Inlägg från: hangonasec |Visa alla inlägg
  • hangonasec

Nyss testat positivt!

Jag hoppas på att plussa på måndag! sista mens 23/10 så vi hörs nästa vecka förhoppningsvis ?

• hangonasec

Orkade inte vänta längre än 1 dag haha

Pluss wohoo! Bim idag och solklart streck :D

• hangonasec

Gruppen är sluten men om dom skulle söka på gruppnamnet så kan dom se vem som är medlem och om du har valt att visa dina grupper på din profil.
    Men! Det finns ett enkelt sätt att lösa det på :) på din profilsida så kan du under fliken "Mer" trycka på hantera avsnitt och klicka bort att visa grupper. Då kommer ingen att se att du är med i några grupper :) bara om dom vore detektiver och fick för sig att söka på just namnet BFjuli/aug 2016 och sen leta igenom medlemslistan. Och då har du en underlig kompis :p

• hangonasec
    Precioosa skrev 2015-11-25 13:25:37 följande:

Mitt illamående började igår, samma idag, och lär väl hålla i sig. Hur konstigt det än låter så är jag glad över det, då har man ju symptom iaf :) Men fy vad jobbigt det är att gå och må illa hela tiden.. Jag känner inte för o göra någonting, bara ligga i soffan =/ finns det några receptfria tabletter mot illamående eller måste man söka för det?

Postafen funkar jättebra och är receptfritt, det är helt ofarligt och ok att äta som gravid genom hela graviditeten
    (man kan också få det av mvc för ett lite billigare pris men det kostar ca 50kr för ett paket på Apotea)

Har man svårare problem kan mvcs läkare skriva ut antingen Lergigan eller Lergigan Comp, också två helt ok mediciner att äta som gravid utan någon inverkan på fostret. Skillnade mellan vanliga Lergigan och Comp är att Comp har en uppiggande effekt. Postafen och Lergigan kan göra en ganska trött och jag åt Comp för att inte somna på jobbet haha :) 
  • hangonasec

Jag åt postafen tills v 9 ungefär, sen kickade illamåendet in en högre växel och fy tusan vad hemskt det var. Ringde bara till min barnmorska så fixade hon att läkaren skrev ett e-recept på Compen som jag kunde hämta ut på lunchen.
    Jag kommer ihåg att jag var helt hormonell och grät av lycka när jag kunde jobba utan att spy haha

• hangonasec

Ja men då måste alla bli mina vänner först för att jag ska kunna lägga till dom, vill man inte gå med nu så får man gärna gör det senare :) Risken är minimal att någon skulle söka efter den gruppen och hitta dig där om du har tagit bort att folk ska se vilka grupper du är med i från din profil

• hangonasec

Om du sitter vid datorn och går till din profil så ser du nedanför din bakgrundsbild att det står "Tidslinje  Om   Vänner   Foton  Mer"  Håll musen över mer så får du en ruta med alternativ. Längst ner står det Hantera avsnitt. Tryck på hantera avsnitt och så kommer det upp en lång rad med olika rutor att klicka i. Tryck bort bocken för grupper så kan ingen se dina grupper :)

• hangonasec
    Malva2015 skrev 2015-11-26 15:14:47 följande:
    Nu har jag gjort det. Så om jag går med nu så syns inte det ? Typ "Malva har gått med i...gruppen "
    precis, det syns inte alls! Lovar, vi är 13 pers nu i gruppen och alla har gjort samma sak :)
  • hangonasec
    hangonasec skrev 2015-11-25 19:08:26 följande:

Om du sitter vid datorn och går till din profil så ser du nedanför din bakgrundsbild att det står "Tidslinje  Om   Vänner   Foton  Mer"  Håll musen över mer så får du en ruta med alternativ. Längst ner står det Hantera avsnitt. Tryck på hantera avsnitt och så kommer det upp en lång rad med olika rutor att klicka i. Tryck bort bocken för grupper så kan ingen se dina grupper :)

www.facebook.com/groups/1520080961640282/ :)
  • hangonasec
    hangonasec skrev 2015-11-28 17:15:40 följande:

BF Juli och Aug 2016

www.facebook.com/groups/1520080961640282/
     :)
    Puff alla nya :)
  • hangonasec

om du läser det som var citerat i mitt puff står det exakt hur man döljer grupper för alla på fb :) Det funkar, lovar! (vi är snart ett 40tal som alla har gjort det för att vara dolda)

• hangonasec
    Blixtlås skrev 2015-11-30 20:51:29 följande:

Nej, vi skicka PM

Jag menade absolut inget illa med det jag skrev, ville bara berätta ett annat sätt att hålla gruppen hemlig om det är det ni vill :)

Nej jag förstår hur det funkar, har dock privat fb av en anledning, av allvarligare sort ?
  • hangonasec

Vi har nyss plussat i den här tråden och man räknar graviditet i veckor och dagar. Beräknad födsel/Bf är 40+0 dvs 40 veckor och 0 dagar.

• hangonasec

Absolut du kan räkna från ägglossning och lägga på 2 veckor, men ett positivt ägglossningstest betyder inte att det var just då det släppte

Svar på tråden Nyss testat positivt!