Inlägg från: Blixtlås |Visa alla inlägg
  • Blixtlås

Nyss testat positivt!

Hej!
    Kan Jag hoppa in här? Plussade idag, igår spiralen den 7/10 och har inte haft mens sedan dess så vet inte alls hur långt gånger jag är... Gissar 6-10v kanske?
    Ska ringa bm på måndag och prata :)
    Är vårt andra barn :)

• Blixtlås
    Fsake skrev 2015-11-28 00:38:20 följande:
    Nej börja direkt om du inte redan äter :) rekommenderas att man börjar redan innan man försöker bli gravid.
    Ja, vet ju det men trodde faktiskt inte det skulle fullt så här fort denna gången ;-D. Skickar mannen till Apoteket idag
  • Blixtlås
    OliviaOP skrev 2015-11-29 13:07:10 följande:

Hej,

Jag plussade för någon dag sedan och är inveckla 6 (5+4). Helt fantastiskt kul! Men jag är så himla orolig och undrar hur ni gjort för att fö ett tidigt VUL? Vad har ni sagt till barnmorskemottagningen? Kan man bara få det ifall man frågar?

Ska på ett tidigt vul imorgon på inrådan av bm (ringde och bokade in mig på inskrivningssamtal idag). Tydligen inte helt ovanligt enligt henne :)
  • Blixtlås
    gladatjejen86 skrev 2015-11-30 19:51:14 följande:

När ni har fått ett tidigt VUL har ni fått det via barnmorskan eller har ni ringt själv och ordnat ett. jag står i valet o kvalet om jag ska försöka få till ett så jag kan dämpa min oroa lite kanske 

Jag ringde själv :)
  • Blixtlås
    hangonasec skrev 2015-11-30 15:43:00 följande:
    Puff alla nya :)
    Syns det att man är med i gruppen eller är den hemlig? Vill gärna gå med men inte berätta på fb att jag är gravid... :-/
  • Blixtlås
    hangonasec skrev 2015-11-30 20:38:45 följande:

om du läser det som var citerat i mitt puff står det exakt hur man döljer grupper för alla på fb :) Det funkar, lovar! (vi är snart ett 40tal som alla har gjort det för att vara dolda)

Jag såg det :)

Är med i en annan grupp och den syns inte alls utan att jag har gjort ngt så undrade Om detta var samma inställningar men då är det inte det :)
  • Blixtlås
    hangonasec skrev 2015-11-30 20:38:45 följande:

om du läser det som var citerat i mitt puff står det exakt hur man döljer grupper för alla på fb :) Det funkar, lovar! (vi är snart ett 40tal som alla har gjort det för att vara dolda)

Såg att den andra är inställd på hemlig och antar det är skillnaden :). Vi träffades med på fl och sen startade en av tjejerna gruppen och så fick man bli vän med henne (tillfälligt) och sen blev man tillagd i gruppen.
  • Blixtlås
    hangonasec skrev 2015-11-30 20:49:09 följande:

precis, men jag har ingen lust att lämna ut mina uppgifter på nätet :)

Nej, vi skicka PM

Jag menade absolut inget illa med det jag skrev, ville bara berätta ett annat sätt att hålla gruppen hemlig om det är det ni vill :)
  • Blixtlås
    gladatjejen86 skrev 2015-11-30 21:53:24 följande:

Ifrågasatte dom de eller va de inga problem o få tid?

Kvinnan jag först pratade med ville veta hur långt jag var men IOM att jag ringde för att få hjälp att fastställs det blev hon först sur "men du måste ju veta om du är 4 eller 10v?!" Men när jag svarade henne att jag då inte ringt så kopplade hon mig vidare till gyn. Och henne jag pratade med där var det inga konstigheter med. MEN nu var det bm som sa jag skulle ringa, vet inte hur lätt det är att komma till annars :-/
  • Blixtlås

Gjorde vul idag, var väldigt tidigt enligt läkaren (runt 4,5v) så ska dit igen den 2/1 för att kolla mer säkert

• Blixtlås
    gladatjejen86 skrev 2015-12-01 19:33:00 följande:

[quote=76068250][quote-nick]Blixtlås skrev 2015-12-01 19:21:29 följande:[/quote-nick]Gjorde vul idag, var väldigt tidigt enligt läkaren (runt 4,5v) så ska dit igen den 2/1 för att kolla mer säkert [/

Du har precis plussat va? Eller hur va de? Jag är i V. 6 (5+6)

Men de e ju 4 veckor kvar ;) men herregud 2/1 e ju en lördag :p

Japp, men inte haft ngn mens sedan jag tog ut spiralen i början av oktober :)

Insåg precis samma sak nu i duschen, antar att hon menade i början av januari och bara tänkte lite fel :'-)
Svar på tråden Nyss testat positivt!