• Kippa

Gastric bypass/sleeve 2016

Hej alla!
    Har följt tråden ett tag utan att kommentera, men nu när jag hunnit en bit i min egen resa mot gbp  vill jag gärna hoppa in i tråden :)

Bor i Dalarna och skickade in min egenremiss i slutet av januari. i Början av april fick jag tid för läkarbesök på bariatriska mottagningen, sen informationsmöte nu i början av maj. Min remiss till kirurgen skickades för ca en vecka sedan. Tydligen är köerna för överviktskirurgi kortare än någonsin just nu i Dalarna. Läkaren som jag var hos i början av april sa att jag kanske kunde få tid för operation redan innan sommaren, men jag räknar nog med att det blir efter ändå :) 

Hur lång tid har det tagit för er andra från det att remiss skickats till kirurgen tills ni fått besök och/eller tid för operation? 

• Kippa
    xtramycket skrev 2017-05-05 00:22:28 följande:

Hej alla! Jag har äntligen fått reda på att jag får min gastric bypass innan sommaren. 7/6 är det dags. Började på flyt i måndags och jag tycker det går riktigt bra. Men jag ska gå från 130 kg till 118 kg.. alltså 12 kg (!!!) på lite drygt 4 veckor... Just nu känns det som att det aldrig kommer gå trots att flytet går toppen. Någon som har lyckats gå ner så mycket på så kort tid? Vad händer om det inte går trots att jag inte fuskar? Tror ni operationen blir framflyttad om jag inte går ner exakt alla kilon? Vore så himla tråkigt att få vänta tills i höst.

Minns inte vart det var men jag vet att jag har sett eller läst om en tjej som skulle operera sig som inte hade gått ner allt hon skulle gå ner, men det hade inte varit något problem utan hon opererades som planerat.
  • Kippa

Det verkar som att tråden har tagit lite semester? Är det inte dags att sparka igång den igen nu till hösten? :)

Jag tycker att det är så himla spännande att läsa vad ni skriver. Superimpad över era resultat! Jag väger nästan lika som Bradbury gjorde innan op, och 69 kilo är min absoluta drömvikt. Jag är nöjd bara jag kommer under 80, men just 69 är drömmen. Inte vågat säga det högt dock, det känns helt omöjligt att JAG inom en överskådlig framtid skulle kunna väga så lite.

Den 12 september ska jag till Mora och träffa kirurg och narkos. Jag undrar om jag kommer att få en op-tid där och då eller om det kommer senare. Om någon har erfarenhet av att opas i Mora så lyssnar jag gärna på era erfarenheter :D

• Kippa

Skulle vara kul med en update från alla som är aktiva i tråden. Hur går dey för er, hur länge sedan är det ni opererades och vart står ni vikt och hälsomässigt idag? Några tankar och tips till oss som står inför en operation? Vad har varit jobbigast? Vad har varit roligast?

Svar på tråden Gastric bypass/sleeve 2016