Inlägg från: Sissely |Visa alla inlägg
  • Sissely

Gastric bypass/sleeve 2016

snara79 skrev 2017-06-27 16:01:40 följande:
    Hejsan!
    Jag gjorde min sleeve op 13/2. Skickade egenremiss jag med (Blekinge).Har mått bra hela tiden. Var såklart tuffa veckor precis efter med smärta och svårt att äta. Men man får ta det i lugnt tempo och det var ju så gott att få äta mat igen efter 4 veckors fasta inför op.
    Minskat 28 kg nu, vilket känns fantastiskt MEN det är som om hjärnan inte följer med och ser det. Går inte att förklara helt men läst att många har svårt att se skillnaden. Jag märker ju på kläderna och känner mig mkt lättare och piggare! Ser jag två bilder på mig så ser jag ju grym skillnad, man är så van att se sig som stor. Känns fint att ej ha övervikt kvar, utan 5-6 kg att gå ner tills jag är helt nöjd(normalt BMI).

Jag har inga biverkningar efter op tror jag, känns bra iaf.

En spännande tid framöver men du kommer inte ångra dig!!!
    Hej! Jag måste bara få fråga dig hur du gick tillväga när du skickade egenremiss? Jag bor också i Blekinge och undrar var jag får tag i remissen och vart jag skickar den? Tack!
  • Sissely
    snara79 skrev 2017-07-17 22:41:48 följande:
    Hejsan! Jag skrev ett vanligt A4 med lite kort om mig själv vad jag vägde, längd. Mina sjukdomar och att jag önskar op sleeve/gbp. Adresserade till kirurgmottagningen i Karlskrona. Först hamnar man på väntelista sedan kallas man för infomöte i grupp och sedan eget möte efter med läkaren.
    Tack snälla!
  • Sissely

Jag har precis börjat min resa. Skrivit egenremiss och fått remissbekräftelse. Visar sig tyvärr att vi har lång kö i mitt landsting, så jag har bett dom skicka den vidare till samarbetande landsting. Hoppas det går lite fortare där. Har 41 i Bmi och hjärt-kärlsjukdom i släkten, högt blodtryck och ont i kroppen. Längtar efter att kunna mig lätt och rörlig i kroppen och bli av med denna galna hunger som jag är maktlös inför.

Svar på tråden Gastric bypass/sleeve 2016