Inlägg från: Precioosa |Visa alla inlägg
  • Precioosa

Nyss testat positivt!

Gärna här också! Är i 5+0 imorgon. Enligt gravidguidens app har jag BF 21/7. :) är 26 år, första barnet. Har varit gravid två ggr tidigare som inte slutat lyckligt, så håller verkligen alla mina tummar att det ska gå bra denna gången.

• Precioosa

Jag bad också om ett tidigt UL, då det inte gått vägen de två ggr jag varit gravid innan. Men jag fick ett UL den 22 december, det tyckte barnmorskan jag pratade med var tidigt?! :/

Hoppas7910 skrev 2015-11-19 22:14:14 följande:

Hej alla!

Är gärna med här!

Grattis till plussen allihop!

Jag är 36, 5:e graviditeten men blir första barnet om det går vägen denna gången..

BF 16 juli! Ska på tidigt VUL på onsdag - nervös!!

Vinterliljan - är också ofantligt trött! Sover varje dag mitt på dagen, blir som en zombie annars. Sen drömmer jag ofantligt mkt.

• Precioosa
    Hoppas7910 skrev 2015-11-19 23:24:56 följande:

Du är ju bara ungefär 1 vecka efter mig.. Då är det inte speciellt tidigt med UL 22 december. Det går ju att se hjärtslag långt tidigare. Läkaren förvarnade att det kanske inte gick att se på mig nästa vecka, ifall befruktningen skedde senare än jag trott.

Men den chansen tar jag!

Finns det ingen större gyn mottagning du kan vända dig till? Alternativt hitta något privat?

Vet ju att det är en hemsk väntan med tanke på vad man varit med om innan ????

Nja, det jag kan göra enligt mina vänner är att fejka att jag har ont, och åka till akuten och göra ett VUL då.. Men jag tror att jag är för "ärlig" för att ljuga om det. =/

De är jättepetiga med att ge tidigt UL på min kvinnohälsovårdsmottagning.. Och gynläkaren är bara där en gång i veckan. Men man tycker ju de borde prioritera dem som haft problem tidigare. Förstår ju att det inte kan/vill ge det till vem som helst som bara vill se den lill*.
  • Precioosa

Mitt illamående började igår, samma idag, och lär väl hålla i sig. Hur konstigt det än låter så är jag glad över det, då har man ju symptom iaf :) Men fy vad jobbigt det är att gå och må illa hela tiden.. Jag känner inte för o göra någonting, bara ligga i soffan =/ finns det några receptfria tabletter mot illamående eller måste man söka för det?

• Precioosa

Har precis varit på Apoteket och köpt postafen, men då står det ju på förpackningen att man inte får/bör köra motorfordon pga dåsighet. Jag måste ju kunna ta mig till o från mitt jobb ju.. Kan inte va sjukskriven pga illamående liksom ;/

Svar på tråden Nyss testat positivt!