Super den här mamman?!
Jag UTGÅR ifrån att du skämtar, TS.
Jag UTGÅR ifrån att du skämtar, TS.
TS, har du några som helst bevis på att den här kvinnan "super"? Vad är det att "supa" enligt dig?
Hm. Det luktar försvar bland era inlägg. Klart det blir besvärande att tänka sig att det inte skulle vara okej att dricka en vardag, om man själv sysslar med det.
Sen tycker jag det är optimistiskt, snacket om ETT glas vin. Hur troligt är det?
Att ha föräldrar som är alkoholpåverkade är alltid negativt för barn. Bakfulla föräldrar agerar inte heller helt normalt tror jag.
Ja, fransmän är riktiga småsuputer tycker jag. Och deras "vin till maten" har indoktrinerat vårt samhälle. Blivit accepterat som något belevat som förgyller maten. Fy fan för vin helt enkelt. Sur och giftig saft.
Det är en bra idé. Jag ser ju tyvärr inte just denna mamma särskilt ofta. Hennes barn går ju bara 15 h.
Men nästa gång så ska jag prata mer med henne.
Man antar inte om en person har alkoholproblem. Det är inte rätt att anta saker om andra oavsett vad det gäller. Däremot kan man misstänka att någon har problem. Då behöver man prata med den personen och säga att man är beredd att hjälpa till. Sen är det upp till den individen att ta emot hjälp eller ej. Oavsett vad det gäller.
Till den som undrade vad tråden handlade om, så är det just detta. Att inte se förbi människor. Jag tycker det är skrämmande att de flesta inlägg här signalerar: Sköt dig själv och skit i andra!
Inte konstigt att halva befolkningen knaprar piller och självmedicinerar sin ångest med alkohol.
Och jag står fast vid det, att det är olämpligt att dra in påsarna på förskolan. Under den tid man har barnomsorg ska man för övrigt inte uträtta privata inköp. Man ska jobba alternativt använda tiden till att aktivt söka jobb.
Jag behöver inte fråga hur jag kan hjälpa, och jag startade inte tråden för att få klarhet i det. Ingen i tråden har ju direkt haft den inställningen heller att man bör hjälpa. Eller hur?
Jag vet hur jag kan hjälpa om det visar sig att hon behöver och vill ha min hjälp.