• Fsake

Nyss testat positivt!

Gärna jag är i 4+3. BF 25/7 .

• Fsake

Grattis alla oss nyplussade :)

Jag vill också göra vul, ska ta och boka ett tänkte jag. Skönt att ha sett liten :)

• Fsake
    Malva2015 skrev 2015-11-20 05:36:44 följande:

Roligt att så många hoppade in här! Många med barn sedan tidigare. Ni kan väl tala om för mig, vad gör jag nu?? Testade pos igår.

Annars har jag svag mensvärk nästan hela tiden och supertrött. Förstår inte hur ni kan sova mitt på dagen:) själv måste man dölja gäspningar och kissnödigheter på kontoret så mkt det går.. Får väl börja sova middag när jag kommer hem på kvällen om det blir värre.. Sover jätte ytligt men vet inte om det bara är för att tankarna snurrrat

Ganska många gör ett tidigt vul för att veta att allt är bra med fostret. Ofta får man bekosta det själv, men kan vara skönt att veta. Annars ring barnmorskan som nämnts. Finns massa gravid appar man kan ladda ner för att följa bebisens utveckling och se vad som händer i din kropp nu under graviditeten.

Jag sitter också och gäspar hela eftermiddagarna :) men kan inte sova då. Har molvärk, speciellt på kvällen. Större bröst, jätteömma bröstvårtor. Lite illamående till och får . Mår illa när jag äter godis och jag älskar godis i vanliga fall! Men kanske är bra :)
  • Fsake
    TessLiihten skrev 2015-11-20 08:25:17 följande:

Jag gjorde ett nytt digitalt test för att se om siffrorna ökat. Men det står fortfarande 2-3.

Jag gjorde ett sådant test i måndags, kan det vara därför det inte höjts? För att det gått mindre än en vecka?

Lite smått orolig nu. ????

Ja vänta tills efter helgen och ta ett nytt så har det säkert gått upp till 3+.
  • Fsake

Ser positivt ut!!! Så såg mitt cb ut strax innan bim. Sen har det bara blivit starkare :)

Carraaan skrev 2015-11-21 11:06:35 följande:

Fick detta i morse ??

v4 (3+4)

• Fsake

Grattis till alla nya :)

Jag går omkring och är smått illamående hela dagarna. Och är mätt väldigt länge efter jag ätit.. 5+2 idag. Sen är brösten mitt största symptom, de är ömma och svullna och bröstvårtorna är väldigt ömma! Är väldigt sugen på kall apelsinjuice också :) godis som jag älskar kan jag knappt äta, mår illa direkt..

• Fsake
    hangonasec skrev 2015-11-25 10:28:17 följande:

Gruppen är sluten men om dom skulle söka på gruppnamnet så kan dom se vem som är medlem och om du har valt att visa dina grupper på din profil.
    Men! Det finns ett enkelt sätt att lösa det på :) på din profilsida så kan du under fliken "Mer" trycka på hantera avsnitt och klicka bort att visa grupper. Då kommer ingen att se att du är med i några grupper :) bara om dom vore detektiver och fick för sig att söka på just namnet BFjuli/aug 2016 och sen leta igenom medlemslistan. Och då har du en underlig kompis :p

Bättre om den är hemlig. Är den sluten kan andra se vad gruppen heter och vilka som är med. Är den hemlig kan ingen se ngt
  • Fsake
    hangonasec skrev 2015-11-25 18:08:26 följande:

Om du sitter vid datorn och går till din profil så ser du nedanför din bakgrundsbild att det står "Tidslinje  Om   Vänner   Foton  Mer"  Håll musen över mer så får du en ruta med alternativ. Längst ner står det Hantera avsnitt. Tryck på hantera avsnitt och så kommer det upp en lång rad med olika rutor att klicka i. Tryck bort bocken för grupper så kan ingen se dina grupper :)

Ok ska göra det vid datorn sen :)
  • Fsake
    Blixtlås skrev 2015-11-27 13:43:58 följande:

Det är väl aldrig försent börja med folsyra?

Nej börja direkt om du inte redan äter :) rekommenderas att man börjar redan innan man försöker bli gravid.
  • Fsake
    Blixtlås skrev 2015-11-28 05:04:00 följande:
    Ja, vet ju det men trodde faktiskt inte det skulle fullt så här fort denna gången ;-D. Skickar mannen till Apoteket idag
    Skönt det i alla fall :) jag fick vänta lite på plusset så hann äta innan.
Svar på tråden Nyss testat positivt!