Gastric bypass/sleeve 2016
Joelbus, när blev du kallad till viktmöte, var det lång väntetid o vad händer efter det? Får man op tid planerad direkt då, eller blir det en ny väntan? Är det samma planering för sleeve o gbp?
Joelbus, när blev du kallad till viktmöte, var det lång väntetid o vad händer efter det? Får man op tid planerad direkt då, eller blir det en ny väntan? Är det samma planering för sleeve o gbp?
Oj, vilken väntan.. får man op tid då av kirurgen elr blir det en väntan ända in i höst? Känns isf att vårdgarantin inte hålls vid viktop.
Tack för dina svar JoelBus.. hoppas du får en snabb tid o slipper din värk.. förstår dig! Följer dig med spänning då jag inte är 100% säker på om det här är min väg att gå, även om jag har förstått att sleeve verkar vara en skonsammare viktop.
Härligt att du fick så snabb tid Dementoria .. vi är nog många som önskade att vi hade samma möjlighet.. inte minst för att avlasta vården i dagens tider ????
Ja, jag hoppas att jag kan komma fram till ett beslut för ett första steg.. tycker att alla är så modiga .. tror att rädslan oxå kan ligga i att jag är rädd att inte gå ner i vikt mer än under flytet, o då skulle känna mig totalt misslyckad.
Men årsskiftet JoelBus.. det skulle isf betyda att du fått vänta nästan ett år!? Fick du chans att berätta om dina smärtor? Eller var det typ samma för alla .. vet inte vad man har för rättigheter men jag hoppas att ngn har möjlighet att ta emot dig tidigare.. får du välja hela landet elr måste du hålla dig inom ditt landsting?
Men vad du fick vänta länge JoelBus!? Själv har jag dock inte bestämt mig ännu, vet inte vad jag vill då jag är ( som säkert många andra ) så rädd för komplikationer eller helt enkelt inte att gå ner så mycket som jag vill med hjälp av en operation.
Är denna den sista träff du har med kirurg innan själva operationen? Lycka till på tisdag!