Inlägg från: K med lilla E |Visa alla inlägg
  • K med lilla E

Super den här mamman?!

Om hon dessutom är arbetssökande så kan hon väl få dricka en flaska vin en tisdagkväll? Gör ju inget om hon är lite bakis då en onsdag eftersom hon inte ska gå till jobbet, det är väl trevligt om kan passa på innan hon får ett jobb att ta sig ett par goda glas vin även en vardagskväll Skål

• K med lilla E
    MASolokvist skrev 2015-11-25 18:14:02 följande:

Det är precis det här jag tänker skulle kunna vara problematiken. Exakt det du påtalar, att det gör ju inget om hon skulle vara lite bakis på onsdagen! Skulle det verkligen inte? Som arbetssökande nej, men som förälder jo. Som människa, definitivt. Det är exakt den typen av normaliserande skitsnack kring alkoholdrickande som är ett rejält samhällsproblem. Och det verkar vara väldigt utbrett.

Ordet dömande börjar förresten bli lite uttjatat nu. Jag förstår att många tycker jag lägger mig i andras förehavanden. Att visa oro över en medmänniskas mående tycker inte jag är fel. Dömande kan ni vara som dömer mig.

Sen står jag fast vid att flaskorna inte bör stå på golvet i barnens kapprum. Lika lite som man lämnar ett paket cigaretter framme, i barnens synfält.

Herregud, du borde verkligen ta en valium och lugna ner dig lite. Flaskor i hallen på dagis,vare sig det är alkohol i dem eller inte, är inget alls som ungarna far illa av. Jag lovar dig..

Cig kan också lämnas inom synhåll så länge de inte är inom räckhåll.
  • K med lilla E
    Hanna F skrev 2015-11-25 17:20:58 följande:
    Man ska enbart handla sprit på Fredagen och supa sen det borde ju alla veta nä skämtar bara som du säger varför spelar dagen roll man dricker i kväll blir det vin till bonde söker fru inhandlade i dagGlad
    Mysigt, skål Skål
  • K med lilla E
    MASolokvist skrev 2015-11-25 19:32:05 följande:

Hm. Det luktar försvar bland era inlägg. Klart det blir besvärande att tänka sig att det inte skulle vara okej att dricka en vardag, om man själv sysslar med det.

Sen tycker jag det är optimistiskt, snacket om ETT glas vin. Hur troligt är det?

Att ha föräldrar som är alkoholpåverkade är alltid negativt för barn. Bakfulla föräldrar agerar inte heller helt normalt tror jag.

Ja, fransmän är riktiga småsuputer tycker jag. Och deras "vin till maten" har indoktrinerat vårt samhälle. Blivit accepterat som något belevat som förgyller maten. Fy fan för vin helt enkelt. Sur och giftig saft.

Oj där tycker vi olika hör jag! Jag älskar vin alla dar i veckan :)
  • K med lilla E

TS jag tror det finns påsar i tyg som typ är indelad i fack inuti som man kan ställa flaskor i, där klirrar det inte och det skriker inte SYSTEMBOLAGET om den, kanske du kan sticka till den här mamman en sådan påse så ditt barn inte får  men för livet nästa gång Solig

• K med lilla E
    MASolokvist skrev 2015-11-25 22:12:52 följande:

Och jag står fast vid det, att det är olämpligt att dra in påsarna på förskolan. Under den tid man har barnomsorg ska man för övrigt inte uträtta privata inköp. Man ska jobba alternativt använda tiden till att aktivt söka jobb.

Jag behöver inte fråga hur jag kan hjälpa, och jag startade inte tråden för att få klarhet i det. Ingen i tråden har ju direkt haft den inställningen heller att man bör hjälpa. Eller hur?

Jag vet hur jag kan hjälpa om det visar sig att hon behöver och vill ha min hjälp.

Men med din inställning till alkohol så måste det väk vara bättre att hon köpte vinet utan sina barn på väg till dagis än att hon släpat med dem till bolaget?
  • K med lilla E
    Lavish skrev 2015-11-26 13:32:15 följande:

Herregud människa har du inget liv? Jag hade varit mer oroad för dina barn med din extremt paranoida och pinsamma skvallerkärringsattityd.

Menar du att stängda vinflaskor dör barn av att komma i närheten av? 

Helt förvirrande och man undrar ju hur TS gör om hon går hem till en bekant och det kanske står en öppnad BiB på köksbänken?
Svar på tråden Super den här mamman?!