Inlägg från: Martina081014 |Visa alla inlägg
  • Martina081014

Gastric bypass/sleeve 2016

Hej!
    Jag hoppas jag kan få vara med i er grupp. 
    Jag skickade in en egenremiss till sahlgrenska/östra i början på Januari och väntar nu på att få gå på infomöte.
    Känns inte som jag kommer få någon op i VG då jag "bara" har BMI 37 och vad jag har läst ska de va hårda med kravet 40.
    Tror ni att jag kan skicka remiss till sjukhus utanför VG? Har sagt att om jag inte får den så kommer jag göra de privat. Men de hade varit skönt att kunna spara de pengarna till kanske framtida hudoperationer. 

• Martina081014
    Lizzy89 skrev 2016-02-01 20:57:39 följande:
    Hej! Ja sjklart får du de, som sagt, ju fler, desto bättre :) 
    Okej, har du fått godkänt att du ska få gå på infomöte? Isf är du ju på gång på resan iaf ! 
    Jaha okej, BMI 40 är ju mkt, här i Östergötland har vi gräns på 35 och jag hade "bara" 35.4 i BMI när jag blev remitterad från Vc. 
    Vet att man kan få OP även om man ligger under BMI gränsen , men då krävs det att man har sjukdomar/krämpor som är pga övervikten.
    Vet inte om man kan söka sig till andra län tyvärr.
    Ja fast i mitt brev så står de även att annan hjälp kan tilldelas som 12 veckors pulverkur med hjälp av dietist. De intresserar inte mig då jag redan många gånger har försökt med hjälp av pulver, ner går jag men strax efter slutet går jag upp de å lite till :( har varit överviktig hela livet och försökt gå ner sen tidig tonåring. Tror inte kroppen mår bra av all jojobantning den fått gå igenom.
  • Martina081014

hej tjejer! 
    Hoppas de går bra för alla, jag funderar på att skicka remiss till något mer län än mitt egna då jag har förstått att de är så hårda med 40 gränsen här. Är de någon som vet vilket län som är mer "snälla"? Jag har bmi 37.

Svar på tråden Gastric bypass/sleeve 2016