• zemer

Super den här mamman?!

Vad är det barnen utsätts för? En eller flera glasflaska med för dom okänt innehåll och en plastpåse med en text som dom flesta dagisbarn inte ens kan eller bryr sig om att läsa.

Som ensamstående är det inte helt lätt att komma ifrån och fixa saker hela tiden. Detta kanske va den stunden då hon hade tid och möjlighet att springa in på systemet. Åker hon då buss eller går för att hämta barnen så måste hon ju ta med påsen. Förstår faktiskt inte alls problemet.

• zemer
    MASolokvist skrev 2015-11-24 22:37:27 följande:

Så fan heller är det påhitt!

Lika gärna som alla försonande fantasier som bjuds på, om att hon köpt ut åt nån anhörig, inte kunde handla nån annan dag, ville slippa kö - så är det lika troligt att hon super på vardagar i sin ensamhet. För visst är det så folk gör oavsett om de ha små barn att ta hand om eller ej. Koppla av genom att unna sig en öl eller ett glas vin.

Men det är också så typiskt att försvara att folk dricker. När som helst och hur som helst.

Jag ska prata med henne om det skulle hända fler gånger. Tvärtom mot att döma, så är jag bekymrad. Både för henne och barnen. Verkar som om många här inte bryr sig om de ser något som verkar vara ett problem.

Men snälla du. Okej om hon kom full till dagis, eller luktade alkohol eller ofta "såg" bakis ut. Men att du vid två tillfällen sett henne med en oöppnad flaska mitt i veckan betyder varken att hon dricker mitt i veckan eller har problem.
Svar på tråden Super den här mamman?!