barnet
    Blomman94 1:a försöket, första barnet
    24/1 ensamä­rstark
    SSK13
    strong­isthen­ewme
    25/1 Misslina 7:e försöket, tredje barnet
    Rackarmaja 8:e försöket, första barnet
    Saltakatten82
    Eid 7:e försöket
    26/1 Anna90 3:e försöket efter MA

Elih 2:a försöket, första barnet
    27/1 Gylleneprinsessa 3:e försöket, första barnet
    finder
    28/1
    29/1 Frofro 4:e försöket efter MA
    Anonym (Amanda) 2:a försöket, första barnet
    Nepe 6:e försöket, första barnet TYVÄRR EJ GRAVID
    30/1 Ange89
    Sajocawa 3:a försöket efter MA, andra barnet
    31/1 Pärlsnäcka första barnet
    Eucalyptus

Vad kul att du uppdaterade! Roligare att ha lite koll på varandra :) Tack!
Svar på tråden BIM januari 2016