Frallanz skrev 2016-02-25 10:26:27 följande:
Hej alla fina!
Tänkte också hoppa in här, efter många års kämpande med vikten så har jag nu kommit till "slutet" av denna kamp och faktiskt tänkt att kanske är en GB sista utvägen för mig, enda chansen till ett normalviktigt liv?
Har nu fått en tid till VC den 21 mars, så är nu jättenervös över att jag faktiskt tagit ett stort steg genom att boka en tid ang denna OP,
Har nog sveriges sämsta självförtroende (känns det som iaf), och har nu tröttnat på att känna mig som ett offer, vill inte skämmas över mig själv längre och vill kunna känna mig bekväm bland folk. Och dessutom i juni förra året fick jag en son, och jag vill kunna ha ett aktiv liv med honom, så min största motivation är just min älskade lille son.
Har gjort en enda operation i mitt liv, ett kejsarsnitt. Men där var jag inte sövd, och det här med att bli sövd skrämmer mig rätt mycket trots att jag inte var ett dugg rädd eller nervös vid snittet som kom helt plötsligt. Så bör ju klara en OP där man inte ens är vaken :)
Kram på er!
Hej och välkommen Frallanz
Jättebra av dig att du tagit detta steg, jag vet själv att jag funderade länge och tänkte att jag kanske inte kämpat tillräckligt mycket själv för att gå ner i vikt. Min sambo och jag såg även operationen som en möjlighet att få bli föräldrar. Nu blev vi det utan operation, men precis som du skriver så vill jag nu istället fokusera på att vara en aktiv mamma och vara en aktiv sambo. Jag vill även må bättre och ha en möjlighet att förebygga framtida problem som övervikten innebär.
Nu blickar vi framåt och hoppas att det går bra. Lycka till på VC!!
Kram, kram