• ccaf

Gastric bypass/sleeve 2016

Hej allihop!
    Jag hoppar in här jag med. Jag är en 23-årig tjej från Västerbotten som kommer opereras under 2016.

Min resa började med att remiss skickades från vc till Lycksele (där de gör gbp här i Västerbotten) den 30/9 2015. Jag var på gruppmöte den 19/11 och träffade sedan kirurgen som godkände mig den 10/12. Av kirurgen fick jag ett viktmål som jag var var tvungen att nå innan jag kunde få tid för operation. Skulle gå ner 7 % av min vikt, vilket var 10 kg (gick dock upp 1.3 kg helgen efter vilket gjorde att jag var tvungen att gå ner 11.3 kg istället). Den 14/12 2015 så startade jag min diet, sedan dess har jag nu gått ner 16.8 kg. Har alltså passerat gränsen med råge.

Den 23/2 ska jag på inskrivning. 1/3 läggs jag in och 2/3 sker min operation!

Jag startade på 144.3 kg till mina 179 cm (ca BMI 45) och väger nu 127.5 kg (BMI 39.8). Jag har en lång väg kvar ner till 70 kg, men operationen kommer definitivt hjälpa mig att uppnå mitt mål.

Följer gärna allas resor och kommer hjälpa och stötta så bra jag kan.

Jag har en blogg där jag skriver om min resa, är det någon som är intresserad av att kolla in den så är adressen www.nouw.com/fromfattothin :)

Lycka till allihop!

• ccaf
    Lizzy89 skrev 2016-02-17 12:43:17 följande:

Hej! Vilken bra och effektiv resa du har haft! Och skönt att du redan passerat viktmålet med råge, jag har ca 1.4 kg kvar till målvikten, och jag opereras den 3/3, alltså dagen efter dig! :P hur går det för dig med pulverdieten? 

Jag började min resa på 111 kg till mina 170 cm, är nu nere på 103 kg, men ska ner till 101.6 innan op kan ske, men de bör jag klara! 

Ska definitivt kolla in din blogg! :)

Tack detsamma! 

Ja men verkligen superskönt! Särskilt som att det verkar stannat av lite denna vecka. Det kommer du garanterat klara du har ju en och en halv vecka på dig. Det är inga problem! :) Vad kul att du opereras dagen efter, får jag fråga i vilken del av landet? :) Vi har inga krav på pulver så jag har bara kört på att räkna kalorier. Jag tycker om mat för mycket för att kunna ge upp det helt :P Hur går det för dig?

Men då är du ju snart under tresiffrigt! Vad härligt, längtar själv galet mycket tills jag är där.
  • ccaf
    sinope skrev 2016-02-17 13:22:18 följande:

Hej allihopa

Hoppar gärna in här.

Var på vc och lämnade prover igår och ska träffa läkaren i Lycksele på onsdag.

Skulle egentligen har opererat mig i början på 2014 (dels för hälsans skull, men även för att kunna bli gravid), men efter att jag gått ner 10%, ringt och ställt mig i kö så började jag må illa på mornarna. Idag är jag och min sambo föräldrar till en ljuvlig liten kille

Men nu är processen igång igen och om jag får ett ok för operation så kommer jag definitivt att göra den. Försöker att läsa allt jag kommer över och har även beställt Odins receptbok om första tiden efter operation.

Nej men vad kul med en till västerbottning! :D Får man fråga vart du är ifrån? Jag kommer från Skellefteå, men just nu bor jag i Skelleftehamn. Om det hoppar in fler från området så vore det ju kul att köra en lite gbp-träff någon gång :)

Lycka till på onsdag, verkar inte vara några större problem att bli godkänd här så det går säkert superbra :) Själv ska jag dit på tisdag för inskrivning, blir en heldag alltså. Jag vill också ner i vikt främst för att kunna bli gravid, inte för att jag ens har någon kille just nu men det gäller ju att börja i tid. Har pcos vilket gör det hela så mycket svårare så :)

Grattis till lillkillen förresten! :)
  • ccaf
    Lizzy89 skrev 2016-02-21 17:42:24 följande:
    Ja jag hoppas verkligen de, men jag börjar bli lite nervös ändå, jag väger mig varje morgon vilket inte gör saken bättre när man kollar varje gram man går ner, men svårt att låta bli vågen Tungan ute

Jag opereras i Östergötland, Norrköping :) 
    Jaha, men gud va skönt för dig, pulverdieten är inget vidare! Hade föredragit att räkna kalorier, men de funkar, har ätit dieten "halvvägs" idag iaf, tar en dag i taget Tyst

Ja , det är nära nu, längtar tills jag har tvåsiffrigt Kyss och det ska bli skönt att kunna stanna på tvåsiffrigt med hjälp av operationen! Glad
    Oj jag skulle bli totalt galen om jag vägde mig varje dag. Jag väger mig max 2 gånger i veckan, oftast bara 1.

Aha okej, Vrinnevi (eller vad det nu heter :P) eller? Det har jag hört massvis med bra saker om :)
    Ja jag förstår det, jag har aldrig någonsin klarat av att gå på pulverdiet mer än några dagar då jag verkligen avskyr smaken av alla de där påsarna. Förutom Modifasts puddingar då men de kan man jag ju inte äta hela tiden. Lycka till med resten av flytandet :)

Ja jag känner detsamma, tänk att äntligen kunna gå ner dit och sedan faktiskt hålla sig där.

Jag var på inskrivning idag och fick då frågan om jag kunde opas tidigare, så nu opereras jag på måndag 29/2 istället. Pirrigt!
Svar på tråden Gastric bypass/sleeve 2016