Gladhannapanna skrev 2017-06-01 09:40:03 följande:
Det går faktiskt bra, visst är jag hungrig typ hela tiden, men det går att stå ut med. När jag har gått på pulver förut har det handlat om 500 kalorier per dag, uppdelat på tre tillfällen. Nu ska jag "äta" vid fyra tillfällen per dag och ca 800 kalorier. Mycket lättare! Pratade med dietisten igår och frågade om jag kan tugga på lite knäckebröd eller kanske en halv morot när jag blir för hungrig och det är helt ok så länge jag inte äter mer än 1000 kalorier.
Måste säga att pulvren blivit mycket godare sedan sist jag gjorde det, äter modifasts havregrynsgröt till frukost varje dag och den funkar jättebra, annars kör jag på deras chokladdryck och varvar med naturdiets chokladvarianter, de har flera goda!
Jag frågade om vad som är rimlig viktnedgång på pulver och framöver, sköterskan tror att jag kommer att gå ner ca 4 kg på pulver och därefter är det vanligast att man går ner 1-1,5 kg/vecka. Jag hyser inga förhoppningar om att gå ner mer än kanske 10 kg under sommaren, vill hålla mina förväntningar låga. Totalt vill jag gå ner minst 25, helst 30 kg. Min största oro är att jag inte kommer att gå ner.....
Bra! Nu är det ju så att det är sista gången man håller på med pulver också, vilket kanske också gör det lite lättare att stå ut!
Klart du kommer gå ner i vikt, Men det är tankar som nåt mig också.. tänk om man gör det för gäves, men det känns orimligt! Klart du kommer gå ner i vikt
men bra att hålla låga förväntningar på delmål, så slipper du bli så besviken om det inte går som du tänkt, man kan ju hamna på en platå i flera månader också innan det har fart igen, så tåladmod är nog a och o, även fast jag själv inte kommer ha något haha..