Inlägg från: frestelsen |Visa alla inlägg
  • frestelsen

BIM januari 2016

sebbejonte skrev 2016-01-01 15:29:25 följande:

Tog ett cb i morse. Är på äl+9 men det var blankt :(

Kanske för tidigt jag vet men mitt hopp försvann.

Alla andra månader har jag kännt en massa symtom som både ömma bröst, illamående, irritation och gråtmild men denna månaden känner jag ingenting. Verkligen ingenting. Hoppades att det skulle vara positivt men lik förbannat tappade jag hoppet i morse.

Blir så arg på mig själv att jag ska testa så tidigt

Men ägget har på.sig till äl+10 att fästa:) så ropa inte hej ännu :)
  • frestelsen

Äl+6 åå snigelfart!! Vill testa nu nu nu!! Hm vet ju att ägget kan ha fäst men troligt inte hunnit producera hcg ut i mig iaf imorgon.. så jag biter ihop och väntar till måndag helst onsdag!!

• frestelsen
    HCS skrev 2016-01-02 12:47:52 följande:

Åhh ja förstår ju känslan! Ev äl+2 här el så har jag inte ens haft än. Osäker då jag inte kört med test denna månad. Slut med det nu! Tänker testa äl+10 eller 11. Får se när FF ritar ut. Inte fått nåt streck än. När har du bim? Håller tummarna för att vi plussar samtidigt nu. Vore så kul!

Bim 8e:) ja kan vi plussa nu utan ma/mf och sen få varsin höstbebis:)
  • frestelsen
    SSK13 skrev 2016-01-02 17:35:40 följande:

Kommit till stugan vi ska hyra här i Sälen nu. Mitt humör sjönk drastiskt när jag såg hur rummen är planerade, vi kommer sova i våningssängar. Jag och min man kommer få dela rum med en 3- och 4åring. Undrar hur vi ska få till det denna veckan, attans att ÄL inträffar just denna veckan! Vi är här med min mans systers och hennes familj.

Åh smyg iväg. Ta en snabbis i backen.
  • frestelsen
    Anonym (amanda) skrev 2016-01-02 18:08:57 följande:

hej. på nyårsafton hade jag stor värk i magen och tänkte att jag kunde ta ett gravtest för att skynda på mensen med ett negativt test vilket jag fick. alltid när jag får sådan molvärk brukar jag få mens dagen efter, men det kom inte. imorgon är bim och jag blev lite förvånad och tånkte om mensen var tidig, vilket den ej brukar vara. men nu såhär dagen innan bim känner jag mig 'tjock i halsen' lite obehaglig känsla. ska vänta tills imorgon med ett test, men är det vanligt att man får ett minus på äl+10 men ett plus på äl+13?

Alla är olika, även alla graviditer är olika. Du kanske inte hade tillräckligt med hcg i kroppen. Finns ju de som inte plussar förns efter bim
  • frestelsen
    lillverra skrev 2016-01-04 19:09:35 följande:

Hej länge sen jag titta in här och skrev.

Grattis till alla som plussat.

Jag har en fråga sägas att äl test kan ge utslag ifall man är gravid. Jag hade äl 26/12 och har BIM 9/1 alltså på lördag. Så här ser ett äl test ut som jag tog nyss. Vad tror ni? Kan de ge utslag ifall man e gravid.?

De kan även ge utslag att mens är på g, så opålitligt tyvärr.
  • frestelsen
    lillverra skrev 2016-01-04 19:40:46 följande:

Det sög ju... Ja inga symtom alls. Så chanserna e ju minimala att jag skulle ha blivit gravid :( isf blir det nya tag med 5 försöket.

Fast symptom får man typ inte förns v.5 eller när hcg är så pass starkt att man mår av det:) samt vissa får gräsligt med pms innan mens o de kan likna gravsymtom. Så ge inte upp förns du får mens:)
  • frestelsen

Är på äl+9 o bara svaga spök på testlagrets gravtest. Eftersom jag kämpat med att bli gravid i 18 månader så vet jag vilka streck jag kan lita på.

Beställt hem några test som mäter från 5mlu/hcg:) bara för att testa liksom:)

• frestelsen
    mininiss skrev 2016-01-05 15:25:47 följande:

Hej på er!

Hoppas ni har haft en bra dag :)

Vet någon om de tar långt tid och bli gravid efter ett mf?

Det är helt olika. Jag är inne på mitt första försök sen en ma i början på november. Tog rätt lång tid att få ägglossning
  • frestelsen
    livias skrev 2016-01-05 15:48:23 följande:

Hoppas verkligen att det ökar! Ja! Tack för tipset, beställde hem några sådana också nu från apotea ;) Test kan man ju inte ha för många av haha. Ska försöka hålla mig till på lördag att testa, äl +12 då.

Ja med sånna test så bör man ju se om man är gravid:) 5 är de svagaste jag hört om iaf
  • frestelsen
    vantarpaettmirakel skrev 2016-01-05 17:38:39 följande:

Åh, hoppas att det blir ett starkare streck! Varifrån har du beställt de testen som känner av så låg hcg? :)

Apotea.se :) där fanns massa test för bra pris:) cb plus 2st 119:)
  • frestelsen

[quote=76194418][quote-nick]Linda b1986 skrev 2016-01-06 00:19:59 följande:[/quote-nick][/quote]

Ett plus:) hur många dagar efter ägglossning? Bim är så olika beroende på luthefas. Jag har tex bim på fre och är på äl+10 idag:)

• frestelsen
    soofa skrev 2016-01-06 08:27:44 följande:

När tänker du testa? Är också på äl + 10 i dag.

Ett plus:) hur många dagar efter ägglossning? Bim är så olika beroende på luthefas. Jag har tex bim på fre och är på äl+10 idag:)

[/quote]

Samma som du. Men tar progesterall och hoppas förlänga luthefasen :) neg test idag:/
  • frestelsen
    pärlsnäcka skrev 2016-01-06 09:28:42 följande:

Hej goingar :)

Vad innebär tempning? Låter som ett billigare alternativ till äl tester. När var hur ? Tack :)

Du mäter din temp varje dag. Efter äl höjs tempen. Jag är inte expert på att förklara. Gå med i gruppen tempar/Fertility friend :)
  • frestelsen

Kanske ett ett svagt rfsu igår. Ett neg testlagret idag och en tapp som är på väg att öppna sig.. det låter som mens på g va?

• frestelsen
    Linda b1986 skrev 2016-01-07 08:57:40 följande:

Sorry jag bombarderar med mina stickor men är så rädd att det inte är något. Min man tror bara det är skuggor och att jag inbillar mig:(

Plus:) grattis
  • frestelsen
    ensamärstark skrev 2016-01-07 13:10:23 följande:

Cd dag 11. ÄL Testen har sett ut såhär sedan mensen slutade, dock idag är det nog lite starkare. Börjat få lite molvärk kring äggstockarna som jag brukar få några dagar innan ÄL. Den är beräknad att komma omkring den 13e. Denna väntan!

Ser ut o bli äl snart:)
  • frestelsen

Mig kan någon ta bort på bim listan. Fått spotings och väntar mensen som startar ikväll/ inatt. Har även fått svar på blodatt jag menst troligt har lupus antikoagulans och där av mina mf. För er som inte plussar ses vi februari tråden:)

Svar på tråden BIM januari 2016