Inlägg från: Virriga Vera |Visa alla inlägg
  • Virriga Vera

Super den här mamman?!

MASolokvist skrev 2015-11-24 21:51:53 följande:

För det första; jag tycker inte sprit hör hemma på förskolan, ens om flaskorna är i kassar. Det ger helt fel signaler till barnen. Stackars hennes ungar tänker jag.

Sen, att detta händer igen. Det är faktiskt inte ens mitt i veckan. Jag tyckte hela situationen blev väldigt trängd. Kan inte riktigt släppa det där, om hon kanske har problem med drickandet. Super hon en tisdagkväll? Fattar hon inte att det är olämpligt att dra in vin och öl på förskolan!

Jag skulle bli mer orolig för de barn som förstod och tog illa vid sig av de klirrande påsarna, än att mamman har handlat på systemet en vardag.

När jag handlar på systemet så gör jag det så gott som alltid mitt iveckan, jag är öppen med mina påsar och skulle ALDRIG få för mig att gömma undan dem. Det är när man gömmer och smyger man har problem.
  • Virriga Vera
    MASolokvist skrev 2015-11-25 21:25:24 följande:

Man antar inte om en person har alkoholproblem. Det är inte rätt att anta saker om andra oavsett vad det gäller. Däremot kan man misstänka att någon har problem. Då behöver man prata med den personen och säga att man är beredd att hjälpa till. Sen är det upp till den individen att ta emot hjälp eller ej. Oavsett vad det gäller.

Till den som undrade vad tråden handlade om, så är det just detta. Att inte se förbi människor. Jag tycker det är skrämmande att de flesta inlägg här signalerar: Sköt dig själv och skit i andra!

Inte konstigt att halva befolkningen knaprar piller och självmedicinerar sin ångest med alkohol.

Om en vilt främmande människa hade konfronterat mig på dagis ang mina alkoholvanor hade jag blivit skogstokig. Jag dricker väldigt måttligt, men när jag dricker gör jag det vilken dag i veckan som jag tycker att det smakar gott. Jag handlar ofta på systemet, för att vi ofta har folk hemma och det bjuds på både vin, öl och starksprit då.
  • Virriga Vera

Jag befinner mig just nu i Florida, igår besökte jag Buschgarden, en större nöjespark. Det jag såg där fick mig att le stort när jag tänkte på denna tråden. Där gick föräldrar med sina barn och föräldrarna drack öl, helt öppet. Inga av barnen verkade bli traumatiserade av att deras föräldrar släckte sin törst med öl ur flaska.  Och inga andra människor verkade ta illa vid sig eller konfrontera de personer som öppet och i närheten av barn visade att de drack alkoholhaltiga drycker. Under de timmar jag var där så såg jag inte en enda som var onykter, inga traumatiserade barn. Det jag såg var familjer som hade kul, de njöt av en ledig dag tillsammans i en nöjespark.

Svar på tråden Super den här mamman?!