Inlägg från: xtramycket |Visa alla inlägg
  • xtramycket

Gastric bypass/sleeve 2016

Hej! Jag var på gruppinformationsmöte 26/1 och då sa läkaren som informerade att alla skulle få en kallelse till läkarsamtal inom 2 månader. Otålig som man är känns det som att dagarna går i slow motion. Nu till min fråga till er. Tycker ni att jag ska ringa och kolla läget på mottagningen så att de inte har glömt mig? Har läst om flera stycken som blivit "bortglömda." Men man vill ju inte vara tjatig liksom... det har ju bara gått en månad än så länge. Jag vill så himla gärna få operationen gjord innan sommaren då jag ska börja jobba i höst efter föräldraledighet... vore smidigare att göra det nu när jag ändå är hemma.

• xtramycket

Hej på er! Jag har äntligen fått en kallelse till läkarbesök så 20/3 är det dags. Nu är jag sååå nervös. Är rädd för att bli nekad. Någon som blivit nekad eller vet någon som blivit det? Av vilken anledning isf? Hur lång tid har det tagit för er som opererat er från läkarbesök till op. dagen?

• xtramycket

Hej alla! Jag har äntligen fått reda på att jag får min gastric bypass innan sommaren. 7/6 är det dags. Började på flyt i måndags och jag tycker det går riktigt bra. Men jag ska gå från 130 kg till 118 kg.. alltså 12 kg (!!!) på lite drygt 4 veckor... Just nu känns det som att det aldrig kommer gå trots att flytet går toppen. Någon som har lyckats gå ner så mycket på så kort tid? Vad händer om det inte går trots att jag inte fuskar? Tror ni operationen blir framflyttad om jag inte går ner exakt alla kilon? Vore så himla tråkigt att få vänta tills i höst.

Svar på tråden Gastric bypass/sleeve 2016