Inlägg från: snara79 |Visa alla inlägg
  • snara79

Gastric bypass/sleeve 2016

Hejsan. Jag vill gärna hoppa in i tråden! Har varit på info i grupp och även blivit kallad till läk besök 21/11. Detta är ngt jag tänker på dagligen och faktiskt längtar men är rädd att bli ifrågasatt och nekad op...vet inte varför jag tror så. Är det ngn i Blekinge som väntar!?

• snara79

Här i Blekinge är det flyt i 4 veckor före op????

Lycka till med din op idag!!!!

• snara79
    miija skrev 2016-10-27 09:43:08 följande:

Snara 79

Vilket BMI har du om man får fråga .

4 veckor !!!! De låter tufft att flyta så länge .

Jag ska flyta i två veckor innan op som blir i slutet av november .

Jag tänkte flyta med Modifast , då får man även äta pasta rätterna och Chocklad puddingen ,

Tror det blir lättare för mig om jag får tugga nått mål om dagen och inte bara hälla i mig allt .

Och unna mig Chocklad puddingen när sugen slår till ,

Sen måste ja gått ner 5,5kg till op

Har redan gått ner 4 kg och inte börjat mitt flyt än så det borde gå utan problem ????

Miija
    Jag har BMI 37.
    Ja det är tufft men nödvändigt i Blekinge för att helt minska belastning och storlek på levern. Kommer bli en tuff månad ????
    Vad har du för BMI?
  • snara79

Miija hur lång tid tog det för dig att få optid från det du var på läkbesöket?

• snara79

Okay, då är det snart!! Spännande!

Blekinge säger att de ej skickar till Aleris längre även om de ej klarar vårdgarantin, men får de verkligen göra så?
    Det kanske ändå blir så att de klarar vårdgarantin...det vet jag ej.
    Ska på läkbedömning 21/11, ser fram emot det.

Trevlig helg

• snara79

Miija:

Läk bedömningen är vägning och diskussion om metod samt att de sätter upp en för operation. Ja man vill redan vara opererad, så jobbig väntan!

Har du börjat med flytande än? Eller var det först 2 v före? Skönt isf, så jobbigt med flytande.

• snara79

Skönt att du mår bra Bradbury!
    Ja det verkar gå trögt med dryck o så efter vad jag har förstått på många. Det är tur man är hemma den första tiden annars hade det varit svårt. Hur länge är du sjukskriven?

Svar på tråden Gastric bypass/sleeve 2016