Inlägg från: mat_hilda |Visa alla inlägg
  • mat_hilda

Gastric bypass/sleeve 2016

Hej. Hoppar in här om det är okej. Var till vc för ca tre veckor sen för att få en remiss och förra veckan fick jag remissvar och nu väntar jag på att till första bedömningen. Längtar

• mat_hilda

Hej

Igår fick jag äntligen kallaelsen till gruppträffen. Nu känns det verkligen som att det är på riktigt. Hoppas bara att jag blir godkänd av kirurgen. Vet inte vad jag skulle göra om jag inte blir det.

Så nu ska jag upp till min VC och läsa en hel del prover och om lite mindre än en månad är det dags för gruppträffen ????

• mat_hilda
    sinope skrev 2016-02-29 12:58:45 följande:

Håller tummarna för dig, om dina prover ser bra ut så ska det inte vara några hinder för en operation.

Var ska du operera dig? (Du har säkert skrivit det, men min dator är så seg)

Lycka till!

Tack :) jag ska opereras i Torsby (Värmland) och här är väntetiden ca 1år. Men efter att ha funderat på det här i flera år känns det ändå så nära
  • mat_hilda

Hej alla!! Nu har jag varit iväg på gruppinformatilnen och möte med kirurgen. Det var verkligen mycket information att ta in och håller kust nu på att ta in allt. Det kändes ganska läskigt när man fick höra om alla biverkningar och allt som kan gå fel. Och kirurgen påpekade att det inte är säkert att alla kommer mä bra efter operationen och den risken finns ju alltid men jag känner ändå så starkt att detta är det rätta för mig.

Jag sa att hag var mest intresserad av att få göra en Duodenal switch men skulle även gå med på att göra en vanlig Gbp.

Nu väntar jag på nästa steg vilket är att få träffa dietisten och sen psykolog.

Fick även reda på att väntetiden är ca7-8 månader så förhoppningsvis är jag opererad innan detta årets slut.

Sinope Hur långt har du kommit nu?

Kram

Svar på tråden Gastric bypass/sleeve 2016