Inlägg från: Hoppas7910 |Visa alla inlägg
  • Hoppas7910

Nyss testat positivt!

Hej alla!

Är gärna med här!

Grattis till plussen allihop!

Jag är 36, 5:e graviditeten men blir första barnet om det går vägen denna gången..

BF 16 juli! Ska på tidigt VUL på onsdag - nervös!!

Vinterliljan - är också ofantligt trött! Sover varje dag mitt på dagen, blir som en zombie annars. Sen drömmer jag ofantligt mkt.

• Hoppas7910
    Precioosa skrev 2015-11-19 22:16:32 följande:

Jag bad också om ett tidigt UL, då det inte gått vägen de två ggr jag varit gravid innan. Men jag fick ett UL den 22 december, det tyckte barnmorskan jag pratade med var tidigt?! :/

Du är ju bara ungefär 1 vecka efter mig.. Då är det inte speciellt tidigt med UL 22 december. Det går ju att se hjärtslag långt tidigare. Läkaren förvarnade att det kanske inte gick att se på mig nästa vecka, ifall befruktningen skedde senare än jag trott.

Men den chansen tar jag!

Finns det ingen större gyn mottagning du kan vända dig till? Alternativt hitta något privat?

Vet ju att det är en hemsk väntan med tanke på vad man varit med om innan ????
  • Hoppas7910

Hej alla!

Jag är 6+1 idag och är konstant orolig känns det som. Pga alla MF/MA har jag svårt att tro att det kommer bli min tur någon gång. Ska på VUL på onsdag så då får vi iaf reda på lite mer.

Nu till min fråga - känner ni av ökade symptom varje dag? Alltså, känner ni att det händer något hela tiden.

Hur mkt symptom har ni?

• Hoppas7910
    TessLiihten skrev 2015-11-22 20:28:15 följande:

Ibland känner jag inget. Ibland känner jag något. Det som är mest nu är väl att mina bröst ömmar lite. Annars inte så mycket. Kanske lite ökad trötthet.

Jag har också varit med om missfall/MA. 6 st för att vara exakt. Så jag är också i ständig oro. Men det är ju inte bra för bebisen heller.

Hur är dina symtom? Jag är i v 6 (5+4) idag.

Vad tråkigt med alla dina MF/MA :(

Vet så väl hur det känns.. Jag har haft 2 av varje. MF är lite lättare på något sätt.. Båda mina MA har upptäckts vid UL så kroppen har ju fortsatt som "vanligt" man känner sig så lurad.

Jag är enormt trött, hade kunnat sova hela dagen.. Magen är svullen och värker en del från och till. Har varit mer orolig då brösten inte varit speciellt ömma. Nu är dem lite mer ömma fast det är mer själva bröstvårtorna.

Dem 2 första veckorna blev jag yr väldigt ofta, det är mkt mer sällan nu. Mår lite illa om det är längesen jag åt, inte annars. Inget alls på morgonen. Man läser så mkt om att ju mer illa man mår desto bättre går graviditeten.. Så då oroar man sig för det.

Jobbigt!

Vet du vad dina MF/MA beror på? Ska du göra tidigt VUL?
  • Hoppas7910
    Millavanilla skrev 2015-11-26 11:43:39 följande:

Testade positivt i lördags på bim. Bf 29/7 :) Har ett barn sen innan. En dotter född 2013 som blev till via ivf. Har helg plötsligt blivit spontant gravid. :)

Vad härligt! Stort grattis!
  • Hoppas7910
    Miss D skrev 2015-11-27 15:02:29 följande:

Hej, hej

Jag hoppar gärna in här, jag plussade i tisdags, första barnet och planerad Bf 1/8 om det går hela vägen. Passerat 35 & 3 missfall i bagaget, så skräckblandad förtjusning och vill att första tiden ska gå fort.

Hej och grattis!

Lite likt min historia.. 36 år, 4 MF/MA i bagaget och vill bara att den värsta faran ska vara över!
  • Hoppas7910
    gladatjejen86 skrev 2015-11-27 22:08:57 följande:

Hej!

Det är inget roligt bagage. Jag är 29år och hade mitt första missfall nu i juni. Inga barn sedan innan. Jag önskar tiden kunde gå fortare, så man kanske kan få oroa sig lite mindre iaf. 

Hej!

Nej, det är ju inte det. Men någon gång måste det ju bli rätt!

Beklagar ditt missfall :(

Hade mitt senaste MA i slutet på juli så jag är väldigt orolig jag med. Allt kan ju verka bra men så är det inte det ändån.

Ska du göra något tidigt VUL? Kan ju lugna lite varjefall.
  • Hoppas7910
    gladatjejen86 skrev 2015-11-29 11:21:36 följande:

Ja någon gång borde de ju går rätt.. Jag funderar på att göra ett tidigt VUL. Mycket för att bara lugna oron lite iaf. Gjorde ett nytt gravtest igår bara för att få se att de ändrats till 3+ de gjorde lite gott, även om de inte lugnar helt.

Haha, det har jag med gjort! Testat en gång i veckan bara för att se att det stegrar:)

Man skulle haft en sköterska hemma som tog hcg på en varannan dag! Hade vatt skönt :)

Försök få ett tidigt VUL, tror det hjälper mycket för oron.
  • Hoppas7910
    Rbccca skrev 2015-11-29 11:03:38 följande:

Igår fick jag se den lilla krabaten. Så liten, med ett tickande hjärta :) underbar känsla. Jag hoppas det går vägen. 

Åh, grattis! Så skönt att se :)

Hur långt är du?

Jag var på VUL i onsdags, vecka 6+5. 5,5 mm lång - så liten! Men med ett fint hjärtslag :) Hoppas också att det fortsätter på rätt håll!
Svar på tråden Nyss testat positivt!