Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Super den här mamman?!

Jag försöker att inte gå på systemet på fredagar och helger, lättare att gå under veckan, mindre köer och personalen mindre stressad om man behöver hjälp.

Men inser nu att jag ska sluta ta med mig tygpåsar när jag är på systemet, för då kan ju folk få för sig att jag försöker smussla med vinet och då kan jag ju vara en alkoholist, än värre, jag kan ta ett glas på en vardag.

Aj, aj Flört

Sedan tycker jag TS klart överreagerar, att handla två flaskor vin på systemet en vardag innebär inte att man är alkoholist eller har ett riskbeteende, det innebär endast (hör och häpna) att denna kvinna har varit på systembolaget och köpt vin och inget annat.

• sextiotalist
    K med lilla E skrev 2015-11-26 13:52:24 följande:
    Helt förvirrande och man undrar ju hur TS gör om hon går hem till en bekant och det kanske står en öppnad BiB på köksbänken?

Troligen en anmälan till socialtjänsten

• sextiotalist
    MASolokvist skrev 2015-11-26 15:43:22 följande:

Jo, får och får. Det finns väl en lag som reglerar det där "precis vad vi vill". Fast det är nog olika i olika kommuner kanske? Resa till och från jobbet plus själva jobbandet/arbetssökandet borde det väl egentligen vara som man ska syssla med när ens barn är på förskolan. Om man är föräldraledig är det såklart inte så, men den här mamman är ju inte det.

Lagen säger att kommuner är skyldiga att minst tillhandahålla med barnomsorg när föräldern arbetar men då vara mer generös. Det finns ingen lag som förbjuder detta.

Det dagiset min grabb gick på tillät föräldrar att ha barnen 25 timmar i veckan oavsett vad de gjorde på dagarna. Utöver detta efter arbetet
Svar på tråden Super den här mamman?!