Gastric bypass/sleeve 2016
Hej.
Får jag knacka på här och glänta lite på dörren?
Jag är 31 år och har varit överviktig hela mitt liv. Jag började gå upp när jag var 6 år gammal. Som minst har jag vägt strax över 80 kg till mina 1.67 cm. Nu väger jag runt 110 skulle jag tro. Jag har provat ALLT. Men aldrig gått ner mer än max 10 kg. Jag har svårt för att gå ner. Jag vet att vissa säger att man då gör fel och äter för mkt, men för mig är det faktiskt så. Jag provade Cambridge, alltså soppor och shaker. Enligt deras info så skulle man gå ner MINST 8 kg på 2 veckor. Jag åt bara soppor (500 kval per dag) och gick 5 km varje dag. Jag gick ner 6 kg på 3 veckor...
Efter det har jag som gett upp hoppet.
Jag har börjat få ont i knäna och orkar typ ingenting. Har även konstant värk i mina axlar. För att jag är stillasittande. Jag är 3 barnsmor men kan inte vara ute med mina barn på vintern, för det finns inte ytterkläder. Ja, ni vet ju...
Jag har funderat på operation länge. Men det är ju lite läskigt. Mest rädd är jag för att jag ska gå upp i vikt igen efter några år. Men jag funderar på att ta kontakt med hälsocentralen där jag bor. Är det rätt väg att gå?
Förlåt för långt inlägg, men jag behöver er. Det här är så känsligt att prata om med folk som är har normalvikt.