Inlägg från: Sdbdm6 |Visa alla inlägg
  • Sdbdm6

Gastric bypass/sleeve 2016

Hej!

Nu har jag läst halva tråden iallafall och är så glad att jag hittade den!

Hoppas jag får haka på er. Här är det snabba puckar!

Jag var på vårdcentralen efter 6 års velande den 23 november och remiss skrevs. Igår fick jag komma på iformationsmöte och IDAG ringde sköterskan och undrade om jag kunde komma på bedömning redan nu på fredag vilket jag förstås tackade ja till.

Nu är jag såklart supernervös över bedömningen och undrar om någon har lust att berätta hur det går till och vad dom frågar?

Jag är 163 och har som mest i mitt liv vägt 103kg men nu väger jag "bara" 95kg. (Har pendlat upp å ner 30 kilo senaste 10 åren) jag ligger alltså precis över BMI gränsen och har inga sjukdomar (än) och är så rädd att jag ska få ett nej, vill inte säga fel saker.

Nu vart det långt, hoppas ni orkar läsa, ni verkar vara ett härligt gäng iallafall och superduktiga allihopa!!

• Sdbdm6
    snara79 skrev 2016-12-13 15:36:45 följande:

Självklart får du haka på.

Jag var på mitt läk samtal i november pch jag är frisk men fet. Har BMI 37 och behövde ej förklara så mkt mer än att jag har bantat hela mitt vuxna liv och bestämde mig efter förra års velande precis som du.

Hoppas få optid gastric Sleeve vecka 4

Kul att höra hur det går för dig.

Dom sa igår att dom inte alls hade långa väntetider efter att man blivit godkänd här i Stockholm så jag tror att det blir januari för mig också. Det vore kul om vi fick ungefär samtidigt för jag vill också göra en sleeve nämligen!
  • Sdbdm6
    snara79 skrev 2016-12-13 22:30:39 följande:

Va skönt att slippa vänta.

Ja, då får vi hoppas det blir ungefär samtidigt. Både spännande och läskigt det där med operation, jag fasar mest för sövningen....men det går säkert bra.

Och 4 v pulverdiet innan op....

Har du varit sövd förut? Jag har blivit det två gånger å alla e jämt så gulliga å roliga å så e man liksom hög som ett hus så det är bara skönt att sova, jag har kännt mig trygg!

Pulverdieten ser jag mindre fram emot har gjort det så mycket. 3 månader är rekordet när jag gick på Itrim! Jag har så ont i huvudet första dagarna och är så sur att citroner borde hitta nytt yrke : ) men efter fyra dar försvinner ju hungern å då går det bättre.
  • Sdbdm6
    snara79 skrev 2016-12-17 13:41:05 följande:

Sdbdm6 hur länge ska du dricka pulversoppa innan din op?

Två veckor! Så jag börjar den 2/1. Jag frågade om jag fick göra längre för att gå ner så mycket som möjligt men det fick jag icke, nånting med att man inte ska va uttorkad å så. Det var bara dem med BMI <45 som skulle köra 4 veckor. Jag måste gå ner 6% ungefär 5,5 kilo innan
  • Sdbdm6
    snara79 skrev 2016-12-17 16:30:25 följande:

Skönt för dig. Här i Blekinge är det 4 v för Alla...men bara att gilla läget.

Jag ska gå ner 5 kg, så det blt väl va ganska lätt på 4 v tror jag. Ja man lär ju va helt urlakad när man är opererad sedan.

/Sarah

Ja fem kilo hinner man ju ner på 1 vecka med vlcd! Jag förstår att fyra veckor känns tungt, å andra sidan får du ett rejält försprång med viktnedgången!
  • Sdbdm6
    Stumpan07 skrev 2016-12-19 18:32:32 följande:

Jahapp, imorgon kl 9 är det dags! Börjar bli ganska nervös, är mest rädd för själva ingreppet men det kommer väl gå bra.. Hua!

Stort lycka till! Det kommer gå toppen ska du se
  • Sdbdm6
    Dementoria skrev 2016-12-18 09:56:29 följande:

-10,2 kilo idag! Som sagt, det går inte snabbt men det går :)

De e ju kanonbra! Grattis
Svar på tråden Gastric bypass/sleeve 2016